وابستگی ۷۰ درصدی سبد سوخت به منابع انرژی

وابستگی ۷۰ درصدی سبد سوخت به گاز طبیعی


مجید چگنی، مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران، در یک نشست خبری اعلام کرد که در دومین سال تأسیس خانه گاز، تلاش برای افزایش تحویل گاز به صنایع در حال انجام است و دستاوردهای خوبی در این زمینه بدست آمده است. او بیان کرد که منابع انرژی دارای نقش مهمی در انرژی کشور است و با اقدامات انجام شده، سطح مشکلات زیست‌محیطی کاهش یافته است. چگنی افزود که بهره‌گیری از موسسات مختلف و نخبگان در حوزه انرژی، امکان بهبود و توسعه را فراهم کرده و امیدوار است که این تلاش‌ها منجر به دستاوردهای قابل توجهی شود و مراکز علمی نیز از این پیشرفت بهره‌مند شوند. به عقیده چگنی، تحقیقات بیشتر و بهینه‌سازی فرصت‌های موجود، کلیدی برای توسعه و بهبود این تولیدی است.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، مجید چگنی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: در دومین سال تأسیس خانه گاز قرار داریم و سعی دارد.

وی ادامه داد: منابع انرژی نقش مهم و اساسی دارد و بیش از ۷۰ درصد سبد انرژی را به خود اختصاص داده است.

به گفته این مقام مسئول امسال با تلاش همکاران میزان گاز تحویل به صنایع افزایش داشته و بیش از ۱۴ درصد بوده و صنایع عمده ۷.۲ بوده سیمان ۹.۶ و فولاد ۹.۱ بوده است که موجب شده این سوخت پاک باشد و آلاینده‌ها هوای کمتری باشد.

وی خاطر نشان کرد: خانه گاز که با همفکری عزیزان تأسیس شد اقدامات خوبی در آن شکل گرفت در حوزه تحلیل بازار آینده پژوهی بهینه‌سازی و توسعه و نو آوری و کسب و کار انجام گرفته است.

چگنی اضافه کرد: این عزیزان با بهره‌گیری از موسساتی که در حوزه انرژی قرار دارند با جذب نخبگان در این حوزه و خرد جمعی نوید بخش آینده روشنی در آینده نزدیک هستیم سرعت رسیدن به این اهداف بسیار بالا بوده است و گزارش‌های خوبی را ارائه که مورد استفاده بخش‌های مختلف جامعه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امیدوارم همانطور که پیش می‌رویم دستاوردهای قوی تمامی مراکز علمی از آن بهره مند شوند.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران اضافه کرد: گاز در کشور ما جایگزینی ندارد و چرخ دانش مالی به آن وابسته است به خصوص در بخش‌های مولد و این گستردگی نیاز به تامین مالی در تمامی بخش‌ها دارد.

وی ادامه داد: پذیرش گواهی صرفه‌جویی در بازار سهام اقدام مناسب و زیر ساختی در این زمینه بود.

به گفته چگنی علی رغم ساخت و ساز گازی که وجود دارد مصرف انرژی بی رویه است در روزهای اخیر ۸۵۰ میلیون متر مکعب به شبکه توزیع تزریق شد.

وی ادامه داد: جایگاه مناسبی برای ساخت و ساز گاز در جهان داریم که به همان میزان مصرف هم داریم اما بهترین راه بهینه سازی است
خبر در حال تکمیل است


مجید چگنی در نشست خبری اعیاد شعبانیه را تبریک گفت و منابع انرژی نقش مهم و اساسی در سبد انرژی دارد. امسال میزان تحویل گاز به صنایع افزایش یافته و بهبود کیفیت هوای شهری نیز مشاهده شده است. خانه گاز با اقدامات بسیار موفقی در حوزه تحلیل بازار، بهینه‌سازی، توسعه و پیشرفت و کسب و کار به وجود آمده است. جذب نخبگان و انجام اقدامات گوناگون در حوزه انرژی، آینده روشنی برای ایران رقم زده است. امیدواریم که این پیشرفت‌ها، موفقیت‌های قوی را به همراه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *