تأثیر AI بر بازار کار در آمریکا

هوش مصنوعی بازار مشاغل آمریکا را مختل می‌کند


این متن درباره تاثیر AI بر مشاغل و اشکال دیگر اتوماسیون در بازار کار است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که AI، به جای جایگزین کردن مشاغل، شکل آنها را تغییر می‌دهد و شغل‌های دفتری و مدیریتی را هدف قرار می‌دهد. این شغل‌ها شامل نویسندگان فنی، دستیاران پژوهشی، تصحیح‌کنندگان، کپی‌نویسان و افرادی هستند که در پست‌های اداری مشغول فعالیت هستند. همچنین برخی از موارد اتوماسیون مشاغلی را انجام می‌دهد که سخت است یافت فردی برای آن استخدام کرد. تحلیلگران همچنین معتقدند که افراد فعال در بخش‌های خلاق، احتمالاً ابزارهای مولد AI را در مشاغل خود استفاده می‌کنند و کمتر از مشاغل دیگر جایگزین می‌شوند. در نهایت، رهبران درخواست دارند تا راه حل‌هایی برای استفاده از AI مولد به منظور ارتقای بهره‌وری کارگران و بهبود خدمات مشتریان پیدا کنند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از رجیستر، اما اشکال دیگر اتوماسیون مشاغل بیشتری را از بین می برد.

در گزارش «پیش بینی تاثیر مشاغل هوش مصنوعی۲۰۲۳» فورستر پیش بینی شده این فناوری بیش از آنکه جایگزین مشاغل شود، شکل آنها را تغییر می دهد. اما گزارش دارای بخشی با این عنوان نیز است که «بیایید واضح باشیم؛ AI شغل های دفتری و مدیریتی را هدف می گیرد».

شغل های دفتری و مدیریتی که بیشتر در معرض خطر عقب ماندن هستند شامل نویسندگان فنی، دستیاران پژوهشی علوم اجتماعی، تصحیح‌کنندگان، کپی‌نویسان و افرادی هستند که در پست‌های اداری مشغول فعالیت هستند.

افرادی که کالج را گذرانده اند، شغل های مدیریتی و دفتری دارند و در حقیقت به طبقه متوسط تعلق دارند، بیش از بقیه با چالش روبرو می شوند. مثلا افرادی که درآمد سالانه آنها کمتر از ۶۰ هزار دلار است، کمتر از افرادی با درآمد ۹۰ هزار دلار یا بیشتر در معرض خطر جایگزین شدن با AI قرار دارند.

همچنین در این گزارش پیش بینی شده هرچند AI مولد مشاغل را از بین می برد، اما دیگر اشکال اتوماسیون تاثیر بیشتری بر بازار مشاغل دارند. این گزارش پیش بینی می کند در ۲۰۲۳ میلادی AI مولد ۹.۳ درصد مشاغل به دلیل اتوماسیون ازبین برده و این رقم تا ۲۰۳۰ میلادی به ۳۰.۴ درصد می رسد، اما در متن آن اشاره شده جایگزین شدن اتوماسیون به معنای از بین رفتن تمام فرصت های شغلی مختص انسان ها نیست، زیرا در حال حاضر مشاغل مختلفی وجود دارند که انسان ها تمایلی به انجام آن ندارند.

در برخی موارد اتوماسیون مشاغلی را انجام می دهد که به سختی می توان فردی را برای انجام آنها استخدام کرد. به عنوان مثال ربات های فیزیکی و اتوماسیون در دهه ۲۰۲۰ میلادی پر کردن شکاف نیروی انسانی را آغاز کرده اند.

تحلیلگران فورستر معتقدند افراد فعال دربخش های خلاق تر، مانند ویراستاران، نویسندگان، مولفان و شاعران، و ترانه سراها، احتمال بیشتری دارد که ابزارهای مولد AI را در مشاغل خود بکار ببرند و احتمالا کمتر از مشاغل دیگر جایگزین می شوند.

همچنین این تحلیل از رهبران خواسته تا درباره استفاده از AI مولد برای ارتقای بهره وری کارگران و بهبود خدمات مشتریان راه حلی بیابند.


AI در آینده به جایگزینی مشاغل نخواهد بود، اما شکل آنها را تغییر می دهد. شغل‌های دفتری و مدیریتی در معرض خطر قرار دارند. افرادی با درآمد کمتر در بیشترین خطر جایگزینی با AI هستند. اتوماسیون بر بازار مشاغل تاثیر بیشتری دارد. AI مولد ۹.۳ درصد مشاغل را در سال ۲۰۲۳ از بین می برد و این رقم تا سال ۲۰۳۰ به ۳۰.۴ درصد می رسد. انسان‌ها تمایلی به انجام برخی شغل‌های اتوماسیون شده ندارند. در بعضی موارد اتوماسیون مشاغل را انجام می دهد که به سختی می‌توان برای آن استخدامی انجام داد. افراد فعال در بخش‌های خلاق تر احتمال بیشتری برای استفاده از ابزارهای مولد AI در مشاغل خود دارند. نیاز به استفاده از AI مولد برای بهره وری و خدمات مشتریان وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *