در ماه بهمن، ۱۵۲ میلیون جوجه پرورشی ساخت و ساز شدند.

۱۵۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در بهمن انجام شد


در این متن، مسعود امرالهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد زراعت، درباره وظایف و نقش وزارتخانه در نظارت بر بازار محصولات زراعت و اجرای مقررات انتزاع در حکومت سیزدهم صحبت کرده است. او اعلام کرده که از تأسیس دفتر بازرسی تاکنون حدود یک میلیون و ۷۷۰ هزار بازرسی در سراسر کشور انجام شده و بیش از ۱۹۵ هزار تخلف ثبت شده است. امرالهی همچنین به طرح تخصصی نظارت و بازرسی در هیأت حکومت و تأسیس اتحادیه‌ها و تشکل‌ها در زمینه زراعت اشاره کرده و بر اهمیت حمایت مردم از حکومت تاکید کرده است.

به گزارش دیجیاتور، مسعود امرالهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد زراعت در خصوص وظیفه وزارتخانه برای نظارت بازار محصولات زراعت در سیما گفت: در حکومت سیزدهم اجرای مقررات انتزاع که یکی از ارکان اصلی آن وزارت جهاد زراعت بود به این وزارتخانه تکلیف شد و نظارت بر بازار هم یکی از این وظایف بود.

وی با بیان اینکه از اول دی ماه سال ۱۴۰۰ دفتر بازرسی و نظارت در وزارت جهاد زراعت تأسیس شد و افزود: از این مطالعات تاریخی تا ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲، حدود یک میلیون و ۷۷۰ هزار بازرسی توسط دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد زراعت در سراسر کشور انجام شده که از این میزان ۱۹۵ هزار تخلف ثبت شده است.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد زراعت با اشاره به طرح تخصصی نظارت و بازرسی در هیأت حکومت گفت: حوزه جهاد زراعت مسؤول تأمین بازار از میوه شب عید تا خرمای ماه رمضان، شکر، برنج و … است لذا مصوب شد بازرسی بر تأمین کالاهای اساسی بر عهده وزارت جهاد زراعت و بازرسی بر بازار و توزیع بر عهده سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان باشد.

وی ادامه داد: از ابتدای اسفند بخشنامه‌ای را مبنی بر نظارت بر بازار و تأمین به سراسر کشور ابلاغ کرده‌ایم و حدود ۱۵ هزار بازرسی از ابتدای اسفند انجام شده است که در منشأ تأمین و مراکز تولیدی انجام و حدود ۱۳۰۰ پرونده تخلف در این ایام ثبت شده است.

امرالهی خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر بنا بر دستور وزیر جهاد زراعت مبنی بر تشدید نظارت برای تأمین مایحتاج عمومی مردم در ماه رمضان مانند شکر، خرما، حبوبات و اقلام دیگر، اقدامات لازم انجام شده تا بازار ماه رمضان در آرامش کامل باشد که به این منظور در مراکز عمده هم ورود پیدا کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بازرسان ما در میادین میوه و تره‌بار حضور دارند تا تخلفی در تأمین میوه انجام نشود.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد زراعت عنوان کرد: ما از زمان اجرای مقررات انتزاع برای رفاه حال مردم و عدم تداخل سامانه‌ها، از سامانه ۱۲۴ برای ثبت شکایت و تخلف‌ها در حوزه محصولات زراعت در عرصه عمده و خرده‌فروشی استفاده کردیم که ۹۰ درصد از بازرسی‌ها از ثبت تخلفات توسط مردم پیگیری و اجرایی شد.

وی افزود: ما به حمایت مردم به حکومت اعتقاد داریم، ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد صنفی در کشور مشغول فعالیت هستند که از این میزان بیش از ۸ هزار اتحادیه و تشکل به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند.

امرالهی با بیان این که وزیر جهاد زراعت اعتقاد زیادی به تشکل‌ها دارد، گفت: در بهمن ماه ۱۵۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی داشتیم که این میزان در مطالعات تاریخی جمهوری اسلامی ایران بی‌سابقه بود و با این جوجه‌ریزی تأمین مرغ بازار را در این ایام خواهیم داشت و ضمن تأمین بازار داخلی و ذخایر استراتژیک، صادر کننده گوشت مرغ در خاورمیانه خواهیم بود.


در حکومت سیزدهم اجرای مقررات انتزاع به وزارت جهاد زراعت واگذار شد و از اول دی ماه سال ۱۴۰۰ تا ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲، حدود یک میلیون و ۷۷۰ هزار بازرسی انجام شده و ۱۹۵ هزار تخلف ثبت شده است. طرح تخصصی نظارت و بازرسی در هیأت حکومت برای تأمین بازار از میوه شب عید تا خرمای ماه رمضان مورد تأیید و اعلام شود. از ابتدای اسفند تاکنون، حدود ۱۵ هزار بازرسی صورت گرفته و ۱۳۰۰ پرونده تخلف ثبت شده است. این اقدامات همه با اهداف تأمین مایحتاج عمومی مردم در ماه رمضان هماهنگ شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *