منتقدان کاهش بیشمار حمل بار ریلی را نادرست می‌دانند.

منتقدان کاهش حمل بار ریلی صادق نیستند


مرتضی جعفری، معاون بازرگانی و بهره‌برداری خطوط ریلی جمهوری اسلامی ایران، اقدامات اصلاحی در حوزه حمل بار ریلی را بهبود و توسعه می‌دهد. او بر این باور است که انتقادات حکومت سیزدهم از خطوط ریلی بی‌اساس و نادرست است و باید با استناد به شاخص‌ها و اطلاعات فنی اعلام شود. جعفری، با اشاره به رکورد جابجایی مسافر ریلی، تاکید کرده است که شاخص‌های ترانزیت در شبکه ریلی ایران، رو به بهبود و رشد است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از خطوط ریلی جمهوری اسلامی ایران، مرتضی جعفری معاون بازرگانی و بهره‌برداری خطوط ریلی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اقدامات اصلاحی صورت گرفته در حوزه حمل بار، گفت: من از سال ۹۸ مسئولیت معاونت بازرگانی و بهره برداری راه آهن را بر عهده دارم و بهره برداری از شبکه ریلی در ایران بین حوزه بار و مسافر مشترک است.

معاون بهره برداری راه آهن تاکید کرد: مقایسه حمل بار در سال ۹۹ که به علت کرونا و کاهش شدید مسافر، تقریباً کل ناوگان و خط به حمل بار اختصاص یافت با سال‌های دیگر که شرایط حمل مسافر عادی بوده و حتی ناوگان باری هم به حوزه مسافری اختصاص پیدا کرد، منطقی نیست.

جعفری افزود: مقصر دانستن راه آهن حکومت سیزدهم درباره کاهش حمل بار ریلی نسبت به سال ۹۹ بی انصافی نسبت به سازماندهی راه آهن و بی صداقتی نسبت مردم است. چرا که هر سازمان دارای شاخص‌های متعددی بوده و سنجش آن بر اساس اطلاعات و ستانده‌ها بایستی انجام شود. در خطوط ریلی نیز بررسی شاخص‌های لوکوموتیو و زیرساخت و اعتبارات واگذار شده در سال‌های مختلف و با در نظر گرفتن اثرات تورمی خود گویای بهبود عملکرد در سرجمع شاخص‌ها است. فرد منتقدی که هیچ گونه سابقه‌ای در خطوط ریلی ندارد به دروغ از انتصاب سیاسی یا رفاقتی در خطوط ریلی سخن می‌راند در حالی که بر خلاف رویه سابق مدیران عامل، از شش معاون خطوط ریلی پنج معاون حضور دارند. متأسفانه چنین افرادی با کتمان و بعضاً وارونه جلوه دادن حقیقت، کاهش در برخی شاخص‌های محلی را بزرگنمایی نموده و چشم را بر شاخص‌های فنی و مرسوم در خطوط ریلی‌های دنیا می‌بندند.

وی با اشاره به ثبت رکورد جدید جابجایی مسافر ریلی گفت: در شبکه ریلی که خطوط بار و مسافر مشترک است، ملاک فنی، شاخص کل ترانزیت است که شامل مجموع نفر کیلومتر و تن کیلومتر است و برخلاف اظهارنظرهای غیرکارشناسی در هر دو سال گذشته با رشد قابل توجه همراه بوده است.


اصلاحات در حمل بار و مسافر در حوزه خطوط ریلی ایران منجر به بهبود عملکرد شده است، با وجود کاهش حمل مسافر به دلیل شرایط کرونا. انتقادات نادرست به سازماندهی خطوط ریلی نشان از بی‌انصافی و بی‌صداقتی است. ثبت رکورد جدید در جابجایی مسافر ریلی نشان دهنده رشد مثبت است. شاخص کل ترانزیت در شبکه خطوط ریلی بهبود یافته است.افزایش حمل بار در سال‌های گذشته نشان از توسعه شبکه ریلی و بهبود عملکرد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *