گزارش عملیات اجرایی روابط حکومتی پولی نهاد مالی منتشر گردید.

گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی بانک مرکزی منتشر شد


نهاد مالی در چارچوب سازماندهی نقدینگی مورد نیاز بازار بین‌بانکی ریالی، عملیات بازار باز را به صورت هفتگی و موردی اجرا می‌کند. موضع عملیاتی نهاد مالی بر اساس پیش‌بینی وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی و با هدف کاهش نوسانات نرخ بازار بین‌بانکی حول نرخ هدف اعلام می‌شود. بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی نیز می‌توانند، به منظور سازماندهی نقدینگی خود در بازار بین‌بانکی، از طریق سامانه بازار بین‌بانکی سفارش‌های خود را ارسال کنند. همچنین بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه از اعتبار گیری قاعده‌مند مشروط به در اختیار داشتن اوراق مالی اسلامی دولتی و در قالب توافق بازخرید با نرخ سقف دالان نرخ سود استفاده کنند.

به گزارش دیجیاتور، نهاد مالی در چارچوب سازماندهی نقدینگی مورد نیاز بازار بین‌بانکی ریالی، عملیات بازار باز را به صورت هفتگی و موردی اجرا می‌کند.

موضع عملیاتی این بانک بر اساس پیش‌بینی وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی و با هدف کاهش نوسانات نرخ بازار بین‌بانکی حول نرخ هدف، از طریق انتشار اطلاعیه در سامانه بازار بین‌بانکی (تابا) اعلام می‌شود.

بنا به اعلام نهاد مالی، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند به منظور سازماندهی نقدینگی خود در بازار بین‌بانکی، به ارسال سفارش‌ها تا مهلت تعیین شده از طریق سامانه بازار بین‌بانکی (تابا) اقدام کنند.

بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه از اعتبار گیری قاعده‌مند مشروط به در اختیار داشتن اوراق مالی اسلامی دولتی و در قالب توافق بازخرید با نرخ سقف دالان نرخ سود (۲۴ درصد) استفاده کنند.


نهاد مالی عملیات بازار باز را هفتگی و موردی اجرا می‌کند. موضع عملیاتی نهاد مالی بر اساس پیش‌بینی وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی و کاهش نوسانات نرخ بازار بین‌بانکی است. بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه از اعتبار گیری قاعده‌مند استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *