ساخت و ساز شده‌اند ۲ سرود با محوریت حاج قاسم سلیمانی

۲ سرود با محوریت حاج قاسم سلیمانی تولید شد


با فرا رسیدن سالروز شهادت سردار سلیمانی، دو سرود ویژه توسط سازمان هنری رسانه ای نهضت ساخت و ساز شده است. قطعه اول، با نام “سردار ما” نامیده می‌شود و در آن روایتی از قهرمانی حاج قاسم برای ایرانیان وجود دارد. این سرود به سه زبان فارسی، عربی و ترکی و سه گویش بلوچی، لری و مازندرانی سروده شده است. عملیات این اثر، جلوگیری از فراموشی روایت خیالی حاج قاسم و ارائه ارادت به او به عنوان شهید راه مقاومت و قهرمانی ملی را در پی دارد. در این سرود، فراز ملکیان، آل کثیر، مجتبی خرسندی، بهنام فرشی، سمانه خلف‌زاده و احمد ایراندوست به عنوان شاعران و ترانه سرا حضور دارند. گروههای سرود فرجی، منتظران ظهور و زهراییون اهواز برای اجرای این اثر با سازمان نهضت همکاری کرده‌اند.

قطعه دیگری که با نام “شهید قدس” نامیده می‌شود، به منازعه اخیر غزه و نقش سلیمانی در پیشبرد آرمان‌های فلسطین و ترسیم دوران بعد از سقوط رژیم صهیونیستی پرداخته است. این سرود توسط گروه شمیم یاس تهران اجرا شده است و حسین صیامی ادبیات ردیف‌دار و آهنگ نیما علامه، تنظیم اثر را برعهده داشته‌اند.

به گزارش دیجیاتور، همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی ۲ سرود ویژه توسط سازمان هنری رسانه ای نهضت ساخت و ساز شد.

قطعه نخست، «سردار ما» نام دارد و رویکرد اصلی آن، روایت «قهرمان ملی» بودن حاج قاسم برای ایرانیان است.

«سردار ما» به سه زبان فارسی، عربی و ترکی و سه گویش بلوچی، لری و مازندرانی سروده شده است.

اجرای این اثر عرض ارادتی به حاج قاسم سلیمانی به عنوان شهید راه مقاومت و قهرمانی ملی نزد همه ایرانیان است و فراز ملکیان، آل کثیر، مجتبی خرسندی، بهنام فرشی، سمانه خلف‌زاده و احمد ایراندوست در این قطعه به عنوان شاعر و ترانه سرا حضور دارند.

گروه‌های سرود فرجی از تهران، منتظران ظهور از زاهدان و زهراییون اهواز برای اجرای این اثر با سازمان نهضت همکاری کرده‌اند.

اثر بعدی، «شهید قدس» نام دارد که با توجه به منازعه اخیر غزه و نقش محوری شهید حاج قاسم سلیمانی در پیشبرد آرمان‌های فلسطین و آرزوی دیرینه او یعنی ترسیم دوران بعد از سقوط رژیم صهیونیستی، سروده و اجرا شده است.

این سرود توسط گروه شمیم یاس تهران و به زبان فارسی اجرا شده است و حسین صیامی ادبیات ردیف‌دار و آهنگ نیما علامه، تنظیم اثر را بر عهده داشته‌اند.


چنانچه نتیجه‌گیری از این متن را بنویسم و کلمات اضافه را به کار نبرم، می‌توانم بگویم:

سازمان هنری رسانه‌ای نهضت، به مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی، دو سرود ویژه ساخت و ساز کرده است. سرود اول با نام “سردار ما”، روایتی است از قهرمانی ملی و بزرگی حاج قاسم برای ایرانیان به زبان‌های فارسی، عربی و ترکی و گویش‌های بلوچی، لری و مازندرانی. در این قطعه، چند نوازنده و ترانه‌سرا حضور دارند. سازمان نهضت با گروه‌های سرود فرجی، منتظران ظهور و زهرایون اهواز همکاری کرده است تا این اثر را نمایش دهند.
سرود دیگر با نام “شهید قدس”، درباره نقش شهید سلیمانی در پیشبرد آرمان‌های فلسطین و آرزوی او برای سقوط رژیم صهیونیستی است. این اثر توسط گروه شمیم یاس تهران اجرا شده و آهنگسازی آن بر عهده نیما علامه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *