شرکت پتروشیمی شازند به شرکت‌های وابسته به بانک ملی ایران واگذار شد.

پتروشیمی شازند از شرکت های زیر مجموعه بانک ملی ایران واگذار شد


در یک معامله شفاف و به صورت نقدی، 51.32 درصد از سهام شرکت پتروشیمی شازند به ارزش 250 هزار میلیارد ریال به خریداری دارای صلاحیت واگذار شد. این واگذاری از سوی بانک ملی ایران، به منظور خروج از بنگاهداری، کاهش تصدیگری بانک‌ها و اجرای روابط حکومتی‌های دانش مالی مقاومتی، قدم مهمی در شبکه بانکی کشور بوده است. همچنین، شرکت پالایشگاه تهران نیز به خرید سهام بانک ملی ایران از پتروشیمی شازند اقدام کرده و این واگذاری به 47 میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت منتفع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهربه نقل از بانک ملی ایران ،۵۱.۳۲ درصد از سهام شرکت پتروشیمی شازند به ارزش ۲۵۰ هزار میلیارد ریال، در چهارچوب مقررات سازمان بازار سهام و اوراق بهادار تهران طی معامله‌ای شفاف و به صورت نقدی به خریداری دارای صلاحیت واگذار شد.

این واگذاری، گام بسیار مهمی در شبکه بانکی کشور در راستای خروج از بنگاهداری، کاهش تصدی گری بانک‌ها و اجرای روابط حکومتی‌های دانش مالی مقاومتی است.

گفتنی است شرکت پالایشگاه تهران با نماد بورسی شتران که ۷۰ درصد مالکیت آن در اختیار سهام عدالت است، نسبت به خرید سهم بانک ملی ایران از پتروشیمی شازند اقدام کرده است. به این ترتیب ۴۷ میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت از واگذاری شرکت پتروشیمی شازند منتفع می‌شوند.


واگذاری 51.32 درصد از سهام شرکت پتروشیمی شازند به ارزش 250 هزار میلیارد ریال به صورت نقدی به خریداری دارای صلاحیت واگذار شد. این واگذاری یک گام بسیار مهم در شبکه بانکی کشور به منظور خروج از بنگاهداری، کاهش تصدی بانک‌ها و اجرای روابط حکومتی‌های دانش مالی مقاومتی است. شرکت پالایشگاه تهران با نماد بورسی شتران، که 70 درصد مالکیت آن در اختیار سهام عدالت است، نیز اقدام به خرید سهم بانک ملی ایران از پتروشیمی شازند نموده است. این اقدام باعث منفعت 47 میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت از واگذاری شرکت پتروشیمی شازند می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *