کاهش نرخ تصادفات: بهبود تجهیزات کامیون و تریلرها با سامانه سپهتن

کاهش آمار تصادفات/ تجهیز کامیون و تریلی‌ها به سامانه سپهتن


در این متن، کمال هادیان‌فر معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی تاکید می‌کند که یکی از مسائل مهم در حوزه جابه‌جایی بزرگراه‌ای بار و مسافر، تصادفات است. برنامه ششم توسعه پیش‌بینی می‌کند که با افزایش تعداد وسایل نقلیه، تصادفات نیز باید به‌طور معقولی کاهش یابد. هادیانفر اظهار می‌کند که کمیسیون ایمنی راه‌های کشور پیشگیری از تصادفات را در دستور کار خود قرار داده است. در این نشست گزارشی از آمار تصادفات طی ۹ ماه ارائه شده است و نشان می‌دهد که نرخ رشد تصادفات در ماه‌های اخیر سال جاری کاهش یافته است. هادیانفر بیان می‌کند که سازمان راهداری و حمل‌ونقل بزرگراه‌ای باید نقاط پرتصادف را بر طرف کند و تاکنون ۲۶۱ نقطه پرتصادف توسط این سازمان برطرف شده است. در برنامه هفتم توسعه نیز کاهش ۵۰ درصدی تصادفات پیش‌بینی شده است و با برگزاری جلسات با استان‌هایی که بیشترین آمار تصادفات را داشته‌اند، امیدوارند به نتایج خوبی دست یابند.

به گزارش دیجیاتور، کمال هادیان‌فر معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه یکی از مسائل مهم در حوزه جابه‌جایی بزرگراه‌ای بار و مسافر را تصادفات است، گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه ۳۱ درصد کاهش تصادفات پیش‌بینی شده و تاکنون نیز اقداماتی برای تحقق این هدف انجام شده است.

هادیانفر با بیان اینکه رشد وسایل نقلیه و ترددها در بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر راه و ۱۴۴۰ شهر کشور را شاهد هستیم، افزود: کمیسیون ایمنی راه‌های کشور پیشگیری از تصادفات، رسیدگی به موقع در تصادفات و کاهش آن را در دستور اصلی کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: در این نشست گزارشی از آمار تصادفات طی ۹ ماه ارائه شد و طبق این گزارش، نرخ رشد تصادفات در ماه‌های اخیر سال جاری نسبت به ماه‌های ابتدایی سال، روند نزولی را طی کرده و تمام تلاش خود را برای کاهش اثر بخش تصادفات به ویژه در دو ماه پیش رو انجام خواهیم داد تا نرخ صفر را در رشد تصادفات تجربه کنیم.

اصلاح ۲۶۱ نقطه پر تصادف توسط سازمان راهداری کشور

وی در ادامه به وجود ۳ هزار و ۲۰۰ نقطه پرحادثه اشاره کرد و گفت: ۸۷۷ نقطه از این نقاط، پر تصادف است و مصوب شده است سازمان راهداری و حمل‌ونقل بزرگراه‌ای با استفاده از منابع مولدسازی حداقل ۴۰۰ نقطه را اصلاح و برطرف کند. تا کنون ۲۶۱ نقطه پر تصادف توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل بزرگراه‌ای اصلاح و برطرف شده و مابقی نقاط نیز باید تا پایان سال اصلاح و برطرف شود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: بر اساس برنامه هفتم توسعه کاهش ۵۰ درصدی تصادفات پیش‌بینی شده و با توجه به مصوبات امروز از جمله برگزاری جلسه با ۱۰ استانی که بیشترین آمار تصادفات را داشتند، با حضور استانداران، وزیر راه و شهرسازی و وزیر کشور امیدواریم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.


معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است که تصادفات یکی از مسائل مهم در حوزه جابه‌جایی بزرگراه‌ای بار و مسافر است. براساس برنامه ششم توسعه، برای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه، ۳۱ درصد کاهش تصادفات پیش‌بینی شده است و برای تحقق این هدف تاکنون اقداماتی انجام شده است. رشد وسایل نقلیه و ترددها در بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر راه و ۱۴۴۰ شهر کشور مشهود است. کمیسیون ایمنی راه‌های کشور نیز پیشگیری از تصادفات، رسیدگی به موقع در تصادفات و کاهش آن را در دستور کار خود قرار داده است. در یک نشست مربوط به این موضوع، گزارشی از آمار تصادفات طی ۹ ماه ارائه شده است که نشان می‌دهد نرخ رشد تصادفات در ماه‌های اخیر روند نزولی را طی کرده است. تلاش‌ها برای کاهش اثر بخش تصادفات به ویژه در دو ماه پیش رو انجام خواهد شد و هدف این است که نرخ صفری در رشد تصادفات تجربه شود. سازمان راهداری و حمل‌ونقل بزرگراه‌ای نیز قصد دارد ۲۶۱ نقطه پر تصادف را اصلاح و برطرف کند و این اصلاحات تا پایان سال به اتمام برسد. در نهایت، براساس برنامه هفتم توسعه، کاهش ۵۰ درصدی تصادفات نیز پیش‌بینی شده است و امیدواریم با برگزاری جلسه با استانداران و وزیران، به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *