۱۶ درصد از بافت شهر اهواز ناکارآمد است

۱۶ درصد بافت شهر اهواز ناکارآمد است


مسعود بیات منش مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اعلام کرد که در شهر اهواز ۱۵۴ محله وجود دارد، که ۶۲ محله از این تعداد در پهنه‌ای به گستردگی سه هزار و ۲۶۳ هکتار قرار دارند و ۱۶ درصد مساحت شهر را شامل می‌شوند. این ۶۲ محله در طرح مطالعاتی بازآفرینی شهری کلان‌شهر اهواز قرار دارند. بیات منش بیان کرد که اجرای این طرح باعث بهبود شرایط زندگی مردم در بافت‌های فرسوده شهر خواهد شد و برای اجرای آن نیاز به بسته‌های مشوق دارد. او همچنین اظهار داشت که معیارهای کیفیت زندگی در هر محله اهواز نیز بررسی شده و برخی از این معیارها شامل دسترسی به خدمات شهری و آموزشی، امنیت، میزان حاشیه نشینی و آلاینده‌ها محیطی می‌باشند.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، مسعود بیات منش شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: در اهواز ۱۵۴ محله وجود دارد که ۶۲ محله از این تعداد در پهنه‌ای به گستردگی سه هزار و ۲۶۳ هکتار قرار دارند و ۱۶ درصد مساحت شهر را شامل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان افزود: این ۶۲ محله در طرح مطالعاتی بازآفرینی شهری کلان‌شهر اهواز قرار دارند.

بیات منش با بیان اینکه اجرای طرح یادشده باعث بهبود شرایط زندگی مردم در بافت‌های فرسوده شهر خواهد شد، ادامه داد: هر اقدامی برای نوسازی شهر اهواز نیاز به بسته‌های مشوق دارد.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح نامبرده معیارهای کیفیت زندگی در هر محله اهواز نیز بررسی شده است، تصریح کرد: از جمله این معیارها میزان دسترسی به خدمات شهری و آموزشی، امنیت، میزان حاشیه نشینی و یا آلاینده‌ها محیطی است.


بیات منش اشاره کرد که اجرای طرح بازآفرینی شهری اهواز بهبود شرایط زندگی مردم در بافت‌های فرسوده شهر را خواهد داشت. اگر طرح نامبرده اجرا شود، معیارهای کیفیت زندگی در هر محله اهواز نیز بررسی می‌شود، از جمله این معیارها می‌توان به میزان دسترسی به خدمات شهری و آموزشی، امنیت، میزان حاشیه نشینی و یا آلاینده‌ها محیطی اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *