کارشناسان AI درخواست ایجاد قوانین برای دیپ فیک دارند

کارشناسان هوش مصنوعی خواستار وضع قوانین دیپ فیک شدند


کارشناسان AI از تصویب قوانین بیشتری برای مقابله با دیپ فیک ها خواستار شده و این نامه شامل توصیه هایی درباره قانونمندسازی دیپ فیک ها است. این نامه توسط اندرو کریچ محقق AI نوشته شده و تاکنون بسیاری از افراد معتبر از جمله محققان و استادان امضا کرده اند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از رویترز، کارشناسان AI مدیران اجرایی صنعتی از جمله یوشوا بنجیو به عنوان یکی از پیشگامان این حوزه در نامه سرگشاده ای با توجه به ریسک های احتمالی دیپ فیک برای جامعه، خواهان تصویب قوانین بیشتری در این باره شدند.

در این نامه که توسط اندرو کریچ محقق AI نوشته شده، آمده است: امروزه دیپ فیک ها شامل تصاویر هرزنگاری، کلاهبرداری یا اخبار جعلی سیاسی هستند. از آنجا که AI به سرعت در حال پیشرفت است و ساخت دیپ فیک ها را ساده تر می کند، به اقدامات امنیتی بیشتری نیاز است.

دیپ فیک ها تصاویر، اصوات و ویدیوهایی هستند که با الگوریتم های AI ابداع شده اند و پیشرفت های اخیر در فناوری سبب شده آنها نسبت به محتوای ساخت و ساز شده توسط انسان متمایز شوند.

در این نامه سرگشاده توصیه هایی درباره قانونمندسازی دیپ فیک ها از جمله جرم انگاری کامل هرزنگاری کودکان، تعیین مجازات‌های کیفری برای افرادی که آگاهانه دیپ‌فک‌های مخرب را ایجاد یا تسهیل کنند و الزام شرکت‌های AI برای جلوگیری از ایجاد دیپ‌فیک‌های مخرب با استفاده از محصولاتشان را ارائه کرده است.

تاکنون بیش از ۴۰۰ فرد از صنایع مختلف از جمله سرگرمی و روابط حکومتی از جمله استیون پینکر استاد علم ذهن موسسه آموزش عالی هاروارد، دو رییس جمهور سابق استونی، محققان دیپ مایند (زیر مجموعه گوگل) و یک پژوهشگر اوپن ای آی این نامه را امضا کرده اند.


درخواست تصویب مقررات‌های بیشتر برای تنظیم دیپ‌فیک‌ها در جامعه و نیاز به اقدامات امنیتی بیشتر برای مقابله با دیپ‌فیک‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *