کاهش تامین مالی خارجی در کشورهای در حال توسعه به فارسی به شکل زیر بازنویسی می‌شود: کاهش تامین مالی از خارج در کشورهای در حال توسعه

کاهش سرمایه‌گذاری خارجی در کشورهای در حال توسعه


تامین مالی مستقیم خارجی (FDI) در سال گذشته به ۱.۳۷ تریلیون دلار رسیده و با رشد ۳ درصدی نسبت به سال قبل، افزایش یافته است. این رشد بیشتر به اقتصادهای اروپایی برمی‌گردد و از این جهت می‌توان گفت که در سال ۲۰۲۳، تامین مالی مستقیم خارجی در جهان ۱۸ درصد کاهش داشته است. همچنین، کشورهای توسعه یافته آسیا و اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا هم بر تجربه کاهش تامین مالی خارجی اشاره می‌کنند. به علاوه، در آفریقا یک درصد کاهش و در آمریکای لاتین و کارائیب ثبات مشاهده می‌شود. اما با توجه به شرایط فعلی، می‌توان انتظار داشت که در سال ۲۰۲۴ تامین مالی خارجی ملایمی رونق یابد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از رویترز تامین مالی مستقیم خارجی (FDI) در جهان طی سال گذشته میلادی، ۳ درصد رشد کرده و به ۱.۳۷ تریلیون دلار رسید، برآورد آنکتاد، کنفرانس بازرگانی و توسعه نهاد بین‌المللی این را نشان می‌دهد.

این آمار می‌گوید که تنها چند مالی اروپایی باعث شده‌اند تا روند تامین مالی مستقیم خارجی در جهان رشد داشته باشد و اگر آنها را کنار بگذاریم، تامین مالی مستقیم خارجی در جهان در سال ۲۰۲۳ یک کاهش شدید ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.

باقی کشورهای اتحادیه اروپا به جز این چند کشور هم کاهش ۲۳ درصدی را تجربه کردند. آمریکا، بزرگ‌ترین دریافت کننده تامین مالی خارجی نیز کاهش ۳ درصدی را ثبت کرده است.

به نظر می‌رسد یک رشد ملایم در جریان تامین مالی خارجی در سال ۲۰۲۴ وجود داشته باشد.

تامین مالی مستقیم خارجی در کشورهای در حال توسعه در سال گذشته میلادی ۹ درصد کاهش یافته و به ۸۴۱ میلیارد دلار رسیده است. تامین مالی مستقیم خارجی FDI کشورهای توسعه یافته آسیا هم ۱۲ درصد کاهش داشته‌اند.

تامین مالی مستقیم خارجی در چین کاهش غیر معمول ۶ درصدی داشته است. این رقم برای هند ۴۷ درصد بوده، اما همچنان در میان ۵ مقصد اول پروژه‌های سبز است.

اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا که به صورت سنتی موتور رشد تامین مالی خارجی بودند، ۱۶ درصد کاهش را تجربه کردند.

تامین مالی مستقیم خارجی در آفریقا هم یک درصد افت کرده و در آمریکای لاتین و کارائیب به لطف رشد در آمریکای مرکزی و مکزیک، ثابت مانده است.


تامین مالی مستقیم خارجی جهان در سال گذشته به ۳ درصد رشد کرده و به ۱.۳۷ تریلیون دلار رسیده است. اقتصادهای اروپایی سبب رشد تامین مالی مستقیم خارجی شده اند و در صورت حذف آنها، تامین مالی مستقیم خارجی در جهان یک کاهش ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد. بقیه کشورهای اتحادیه اروپا از جمله آمریکا نیز کاهش دریافت تامین مالی خارجی را تجربه کرده‌اند. اما پیش بینی می‌شود رشد ملایمی در جریان تامین مالی خارجی در سال ۲۰۲۴ به وجود آید. تامین مالی مستقیم خارجی در کشورهای در حال توسعه نیز کاهش یافته است و همچنین کاهش در تامین مالی خارجی کشورهای توسعه یافته آسیا نیز دیده می‌شود. در چین تامین مالی مستقیم خارجی با کاهش غیرمعمولی روبرو شده و در هند نیز کاهش قابل توجهی داشته است اما هنوز در میان مقاصد اول پروژه‌های سبز قرار دارد. اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا نیز کاهش تامین مالی مستقیم خارجی را تجربه کرده است. در آفریقا تامین مالی مستقیم خارجی یک درصد کاهش یافته و در آمریکای لاتین و کارائیب ثابت مانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *