در آذرماه، ۹۲ درصد چک‌ها وصول شدند.

۹۲ درصد چک‌ها در آذرماه وصول شد


در آذرماه سال ۱۴۰۲، بیش از ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ۵,۲۵۳ هزار میلیارد ریال مبادله شد. در ماه مورد گزارش، ۴۹ درصد از تعداد چک‌های مبادله‌ای در استان‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی صورت گرفته است. همچنین، بیشترین نسبت چک‌های وصولی به مبادله‌ای در استان‌های گیلان و خوزستان دیده شده است. درصد تعداد چک‌های وصول‌شده نسبت به ماه قبل از آن نیز ۹۲.۱ درصد بوده است.

به گزارش دیجیاتور، در آذرماه سال ۱۴۰۲، بیش از ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ۵,۲۵۳ هزار میلیارد ریال مبادله‌شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد، ۰.۱ درصد، کاهش و از نظر مبلغ، ۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در ماه مورد گزارش، بیش از ۴۹ درصد از تعداد چک‌های مبادله‌ای در سه استان تهران، اصفهان و خراسان رضوی مبادله شده است که بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارند. همچنین بیشترین نسبت چک‌های وصولی به مبادله‌ای در استان‌های گیلان و خوزستان بوده است.

درصد تعداد چک‌های وصول‌شده در ماه قبل از آن (آبان ماه سال ۱۴۰۲) نیز معادل ۹۲.۱ درصد و این نسبت به لحاظ مبلغی ۸۸.۴ درصد بوده است.


تعداد چک‌های مبادله‌شده در آذرماه سال ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل ۰.۱ درصد کاهش یافته است. همچنین مبلغ این چک‌ها نسبت به ماه قبل ۱ درصد افزایش داشته است. در سه استان تهران، اصفهان و خراسان رضوی بیشترین تعداد چک‌ها مبادله شده است. همچنین استان‌های گیلان و خوزستان بیشترین نسبت چک‌های وصولی به مبادله‌ای دارند. درصد تعداد چک‌های وصولی نیز نسبت به ماه قبل ۹۲.۱ درصد بوده و درصد مبلغی آن ۸۸.۴ درصد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *