برج رواق، پنجمین پاتوق با ارتفاع “هجده هزار پا” می‌شود.

پنجمین پاتوق رواق به ارتفاع «هجده هزارپا» رسید


اثر سینمایی مستند “هجده هزارپا” داستانی از شهر فوعه در سوریه را روایت می‌کند که در طی چند سال محاصره، توانسته است با قصه‌های کوچک و بزرگ، زنده بماند و تلاش کند تا روزنه‌ای تاریک را روشن نکند. این اثر سینمایی جوایزی از جشنواره سینماحقیقت و جشنواره مستند تلویزیونی برده و در پاتوق رواق گروه مستند روایت فتح به نمایش در آمده است. محفل پاتوق رواق نیز فرصتی برای هم‌اندیشی و هم‌افزایی مستندسازان و علاقه‌مندان به سینمای مستند است. علاقه‌مندان می‌توانند در مطالعات تاریخی مشخص از بنیاد فرهنگی روایت فتح بازدید کنند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ارتباطات سازمانی بنیاد فرهنگی روایت فتح، اثر سینمایی مستند «هجده هزارپا» ساخت و ساز مشترک مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و گروه مستند روایت فتح، روایتی از فراز شهر فوعه است؛ روایتی پر از قصه‌های کوچک و بزرگ، منسجم از چند سال محاصره یک شهر شیعه‌نشین در سوریه و روایت امیدی که باید زنده بماند و تلاش‌هایی که می‌خواهند این روزنه تاریک نشود.

«هجده هزار پا» برگزیده تندیس طلایی از چهاردهمین دوره جشنواره سینماحقیقت و بهترین اثر سینمایی هفتمین جشنواره مستند تلویزیونی است که در پنجمین پاتوق رواق گروه مستند روایت فتح به نمایش در خواهد آمد.

علاقه‌مندان جهت شرکت در این محفل می‌توانند چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۵ به بنیاد فرهنگی روایت فتح واقع در میدان فردوسی، ابتدای خیابان شهید قرنی مراجعه کنند.

محفل «پاتوق رواق» قرار است ضمن اکران اثر سینمایی‌های مستند مطرح و نقد آن، پاتوقی برای هم‌اندیشی و هم‌افزایی میان مستندسازان و علاقه‌مندان به سینمای مستند باشد.


اثر سینمایی مستند «هجده هزارپا» بهترین اثر سینمایی هفتمین جشنواره مستند تلویزیونی است. این اثر سینمایی روایتی از فراز شهر فوعه در سوریه است که محاصره شده و شیعه‌نشین است. هدف این روایت این است که امید را زنده نگه دارد و تلاش‌هایی برای جلوگیری از تاریک شدن این وضعیت دارد. علاقه‌مندان می‌توانند جهت شرکت در این محفل به بنیاد فرهنگی روایت فتح مراجعه کنند. محفل «پاتوق رواق» همچنین فرصتی برای اندیشیدن و یادگیری همان‌طور که اثر سینمایی‌های مستند اکران می‌شوند و نقدشان می‌گردد فراهم می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *