صدور درخواست های دریافت بدهی به مالکان لکومتیو

وصول مطالبات مالکین لکومتیو


در این متن آمده است که به لطف خدا تعهدات راه آهن به مالکان لکوموتیو برای پرداخت مطالبات معوق انجام شده است و این اقدام به عنوان آغاز اصلاح مسیر در راه آهن است. همچنین بیان شده است که تعداد واگن‌های باری با شیر ترمز بسته به صفر رسیده است و دیگر واگن‌هایی با شیر بسته اعزام نمی‌شوند. از طرفی این متن به اهمیت لکوموتیو در اصلاحات اشاره کرده و اینکه از مطالباتی که وصول شده یک ریال در حوزه دیگری صرف نشده بلکه ابتدا بدهی راه آهن به شرکت‌های مالک لکوموتیو پرداخت شده است. همچنین بیان شده است که پرداخت‌های عمده شرکت‌های باری بروز شده نیز انتظار دارند که بارها خوب و منظم حمل شود و تا پایان سال دوم اجرای مقررات برنامه هفتم توسعه، قطارها باید به صورت کامل اعزام شوند. نهایتاً مدیرعامل راه آهن بیان می‌کند که به دنبال برنامه‌ریزی مناسبی برای حمل بار هستند و از مالکان لکوموتیو در این باره انتظار دارند که برنامه‌ای عملیاتی و اجرایی برای افزایش آماده به کاری و قابلیت اطمینان کشنده‌ها ارائه دهند.

به گزارش دیجیاتور، سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن با اشاره به وعده‌ای که به مالکان لکوموتیو جهت پرداخت مطالبات معوق داده‌بود، گفت: به لطف خدا وعده‌ای که در مهرماه به مالکین لکوموتیو دادیم کاملاً انجام شد و با انضباط بخشی به فرآیند مالی بین مالکین واگن و راه آهن تعهدات راه آهن به مالکان لکوموتیو پرداخت شد. این آغاز اصلاح مسیر است که گام‌های اولیه آن انضباط مالی بوده و گام‌های بعدی نیز در موضوع لکوموتیو و حوزه‌های دیگر است.

وی خاطر نشان کرد: از ۳۰ هزار واگن باری در گردش، حدود ۸ هزار واگن به‌صورت شیر ترمز بسته سیر می‌کردند که طی دو ماه، این تعداد به صفر رسید و اکنون هیچ واگن با شیر بسته اعزام نمی‌شود.

صالحی با بیان اینکه در اصلاحاتی که انجام می‌دهیم بخش مهمی از آن درباره لکوموتیو هستند، گفت: اکوسیستم اصلاح شده‌ای برای راه آهن بنا می‌نهیم که برای همه برد- برد است. از مطالباتی که وصول شده یک ریال در حوزه دیگری صرف نشده بلکه ابتدا بدهی راه آهن به شرکت‌های مالک لکوموتیو پرداخت شده‌است. در آذرماه سه اقدام اصلاحی در خطوط ریلی انجام شده‌است.

ممنوعیت اعزام واگن باری با شیر ترمز بسته

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه قطار کامل قطار است که تمام واگن‌هایش برای یک شرکت باشد، ادامه‌داد: طبق مقررات برنامه هفتم توسعه، تا پایان سال دوم اجرای این مقررات، بایستی قطارها به‌صورت کامل اعزام شوند که اکنون این کار را انجام شده‌است و تمامی قطارها باید به‌صورت کامل سیر کنند.

وی با بیان اینکه با حذف امضای اشخاص، اکنون تمامی بارنامه‌ها به‌صورت کاملاً سیستمی انجام می‌شوند و برای صدور بارنامه از اعمال سلیقه پرهیز می‌شود، تصریح‌کرد: در حال حاضر پرداخت‌های عمده شرکت‌های باری بروز شده نیز انتظار دارند که بارها خوب و منظم حمل شود.

صالحی با تأکید بر اینکه اصلاحات در خطوط ریلی به‌صورت همه جانبه در حال اجرا است، عنوان کرد: اکنون انتظار داریم تا نقشی که در این سیستم برای مالکان لکوموتیو دیده‌شده، به‌درستی اجرا شود.

مدیرعامل خطوط ریلی سپس با اشاره به پرداخت هفت صورت وضعیت مالکان لکوموتیو در سه ماه گذشته تأکید کرد: از مالکان لکوموتیو برنامه‌ای عملیاتی و اجرایی برای دو ماه آینده به‌جهت افزایش آماده به کاری و قابلیت اطمینان کشنده‌ها می‌خواهیم به‌نحوی که معاونت بهره برداری راه آهن بتواند برنامه‌ریزی مناسبی برای حمل بار داشته‌باشد.


انجام اصلاحات در خطوط ریلی
پرداخت تعهدات به مالکان لکوموتیو
ممنوعیت اعزام واگن باری با شیر ترمز بسته
قطارها به صورت کامل اعزام شوند
صدور بارنامه به صورت سیستمی و بدون اعمال سلیقه
پرداخت‌های عمده شرکت‌های باری بروز شده
اصلاحات همه جانبه در خطوط ریلی در حال اجرا است
افزایش آماده به کاری و قابلیت اطمینان کشنده‌ها به نحوی که معاونت بهره برداری راه آهن بتواند برنامه‌ریزی مناسبی برای حمل بار داشته‌باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *