۹۲ درصد چک‌ها در ماه آذر امسال تسویه شدند.

۹۲ درصد چک‌ها در آذر امسال وصول شد


در ماه آذر ۱۴۰۲، بیش از ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ۵,۲۵۳ هزار میلیارد ریال مبادله شد که تعداد آنها نسبت به ماه قبل ۰.۱ درصد کاهش یافته و مبلغ آنها نسبت به ماه قبل ۱ درصد افزایش یافته است. بیشترین سهم از تعداد چک‌های مبادله شده در سه استان تهران، اصفهان و خراسان رضوی قرار دارد و بیشترین چک‌های وصولی به مبادله‌ای در استان‌های گیلان و خوزستان وجود دارد. طبق برنامه نهاد مالی، از مطالعات تاریخی ۱۵ مهر امسال تنها بانک صادرکننده چک‌های صیادی قدیمی قابل پذیرش و تبادل است.

به گزارش دیجیاتور، در آذر ۱۴۰۲، بیش از ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ۵,۲۵۳ هزار میلیارد ریال مبادله شد که در مقایسه با ماه قبل از نظر تعداد، ۰.۱ درصد، کاهش و از نظر مبلغ، ۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بنا به گزارش نهاد مالی در ماه مورد گزارش، بیش از ۴۹ درصد از تعداد چک‌های مبادله‌ای در سه استان تهران، اصفهان و خراسان رضوی مبادله شده است که بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارند. همچنین بیشترین چک‌های وصولی به مبادله‌ای در استان‌های گیلان و خوزستان بوده است. درصد تعداد چک‌های وصول‌شده در ماه قبل از آن نیز معادل ۹۲.۱ درصد و این به لحاظ مبلغی ۸۸.۴ درصد بوده است.

براساس برنامه اعلام‌شده نهاد مالی، پذیرش و تبادل چک‌های صیادی قدیمی از ۱۵ مهر امسال صرفاً در بانک صادرکننده چک قابل انجام است.


بیش از ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ۵,۲۵۳ هزار میلیارد ریال مبادله شد.
تعداد چک‌های مبادله‌ای در سه استان تهران، اصفهان و خراسان رضوی بیشترین سهم را دارند.
بیشترین چک‌های وصولی به مبادله‌ای در استان‌های گیلان و خوزستان بوده است.
درصد تعداد چک‌های وصول‌شده در ماه قبل از آن معادل ۹۲.۱ درصد بوده است.
درصد تعداد چک‌های وصول‌شده در ماه قبل از آن معادل ۸۸.۴ درصد بوده است.
پذیرش و تبادل چک‌های صیادی قدیمی از ۱۵ مهر امسال صرفاً در بانک صادرکننده چک قابل انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *