منتشر شدن دستورالعمل بین المللی نخستین AI مسئولانه

نخستین دستورالعمل بین المللی هوش مصنوعی مسئولانه منتشر شد


دستورالعمل منتشر شده توسط سازمان ملی استاندارد انگلیس، شیوه ایجاد، اجرا، نگهداری و پیوستگی سازماندهی سیستم AI را با تمرکز بر ایمنی بهبود می‌بخشد. این دستورالعمل به کسب و کارها شیوه‌نامه ای ارائه می‌دهد که نحوه توسعه و به کار گیری ابزارهای AI را به صورت مسئولانه بیان می‌کند. در حالی که بحث و گمانه زنی درباره قانونمندسازی AI ادامه دارد، بحث‌ها در اجلاس جهانی ایمنی AI نیز برگزار شده و درباره توسعه ایمن و مسئولانه AI و تهدیدهای احتمالی بررسی شده است. یکی از تهدیدها استفاده از AI برای ساخت و ساز بدافزار جهت حملات سایبری است. منتشر شدن استاندارد بین المللی سیستم سازماندهی AI می‌تواند توانمندی سازمان‌ها در سازماندهی مسئولانه این فناوری را افزایش دهد و فرصتی برای هماهنگ‌سازی AI برای ایجاد آینده‌ای بهتر فراهم کند. این دستورالعمل شامل الزامات ارزیابی ریسک محتوا و کنترل‌های دیگر برای محصولات و سرویس‌های AI داخلی و خارجی است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از پرس اسوسیشن، این دستورالعمل شیوه ایجاد، اجرا، نگهداری و پیوستگی سازماندهی سیستم AI را با تمرکز روی ایمنی ارتقا می دهد.

سازمان ملی استاندارد انگلیس این دستورالعمل را منتشر کرده که شیوه نامه ای درباره اینکه چگونه کسب وکارها می توانند ابزارهای AI مسئولانه توسعه دهند و به کار گیرند را ارائه می دهد.

دستورالعمل مذکور در حالی ارائه شده که بحث و گمانه زنی ادامه دار درباره قانونمندسازی این فناوری همچنان ادامه دارد.

انگلیس نخستین اجلاس جهانی ایمنی AI را در نوامبر ۲۰۲۳ میلادی برگزار کرد که طی آن رهبران جهان و شرکت های بزرگ فناوری گردهم جمع شدند تا درباره توسعه ایمن و مسئولانه AI و همچنین تهدیدهای احتمالی که فناوری ایجاد می کند، بحث و گفتگو کردند.

این تهدیدها شامل استفاده از AI برای ساخت و ساز بدافزار جهت حملات سایبری است.

سوزان تیلور مارتین مدیر ارشد اجراییBSI درباره استانداردهای بین المللی جدید می گوید: AI یک فناوری تحول آفرین است. انتشار نخستین استاندارد بین المللی سیستم سازماندهی AI یک گام مهم در قدرتمندسازی سازمان ها جهت سازماندهی مسئولانه این فناوری است. این امر به نوبه خود فرصتی برای هماهنگ سازی AI جهت ایجاد آینده ای بهتر فراهم می کند.

این دستورالعمل شامل الزاماتی برای ایجاد ارزیابی های ریسک محتوا محور و همچنین کنترل های دیگر بر محصولات و سرویس های AI داخلی و خارجی است.


این دستورالعمل برای ایجاد، اجرا و نگهداری سیستم AI با تمرکز بر ایمنی سازماندهی را توسعه می‌دهد.
سازمان ملی استاندارد انگلیس این دستورالعمل را برای کسب و کارها برای استفاده مسئولانه از ابزارهای AI به کار می‌برد.
بحث درباره قانونمندسازی AI همچنان ادامه دارد و این دستورالعمل در این زمینه ارائه شده است.
نخستین اجلاس جهانی ایمنی AI در انگلیس برگزار شد و مسائل مربوط به توسعه ایمن و مسئولانه AI و تهدیدهای احتمالی آن مورد بحث و گفتگو قرار گرفتند.
تهدیدهایی که با استفاده از AI برای ساخت و ساز بدافزار جهت حملات سایبری ایجاد می‌شوند.
انتشار استاندارد بین‌المللی برای سازماندهی AI، شرایط سازماندهی مسئولانه این فناوری را تقویت می‌کند و فرصتی برای هماهنگ‌سازی AI جهت ایجاد آینده‌ای بهتر را فراهم می‌کند.
این دستورالعمل شامل الزامات برای ایجاد ارزیابی ریسک و کنترل محصولات و سرویس‌های AI است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *