پرداخت خسارت سفرهای خطوط ریلی از سوی حکومت

پرداخت زیان مسافری راه‌آهن از سوی دولت


در این متن، سید میعاد صالحی، مدیرعامل راه آهن، درباره توجه به موضوعات حوزه مسافری در ایام نوروز و تکریم مسافران صحبت می‌کند. او بر اهمیت خدمت رسانی به مسافران و فراهم کردن امکانات و خدمات لازم در ایستگاه‌ها و محل غذاخوری‌ها تاکید می‌کند. همچنین، او از برخورد با مسافرانی که قوانین را رعایت نمی‌کنند، مانند مسافران بد حجاب یا بلیت غیر همنام، صحبت می‌کند. سرانجام، او به پرداخت زیان مسافری توسط حکومت اشاره کرده و نیاز به افزایش ظرفیت ناوگان مسافری و توسعه خطوط راه آهن را برای رفاه بیشتر مسافران مورد تاکید قرار می‌دهد.

به گزارش دیجیاتور، سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن، گفت: طبیعی است که با توجه به تقاضای بالای مردم برای مسافرت ریلی در ایام نوروز باید توجه مضاعفی به موضوعات حوزه مسافری داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: هم اکنون ۵۷ درصد قطارهای برون شهری ما از مشهد یا به مشهد است برای همین راه آهن با افتخار خود را خادم زائران امام رضا می‌داند و از این رو باید از ابتدای مسافرت تا انتها به طوری اکرام مسافرین صورت بگیرد که هر کدام از مسافران، به سفیران ترانزیت ریلی تبدیل شوند.

وی ادامه داد: ویترین حوزه ریلی با همه مشکلات و زحماتش، حوزه مسافری است. پس باید علاوه بر فضاسازی و اقدامات فرهنگی متناسب با ایام، بهترین امکانات از جمله در ایستگاه‌ها، سرویس‌های بهداشتی، کوپه‌ها، نمازخانه‌ها و محل غذاخوری‌ها برای مسافران نوروزی فراهم شود.

صالحی تاکید کرد: وظیفه راه آهن تکریم تمام قد مسافرین عزیز است اما این تکریم در چهارچوب رعایت ضوابط و مقررات است. از این رو سوار کردن فردی که بلیت ندارد یا با بلیت غیر همنام قصد مسافرت دارد و یا فردی که حجاب را رعایت نمی‌کند، بر خلاف مقررات است و باید برخورد شود.

معاون وزیر راه همچنین با اظهار خرسندی از مصوبه پارلمان درباره جبران زیان مسافری شرکت راه آهن گفت: پرداخت زیان مسافری از سوی حکومت می‌تواند باعث بهبود و افزایش ظرفیت ناوگان مسافری و همچنین کمک به نگهداری و توسعه خطوط ریلی شود. برای رفاه بیشتر مردم و معطل نشدن در صف، باید در مسیری حرکت کنیم که بتوانیم ضریب بیشتری به خرید اینترنتی در فروش بلیت بدهیم.


مدیرعامل راه آهن، با توجه به تقاضای بالای مردم برای مسافرت ریلی در ایام نوروز، نیازمند توجه مضاعف به حوزه مسافری است. در حال حاضر ۵۷ درصد قطارهای برون شهری در راه آهن به مشهد هستند و باید از ابتدا تا انتهای مسافرت با اکرام مسافران صورت بگیرد تا هر یک از مسافران به سفیران ترانزیت ریلی تبدیل شوند. بنابراین، علاوه بر فضاسازی و اقدامات فرهنگی، باید بهترین امکانات در ایستگاه‌ها، سرویس‌های بهداشتی، کوپه‌ها، نمازخانه‌ها و محل غذاخوری‌ها برای مسافران نوروزی فراهم شود. همچنین، تکریم مسافران عزیز در چهارچوب رعایت ضوابط و مقررات است و باید در مواجهه با مواردی مانند سوار کردن افراد بدون بلیت یا با بلیت غیر همنام، و یا عدم رعایت حجاب، برخورد کرد. پرداخت زیان مسافری از سوی حکومت می‌تواند بهبود و افزایش ظرفیت ناوگان مسافری و توسعه خطوط ریلی را تسهیل کند. همچنین، برای رفاه بیشتر مردم و کاهش مشکلات در صف، باید سامانه خرید اینترنتی بلیت را توسعه داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *