گوگل کلاود از هزینه‌های انتقال داده به رقبا صرف‌نظر کرد.

گوگل کلود هزینه های انتقال داده به رقبا را حذف کرد


از پنج شنبه هفته گذشته، هزینه های انتقال داده کاربران سرویس ابر گوگل در سراسر جهان حذف شده است. این امر باعث نگرانی بسیاری از شرکت های تهیه کننده ابر رایانشی می شود، زیرا آنها قبلاً براساس میزان داده انتقال یافته از آنها هزینه دریافت می کردند. سازمان آفکام، رگولاتور رسانه انگلیس، از این هزینه ها نگران بوده و اظهار کرده است که این موضوع شاید مشتریان را از انتقال داده ها به تهیه کنندگان دیگر منصرف کند. هرچند این حذف هزینه ها راحتی بیشتری برای مشتریانی که می خواهند تهیه کننده سرویس ابر خود را تغییر دهند، به ارمغان می آورد، اما اقدامات محدود کننده و ناعادلانه می تواند دلیل اصلی برای عدم انجام این کار توسط مشتریان باشد. آمازون وب سرویس بزرگترین تهیه کننده سرویس رایانش ابری در بازار است و پس از آن آزور و گوگل قرار دارند. گوگل و آمازون در گذشته اعلام کرده بودند که شرایط سرویس های مایکروسافت تغییر تهیه کننده سرویس ابر را برای مشتریان سخت می کند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از رویترز، حذف هزینه های انتقال داده کاربران سرویس ابر گوگل از پنج شنبه هفته گذشته در سراسر جهان اجرا شد.

بسیاری از شرکت های تهیه کننده ابر رایانشی از جمله آزور( متعلق به مایکروسافت) و آمازون وب سرویسز هنگامیکه کاربران داده هایشان را به سرویس های دیگر منتقل می کنند، براساس میزان داده انتقال یافته از آنها هزینه دریافت می کنند.

سازمان آفکام، رگولاتور رسانه انگلیس در ماه اکتبر درباره این هزینه ها اظهار نگرانی و اعلام کرد این امر سبب می شود مشتریان از انتقال داده ها به تهیه کنندگان دیگر منصرف شوند. آفکام پپیش از این از رگولاتور آنتی تراست کشور خواسته بود تا درباره سلطه شرکت های بزرگ فناوری بر بازار ابر رایانشی گوگل تحقیق کند.

به گفته آمیت زاوری رییس بستر نرم‌افزاری در گوگل ابری، هرچند حذف هزینه های انتقال داده را برای مشتریانی که خواهان تغییر تهیه کننده سرویس ابر هستند، تسهیل می کند، اما اقدامات محدود کننده و ناعادلانه دلیل اصلی مشتریانی است که این کار را انجام نمی دهند.

آمازون وب سرویس بزرگترین تهیه کننده سرویس رایانش ابری در بازار است و پس از آن آزور و گوگل قرار دارند. گوگل و آمازون قبلا اعلام کرده بودند شرایط سرویس های مایکروسافت تغییر تهیه کننده سرویس ابر رایانشی را برای مشتریان سخت می کند.


حذف هزینه‌های انتقال داده کاربران سرویس ابر گوگل، دسترسی آسان‌تری برای مشتریان، نیاز به پرداخت هزینه براساس میزان داده انتقالی برای تهیه کنندگان سرویس‌های ابری، نگرانی رگولاتور درباره این هزینه‌ها، انصراف مشتریان از انتقال اطلاعات به تهیه کنندگان دیگر، تحقیق رگولاتور درباره سلطه شرکت‌های بزرگ فناوری بر بازار ابر رایانشی گوگل، تسهیل تغییر تهیه کننده سرویس ابر برای مشتریان، اقدامات محدود کننده و ناعادلانه دلیل انصراف مشتریان، آمازون وب سرویس بزرگترین تهیه کننده سرویس رایانش ابری در بازار، سختی شرایط سرویس‌های مایکروسافت برای تغییر تهیه کننده سرویس ابر رایانشی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *