پنجره واحد خدمات سازمان بنادر آغاز به کار کرد.
0 نظر
در نشست مدیران بنادر کشور که در بندر چابهار برگزار شد، علیاکبر صفایی، معاون وزیر راه و شهرسازی، اعلام کرد که در طول برنامههای هوشمند سازی حکومت، خدمات سازمان بنادر و دریانوردی به مردم به صورت هوشمند و بدون نیاز به حضور آنها و ارائه مدارک و مستندات ارائه خواهد شد. او همچنین اهمیت ارائه خدمات الکترونیکی به مردم و تداوم کسب و کار بندری و دریایی را تاکید کرد. صفایی به امنیت اطلاعات و اطلاعات حایز اهمیت بسیاری است و نیاز به بستر قدرتمندی در ستاد و بنادر تابعه دارد. او همچنین بر یکپارچه سازی سامانههای نرمافزاری، بهینه سازی فرایندهای ذیل خدمات سازمان و توسعه ساختار فاوا و بهرهگیری از نیروی انسانی متخصص تاکید کرد.
به گزارش دیجیاتور، علیاکبر صفایی، در ارتباط تصویری با نشست مدیران «فاوا» بنادر کشور به میزبانی بندر چابهار، گفت: تمهیداتی اندیشیده شد تا در طول برنامههای هوشمند سازی حکومت، خدمات سازمان بنادر و دریانوردی به مردم نیز بهصورت هوشمند و بدون نیاز به حضور آنها و ارائه مدارک و مستندات (بهجز در موارد خاص) ارائه شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ارائه خدمات الکترونیکی به مردم، مشتریان و ذینفعان و همچنین تداوم کسب و کار بندری و دریایی با استفاده از نیروهای متخصص داخلی کشور، از اولویتهای حوزه تکنولوژی مخابرات و مخابرات سازمان بنادر (فاوا) قلمداد میشود.
وی با بیان امنیت اطلاعات و اطلاعات بسیار پراهمیت و حیاتی است، اظهار کرد: برای این منظور، لازم است بستر لازم و قدرتمندی در ستاد و بنادر تابعه فراهم شود.
صفایی همچنین یکپارچه سازی و حذف پراکندگی سامانههای نرمافزاری، جلوگیری از صرف هزینههای موازی در بنادر از طریق ارائه طرحهای متمرکز و یکپارچه، بهینه سازی فرایندهای ذیل خدمات سازمان با رویکرد هوشمندسازی، تسهیل کسب و کار با استفاده از راهکارهای فناوریهای اطلاعات و برآورده سازی الزامات فرادستی را از اهم اولویتها و انتظارات از دفتر تکنولوژی مخابرات و مخابرات سازمان بنادر برشمرد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: توسعه ساختار فاوا، ساماندهی و بهرهگیری از نیروی انسانی متخصص تکنولوژی مخابرات و مخابرات از دیگر مواردی است که در دستور کار این سازمان قرار دارد.
تمهیداتی برای هوشمندسازی خدمات سازمان بنادر و دریانوردی اندیشیده شده است. این تدابیر به ارائه خدمات هوشمند و بدون نیاز به حضور مردم و ارائه مدارک و مستندات مشتریان و ذینفعان بنادر کمک میکند. ارائه خدمات الکترونیکی و استفاده از نیروهای متخصص داخلی برای تداوم کسب و کار بندری و دریایی از اولویتهای سازمان بنادر است. ضرورت ایجاد بستری قدرتمند در ستاد و بنادر برای امنیت اطلاعات و اطلاعات نیز مورد تاکید قرار میگیرد. یکپارچهسازی و حذف پراکندگی سامانههای نرمافزاری، بهینهسازی فرایندهای خدمات سازمان و تسهیل کسب و کار با استفاده از راهکارهای تکنولوژی مخابرات نیز در دستور کار قرار دارد. توسعه ساختار سازمان بنادر، ساماندهی و بهرهگیری از نیروی انسانی متخصص تکنولوژی مخابرات و مخابرات نیز از جمله اهداف این سازمان است.