“هاوایی” به تاریخترین ویرایش، دوباره به‌روی پرده می‌رود

پناهنده شدن ورزشکاران به هاوایی/ به فیلم‎‌ها فرصت نفس کشیدن بدهیم


به گزارش دیجیاتور، سازمان سینمایی به نقل از ارتباطات سازمانی اداره‌کل ارتباطات سازمانی خود، در پاسخ به حواشی اطراف اثر سینمایی «هاوایی»، اطلاعیه‌ای را منتشر کرده است. در این اطلاعیه آمده است که اثر سینمایی «هاوایی» در سال ۱۳۹۷ ساخت و ساز شده و به دلیل ایجاد حساسیت یا نگرانی در مخاطبان، با اصلاحاتی به روی پرده رفته است. با تاکید وزیر میراث و ارشاد اسلامی بر توجه به دغدغه دلسوزانه عرصه میراث و آثار خلاقانه، این اثر سینمایی بازبینی شده و مواردی که ایجاد حساسیت می‌کند، از آن حذف یا تغییر کرده است. پس از نظارت مجدد و انجام اصلاحات، این اثر سینمایی به‌نمایش گذاشته خواهد شد. اثر سینمایی «هاوایی» با ایده مرکزی ضد مهاجرت ساخت و ساز شده و با زبان طنز به مسایل و مشکلات پیش‌روی افرادی که بدون مطالعه و شناخت کافی مسیر مهاجرت یا پناهندگی را در پیش می‌گیرند، پرداخته است. این اثر سینمایی به دلیل مشکلات مالی و مهاجرت یکی از بازیگران زن آن، چند سالی امکان اکران نداشته است تا اینکه با انجام اصلاحات و با همکاری سرمایه‌گذار اثر سینمایی، روانه پرده شد. همچنین، اداره نظارت سازمان سینمایی برخی از نماهای اثر سینمایی را که در فضای مجازی منتشر شده و قبل از اکران با اجازه آن منتشر شده است، غیرقانونی می‌داند و با عوامل انتشار این نماها قانونی برخورد خواهد شد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ارتباطات سازمانی اداره‌کل ارتباطات سازمانی سازمان سینمایی، در واکنش به حواشی به وجود آمده برای اثر سینمایی «هاوایی»، سازمان سینمایی با تاکید وزیر میراث و ارشاد اسلامی اطلاعیه‌ای را منتشر کرد.

در اطلاعیه ای که در واکنش به حواشی اثر سینمایی «هاوایی» منتشر شده، آمده است:

«اثر سینمایی «هاوایی» در سال ۱۳۹۷ ساخت و ساز شده و در سال ۱۴۰۲ با اصلاحات بسیاری به روی پرده رفته است. بنا بر تاکید وزیر محترم میراث و ارشاد اسلامی در خصوص توجه به دغدغه دلسوزانه عرصه میراث و آثار خلاقانه، اثر سینمایی سینمایی «هاوایی» مجدداً مورد بازبینی قرار گرفته و موارد دیگری که موجب ایجاد حساسیت یا نگرانی در مخاطبان شده از اثر سینمایی حذف و یا تغییر پیدا کرده است. بدین منظور اکران این اثر سینمایی پس از نظارت مجدد با اصلاحات انجام شده، به‌نمایش گذاشته خواهد شد.

اثر سینمایی «هاوایی» با ایده مرکزی ضد مهاجرت و هشدار به افرادی که بدون مطالعه، شناخت کافی و درست، مسیر مهاجرت یا پناهندگی را در پیش می‌گیرند، ساخت و ساز شده و با زبان طنز به مسایل و مشکلات پیش‌روی این افراد پرداخته است. با این وجود به دلیل مهاجرت یکی از بازیگران زن این اثر سینمایی و وجود برخی لحظه‌های نه چندان مناسب در بخش‌هایی از آن، این اثر چند سالی امکان اکران نداشته است تا اینکه با انجام اصلاحات بسیار و با رویکرد هشدار به جامعه هدف که سودای مهاجرت دارند و البته با نگاه مساعدت سرمایه‌گذار اثر سینمایی که دچار مشکلات مالی شده بود، روانه پرده شد.

ضمناً یادآور می‌شود برخی از نماهای اثر سینمایی مذکور که در فضای مجازی منتشر و در حال بازنشر است، جزو اصلاحات اثر سینمایی قبل از اکران به شمار رفته و بدون اجازه اداره نظارت سازمان سینمایی منتشر شده است و قطعاً طبق مقررات با عوامل انتشار برخورد قانونی خواهد شد.»


اثر سینمایی “هاوایی” مجدداً مورد بازبینی قرار گرفته و مواردی که موجب ایجاد حساسیت یا نگرانی در مخاطبان شده است، از اثر سینمایی حذف و یا تغییر پیدا کرده است. اکران این اثر سینمایی پس از نظارت مجدد با اصلاحات انجام شده، به نمایش گذاشته خواهد شد. اثر سینمایی “هاوایی” با ایده مرکزی ضد مهاجرت و هشدار به افرادی که بدون مطالعه و شناخت کافی، مسیر مهاجرت یا پناهندگی را در پیش می‌گیرند، ساخت و ساز شده و با زبان طنز به مسایل و مشکلات پیش‌روی این افراد پرداخته است. اما به دلیل مهاجرت یکی از بازیگران زن این اثر سینمایی و وجود برخی لحظات نامناسب، این اثر چند سالی امکان اکران نداشته است تا اینکه با انجام اصلاحات بسیار و با رویکرد هشدار به جامعه هدف و با نگاه مساعدت سرمایه‌گذار اثر سینمایی، روانه پرده شده است. برخی از نماهای اثر سینمایی که در فضای مجازی منتشر و در حال بازنشر است، جزو اصلاحات اثر سینمایی قبل از اکران به شمار رفته و بدون اجازه اداره نظارت سازمان سینمایی منتشر شده است و قطعاً با عوامل انتشار برخورد قانونی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *