اصل مطلب گفتارم در جلسه صحنه نمایش فجر، مورد سؤال قرار دادن تلاشهای کوروش زارعی نبود.

ملاک سخنانم در نشست تئاتر فجر زیرسوال بردن زحمت کوروش زارعی نبود

0 نظر


کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی، درباره برنامه‌ریزی مالی جشنواره چهل و یکم صحنه نمایش فجر صحبت کرده است. او اعلام کرده که سخنان او به نظر می‌رسد اشتباه درک شده اند و واقعیت آن این است که او درباره بی‌انضباطی مالی در دوره چهل و یکم جشنواره صحنه نمایش فجر صحبت کرده است وبا دبیر جشنواره هیچ ارتباطی ندارد. او همچنین اظهار کرده است که هدف آنها در امسال این است که با دستورالعمل‌هایی که تهیه کرده‌اند و با شکل‌گیری شورای برآورد، ریخت و پاش‌های اضافی را کاهش دهند و هزینه‌های بیشتری را برای هنرمندان و گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره اختصاص دهند.

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی درباره سخنان خود در نشست رسانه‌ای چهل و دومین جشنواره بین‌المللی صحنه نمایش فجر درباره برنامه‌ریزی مالی جشنواره چهل و یکم و ریخت و پاش هزینه‌ای در دوره گذشته جشنواره و برداشت‌هایی که از این سخنان شده و خطاب این سخنان را کوروش زارعی دبیر جشنواره چهل و یکم دانسته‌اند، به خبرنگار دیجیاتور گفت: آقای کوروش زارعی زحمت خود را کشیده است و ملاک سخنان من زحمت و کار آقای زارعی نیست بلکه ساز و کار و ساختار اصلی بخش اجرایی و مالی جشنواره‌ها است. دبیر، جایگاه هنری دارد و ساز و کار مالی مرتبط با او نیست. در نتیجه سخنان من مرتبط با بخش اجرایی و مالی بوده که بخشی از آن نیز به اداره‌کل هنرهای نمایشی مربوط می‌شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه از سخنان من سوبرداشت شده است، منظور من بی‌انضباطی مالی در دوره چهل و یکم جشنواره صحنه نمایش فجر بوده که اصلا مرتبط با دبیر جشنواره نیست.

نظری تاکید کرد: امسال سعی داریم با دستورالعمل‌هایی که مدنظر قرار داده‌ایم و همچنین شکل‌گیری شورای برآورد، از ریخت و پاش‌های اضافی جلوگیری کنیم.

مدیرکل هنرهای نمایشی یادآور شد: منظور از ریخت و پاش فقط مختص جشنواره صحنه نمایش فجر نیست و در دیگر جشنواره‌ها نظیر اثر سینمایی، تجسمی و هنر صوتی فجر هم این موضوع مصداق دارد. ما سعی داریم تا با رعایت انضباط مالی هزینه‌های اضافی را کم و بخش زیادی از برنامه‌ریزی مالی را برای هنرمندان و گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره صرف کنیم.


به طور خلاصه صحبت‌های کاظم نظری درباره برنامه‌ریزی مالی جشنواره صحنه نمایش فجر و ریخت و پاش هزینه‌ها در دوره گذشته جشنواره عبارت است از:

– سخنان من مرتبط با بخش اجرایی و مالی جشنواره است و این بخش مربوط به اداره‌کل هنرهای نمایشی است
– من به بی‌انضباطی مالی در دوره چهل و یکم جشنواره اشاره داشتم که هیچ ارتباطی با دبیر جشنواره ندارد
– در آینده سعی می‌شود با استفاده از دستورالعمل‌های جدید و شورای برآورد، ریخت و پاش‌های اضافی جلوگیری شود
– مفهوم ریخت و پاش تنها برای جشنواره صحنه نمایش فجر نیست و در دیگر جشنواره‌ها نیز وجود دارد
– رعایت انضباط مالی و کاهش هزینه‌های اضافی، امکان صرف برنامه‌ریزی مالی بیشتری برای هنرمندان و گروه‌های شرکت‌کننده را فراهم می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *