چیستان: اسم یک شهر ایرانی یا ابزارآلات؟

این چیستان‌ها ویژه سایت دیجیاتور طراحی شده و هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع و لینک مربوطه ممنوع است. چیستان یا لغز، از انواع ادبی مشترک میان ادب شفاهی و ادب کتبی بوده و پدیده‌ای یا چیزی است که نام چیزی را پوشیده دارند اما با ذکر اوصاف آن چیز، از شنونده نام آن را بپرسند و آگاهی از آن در گرو تیزهوشی و باریک بینی و خرده‌سنجی باشد. از آنجا که در هنگام طرح این سوال، بیشتر از لفظ “چیست آن” استفاده می‌شد، به آن چیستان گویند. در نوشتار خلاقانه عبری، عربی، یونانی، لاتینی و انگلیسی کهن (انگلوساکسون) نمونه‌های متعدد از چیستان یافت می‌شود.

به دنیای چیستان‌های اختصاصی سایت دیجیاتور خوش آمدید. این چیستان‌ها ویژه سایت دیجیاتور طراحی شده و هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع و لینک مربوطه ممنوع است.

چیستان یا لغز، از انواع ادبی مشترک میان ادب شفاهی و ادب کتبی بوده و پدیده‌ای یا چیزی است که نام چیزی را پوشیده دارند اما با ذکر اوصاف آن چیز، از شنونده نام آن را بپرسند و آگاهی از آن در گرو تیزهوشی و باریک بینی و خرده‌سنجی باشد. از آنجا که در هنگام طرح این سوال، بیشتر از لفظ “چیست آن” استفاده می‌شد، به آن چیستان گویند. در نوشتار خلاقانه عبری، عربی، یونانی، لاتینی و انگلیسی کهن (انگلوساکسون) نمونه‌های متعدد از چیستان یافت می‌شود. 

چیستان شهر و ابزارآلات!

کدام شهر ایران است که نامش نام یکی از ابزار آلات نیز هست؟

.

.

.

.

.

.

.

.

.

یک راهنمایی می‌خواهید؟

.

.

.

.

.

.

اما نه! این چیستان راهنمایی ندارد. می‌خواهیم از دانش عمومی خودتان استفاده کنید.

.

.

.

.

.

.

مراقب باشید فقط ده ثانیه زمان دارید که این چیستان را حل کنید.

.

.

.

.

.

.

.

زمان رو به اتمام است. آیا این چیستان را حل کردید؟ اگر نتوانستید هیچ اشکالی ندارد

پاسخ این چیستان را در ادامه خواهید یافت

.

.

.

.

بیشتر بخوانید: چیستان | کدام ماشین ایرانی است که اگر آن را وارونه بخوانیم، میوه خواهدشد؟

پاسخ چیستان شهر و ابزارآلات

پاسخ این چیستان “شهر اهرم” است.

البته لازم است بدانید که تلفظ صحیح این شهر (Ahram) می‌باشد. اَهرَم ، شهری است واقع در استان بوشهر و مرکز شهرستان تنگستان است.

آیا توانستید بدون تقلب و نگاه کردن به پاسخ، این چیستان را حل کنید؟ احتمالا اگر با شهرهای استان بوشهر آشنا باشید، توانسته‌اید از پس حل این چیستان برآیید. این چیستان را با خانواده و دوستان و آشنایان خود هم به اشتراک بگذارید و دانش عمومی آن‌ها را به بوته آزمایش بسپارید.

بیشتر بخوانید: چیستان | کدام اسم پسرانه است که اگر برعکسش کنیم نام یک نام تجاری مشهور خارجی خواهد شد؟

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما و کاربران محترم سایت دیجیاتور به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *