پیشرفت بارزی در منظومه ماهواره‌ای شهید قاسم سلیمانی مشاهده شده است.

منظومه ماهواره‌ای شهید قاسم سلیمانی پیشرفت مناسبی داشته است


در این متن اعلام شده است که دکتر حسن سالاریه، معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران، بازدیدی از روند پیشرفت پروژه منظومه ماهواره‌ای شهید قاسم سلیمانی داشته است. در این نشست، اقدامات انجام شده و روند پیشرفت پروژه گزارش شده و بر طبق برنامه زمانبندی تعیین شده، پیشرفت مناسبی در این پروژه مشاهده شده است. هدف این پروژه تقویت بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فضایی است و انجام آن به کنسرسیومی از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی واگذار شده است. منظومه ماهواره‌ای شهید سلیمانی اولین منظومه ماهواره‌ای مخابراتی باریک باند در ایران است و هدف آن ارائه خدمات فضاپایه در حوزه شبکه جهانی اشیا است. در حال حاضر این پروژه در مرحله طراحی اولیه قرار دارد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از سازمان فضایی ایران، دکتر حسن سالاریه، معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران از روند پیشرفت پروژه منظومه ماهواره‌ای شهید قاسم سلیمانی بازدید کرد.

در نشستی که با حضور نمایندگان کنسرسیوم داخلی مجری این پروژه برگزار شد، گزارشی از اقدامات انجام شده و روند پیشرفت پروژه ارائه شد. بنابراین گزارش و بر اساس مأموریت‌های تعریف شده و جدول زمان‌بندی، این پروژه مطابق برنامه از پیش تعیین شده پیشرفت بسیار مناسبی داشته است.

لازم به ذکر است پروژه منظومه ماهواره‌ای شهید قاسم سلیمانی با هدف تقویت بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه فضایی، طی مناقصه‌ای به کنسرسیومی از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی واگذار شده است.

منظومه ماهواره‌ای شهید سلیمانی اولین منظومه ماهواره‌ای مخابراتی باریک باند در کشور است که با هدف ارائه خدمات فضاپایه در حوزه شبکه جهانی اشیا، هم اکنون در مرحله طراحی اولیه است.


پروژه منظومه ماهواره‌ای شهید قاسم سلیمانی پیشرفت بسیار مناسبی داشته است. از اقدامات انجام شده و روند پیشرفت پروژه به گزارشی ارائه شد. منظومه ماهواره‌ای شهید قاسم سلیمانی با هدف تقویت بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه فضایی مطابق برنامه از پیش تعیین شده به کنسرسیومی واگذار شده است. منظومه ماهواره‌ای شهید سلیمانی اولین منظومه ماهواره‌ای مخابراتی باریک باند در کشور است که در مرحله طراحی اولیه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *