رویداد ملی اول ساخت تراشه میکروالکترومکانیکی برگزار می‌گردد.

نخستین رویداد ملی ساخت تراشه میکروالکترومکانیکی برگزار می‌شود


در رویداد ملی ساخت تراشه میکروالکترومکانیکی، که شامل مسابقه ساخت فشارسنج و سنسور شتاب‌سنج تک‌محوره است، کاربردهای این دو تکنولوژی در وسایل نقلیه، لوازم خانگی، علوم درمانی، تجهیزات ورزشی و خودروها و سازه‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد. متقاضیان می‌توانند طرح‌های پیشنهادی خود را ارسال کنند و برگزیدگان نیز جوایز مالی دریافت خواهند کرد. همچنین، برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات فنی و مشاوره، متقاضیان می‌توانند با شماره‌های تماس مربوطه تماس بگیرند. در ادامه، نیز حمایت‌های مختلف از شرکت‌کنندگان در رویداد اعلام می‌شود.

به گزارش دیجیاتور، رویداد ملی ساخت تراشه میکروالکترومکانیکی شامل مسابقه ساخت فشارسنج (Pressure Sensor) و مسابقه ساخت سنسور شتاب‌سنج تک‌محوره (Uniaxial Accelerometer) است.

کاربردهای فشارسنج در وسایل نقلیه، دستگاه‌های لوازم خانگی، مانیتورینگ علوم درمانی، تجهیزات ورزشی و لوازم پوشیدنی و سنسور شتاب‌سنج تک‌محوره در پایش سازه‌ها، خطوط ریلی، وسایل نقلیه، گام‌شمار، مکاترونیک و …است.

مهلت ارسال طرح‌های پیشنهادی، ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۲، زمان اعلام نتایج فروردین ماه و زمان شروع به کار تیم‌های برگزیده، اردیبهشت ماه سال آینده اعلام شده است.

متقاضیان می‌توانند ضمن اطلاع از مشخصات فنی و ارسال طرح‌های پیشنهادی خود به نشانی الکترونیک clab.cleanroom@sharif.edu برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۶۶۱۶۸۲۳۰ و ۶۶۱۶۶۲۱۷ – در ساعات اداری – تماس بگیرند.

شایان ذکر است تیم‌های اول هر محور رویداد ۱۰۰ میلیون تومان و تیم‌های دوم هر محور رویداد ۵۰ میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مشاوره فنی ساخت به طرح‌های برگزیده، ارائه خدمات ساخت تراشه، خدمات زیرساخت آزمون و بسته‌بندی تراشه‌ها، حمایت از تجاری‌سازی محصول با اولویت خودرویی، تجهیزات علوم درمانی و لوازم خانگی و اختصاص فضا جهت طراحی و ساخت از دیگر حمایت‌هایی است که شرکت‌کنندگان رویداد از آن بهره‌مند خواهند شد.


رویداد ملی ساخت تراشه میکروالکترومکانیکی شامل مسابقه ساخت فشارسنج و مسابقه ساخت سنسور شتاب‌سنج تک‌محوره است. کاربردهای فشارسنج در وسایل نقلیه، دستگاه‌های لوازم خانگی، مانیتورینگ علوم درمانی، تجهیزات ورزشی و لوازم پوشیدنی و سنسور شتاب‌سنج تک‌محوره در پایش سازه‌ها، خطوط ریلی، وسایل نقلیه، گام‌شمار، مکاترونیک و … است. مهلت ارسال طرح‌های پیشنهادی تا ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۲ است. نتایج در فروردین ماه اعلام خواهد شد و تیم‌های برگزیده در اردیبهشت ماه سال آینده شروع به کار می‌کنند. شایان ذکر است تیم‌های اول هر محور رویداد ۱۰۰ میلیون تومان و تیم‌های دوم هر محور رویداد ۵۰ میلیون تومان جایزه دریافت می‌کنند. برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مشاوره فنی ساخت به طرح‌های برگزیده و ارائه خدمات ساخت تراشه و زیرساخت آزمون و بسته‌بندی تراشه‌ها، حمایت از تجاری‌سازی محصول با اولویت خودرویی، تجهیزات علوم درمانی و لوازم خانگی و اختصاص فضا جهت طراحی و ساخت از دیگر حمایت‌هایی است که شرکت‌کنندگان رویداد بهره‌مند خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *