اعلام کاهش عوارض صادراتی پیاز و گوجه فرنگی در ایران

کاهش عوارض صادراتی پیاز و گوجه فرنگی ابلاغ شد


گمرک ایران اعلام کرده که عوارض صادراتی پیاز را از ۱۰۰ درصد به ۴۰ درصد و عوارض صادراتی گوجه‌فرنگی زراعی را از ۵۵ درصد به ۳۰ درصد کاهش داده است. در بخشنامه ارسال شده توسط دفتر مقررات فروش خارجی و بازرگانی بین‌الملل سازمان توسعه بازرگانی ایران وزارت جهاد زراعت آمده است که اجرای این مقررات باید به تمامی واحدها و گمرکات اجرایی اعلام و نظارت مستمر بر اجرای آن توسط گمرک صورت پذیرد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، گمرک ایران در بخشنامه‌ای کاهش عوارض صادراتی پیاز از ۱۰۰ درصد به ۴۰ درصد و گوجه‌فرنگی زراعی از ۵۵ درصد به ۳۰ درصد را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: پیرو بخشنامه شماره ۱۲۵/۱۴۰۲/۱۳۲۱۶۶۷ مورخ ۱۴۰۲/۹/۲۰ موضوع عوارض صادراتی پیاز و بخشنامه شماره ۱۳۳/۱۴۰۲/۱۳۷۶۴۹۴ مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۲ موضوع عوارض صادراتی گوجه فرنگی زراعی، به پیوست تصویر نامه شماره ۱۸۸۲۴۹۱ مورخ ۱۴۰۲/۱/۲۰ دفتر مقررات فروش خارجی و بازرگانی بین‌الملل سازمان توسعه بازرگانی ایران منضم به ۲۳۷۹۹۸ مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸ معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد زراعت ارسال و مطابق با تصریح در نامه مذکور اعلام می‌دارد که عوارض صادراتی پیاز از ۱۰۰ به ۴۰ و عوارض صادراتی گوجه فرنگی زراعی از ۵۵ درصد به ۳۰ درصد قیمت پایه صادراتی (طبق تعرفه‌های اعلامی در نامه مذکور) کاهش یافته است.

لذا شایسته است ضمن اقدام لازم مراتب را به کلیه واحدها و گمرکات اجرایی تابعه نیز ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت مستمر معمول دارند.


به گزارش خبرنگار دیجیاتور، گمرک ایران کاهش عوارض صادراتی پیاز از ۱۰۰ درصد به ۴۰ درصد و گوجه‌فرنگی زراعی از ۵۵ درصد به ۳۰ درصد را ابلاغ کرده است. در این بخشنامه آمده است که عوارض صادراتی پیاز از ۱۰۰ به ۴۰ و عوارض صادراتی گوجه فرنگی زراعی از ۵۵ درصد به ۳۰ درصد قیمت پایه صادراتی کاهش یافته است. لذا شایسته است ضمن اقدام لازم مراتب را به کلیه واحدها و گمرکات اجرایی تابعه نیز ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت مستمر معمول دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *