وصول بدهی های مالکان لوکوموتیو

وصول مطالبات مالکین لکوموتیو


در این متن، سید میعاد صالحی، مدیرعامل راه آهن، اعلام کرد که وعده پرداخت مطالبات معوق به مالکان لکوموتیو انجام شده است. او بیان کرد که این اقدام جزء اصلاحاتی است که در راه آهن انجام می‌شود و ابتدا با پرداخت بدهی‌های راه آهن به شرکت‌های مالک لکوموتیو آغاز شده است. به علاوه، برای بهبود عملکرد واگن‌ها، اعزام واگن باری با شیر ترمز بسته ممنوع شده است. همچنین، به منظور بهبود سیستم صدور بارنامه‌ها و ترانزیت منظم بارها، از اعمال سلیقه در این مورد پرهیز می‌شود. سید میعاد صالحی نیز افزود که اصلاحات در راه آهن به صورت همه جانبه در حال اجرا است و امیدوار است تا نقش مالکان لکوموتیو به درستی اجرا شود. او همچنین از مالکان لکوموتیو خواست که برنامه‌ای عملیاتی و اجرایی برای افزایش آمادگی و قابلیت اطمینان کشنده‌ها ارائه دهند تا معاونت بهره برداری راه آهن بتواند برنامه‌ریزی مناسبی برای حمل بار داشته باشد.

به گزارش دیجیاتور، سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن با اشاره به وعده‌ای که به مالکان لکوموتیو جهت پرداخت مطالبات معوق داده‌بود، گفت: به لطف خدا وعده‌ای که در مهرماه به مالکین لکوموتیو دادیم کاملاً انجام شد و با انضباط بخشی به فرآیند مالی بین مالکین واگن و راه آهن تعهدات راه آهن به مالکان لکوموتیو پرداخت شد. این آغاز اصلاح مسیر است که گام‌های اولیه آن انضباط مالی بوده و گام‌های بعدی نیز در موضوع لکوموتیو و حوزه‌های دیگر است.

وی خاطر نشان کرد: از ۳۰ هزار واگن باری در گردش، حدود ۸ هزار واگن به‌صورت شیر ترمز بسته سیر می‌کردند که طی دو ماه، این تعداد به صفر رسید و اکنون هیچ واگن با شیر بسته اعزام نمی‌شود.

صالحی با بیان اینکه در اصلاحاتی که انجام می‌دهیم بخش مهمی از آن درباره لکوموتیو هستند، گفت: اکوسیستم اصلاح شده‌ای برای راه آهن بنا می‌نهیم که برای همه برد- برد است. از مطالباتی که وصول شده یک ریال در حوزه دیگری صرف نشده بلکه ابتدا بدهی راه آهن به شرکت‌های مالک لکوموتیو پرداخت شده‌است. در آذرماه سه اقدام اصلاحی در خطوط ریلی انجام شده‌است.

ممنوعیت اعزام واگن باری با شیر ترمز بسته

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه قطار کامل قطار است که تمام واگن‌هایش برای یک شرکت باشد، ادامه‌داد: طبق مقررات برنامه هفتم توسعه، تا پایان سال دوم اجرای این مقررات، بایستی قطارها به‌صورت کامل اعزام شوند که اکنون این کار را انجام شده‌است و تمامی قطارها باید به‌صورت کامل سیر کنند.

وی با بیان اینکه با حذف امضای اشخاص، اکنون تمامی بارنامه‌ها به‌صورت کاملاً سیستمی انجام می‌شوند و برای صدور بارنامه از اعمال سلیقه پرهیز می‌شود، تصریح‌کرد: در حال حاضر پرداخت‌های عمده شرکت‌های باری بروز شده نیز انتظار دارند که بارها خوب و منظم حمل شود.

صالحی با تأکید بر اینکه اصلاحات در خطوط ریلی به‌صورت همه جانبه در حال اجرا است، عنوان کرد: اکنون انتظار داریم تا نقشی که در این سیستم برای مالکان لکوموتیو دیده‌شده، به‌درستی اجرا شود.

مدیرعامل خطوط ریلی سپس با اشاره به پرداخت هفت صورت وضعیت مالکان لکوموتیو در سه ماه گذشته تأکید کرد: از مالکان لکوموتیو برنامه‌ای عملیاتی و اجرایی برای دو ماه آینده به‌جهت افزایش آماده به کاری و قابلیت اطمینان کشنده‌ها می‌خواهیم به‌نحوی که معاونت بهره برداری راه آهن بتواند برنامه‌ریزی مناسبی برای حمل بار داشته‌باشد.


نتیجه‌گیری از این متن این است که وعده‌هایی که به مالکان لکوموتیو داده شده بود، به صورت کامل انجام شده و تعهدات راه آهن نیز در قبال مالکان لکوموتیو پرداخت شده است. اصلاحاتی که در راه آهن انجام شده است، شامل حذف امضای اشخاص در بارنامه‌ها و اعزام قطارها به صورت کامل می‌شود. همچنین در این سیستم، تمامی بارها به صورت منظم و با کیفیت حمل می‌شوند. امیدواریم که نقش مالکان لکوموتیو به درستی اجرا شود تا بتوانند برنامه‌ریزی مناسبی برای حمل بار داشته و قابلیت اطمینان کشنده‌ها را افزایش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *