مل بروکس در سن ۹۷ سالگی اسکار افتخاری دریافت کرد.

مل بروکس ۹۷ ساله اسکار افتخاری گرفت


در مراسم چهاردهمین دوره اهدای جوایز سالانه اسکار افتخاری، چهار غول تولیدی هنر هفتم تجلیل شدند و جوایز اسکار افتخاری به آنجلا باست، مل بروکس، کارول لیتلتون و ژان هرشولت اهدا شد. همچنین، مدعیان اسکار امسال اعم از لئوناردو دی‌کاپری، کریستوفر نولان، آوا دوورنی و مارگو رابی نیز در مراسم حاضر بودند و با مدعیان دیگر قبل از رای‌گیری در آکادمی جمع شدند. در طول مراسم، رجینا کینگ نیز جایزه‌اش را دریافت کرده و سخنرانی پرشوری ارایه کرد. بروکس جایزه‌اش را از متیو برودریک و ناتان لین دریافت کرد و لیتلتون جایزه خود را به همسر فقیدش اختصاص داد. همچنین، ساتر جایزه بشردوستانه ژان هرشولت را از دست کارگردانان رایان کوگلر و کلوئی ژائو دریافت کرد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ورایتی، چهاردهمین دوره اهدای جوایز سالانه اسکار افتخاری شبی پر از چهره‌های کهنه‌کار و اشک‌ها و خنده‌ها شد. در این مراسم شماری از مدعیان جایزه امسال برای تجلیل از چهار غول تولیدی هنر هفتم گرد هم آمدند تا آنجلا باست، مل بروکس و کارول لیتلتون جایزه اسکار افتخاری دریافت کنند و میشل ساتر از موسسه ساندنس جایزه بشردوستانه ژان هرشولت را بگیرد.

این مراسم علاوه بر تجلیل از چهره‌های اسطوره‌ای فرصتی برای مدعیان است تا قبل از رای‌گیری با هیات‌مدیره و سایر اعضای آکادمی جمع شوند. چهره‌هایی چون لئوناردو دی‌کاپریو با «قاتلان ماه کامل»، کریستوفر نولان با «اوپنهایمر»، آوا دوورنی با «منشا»، اوا لونگوریا با «فلامین داغ»، کولمن دومینگو با «راستین»، ناتالی پورتمن با «می دسامبر» و مارگو رابی با «باربی» از مدعیان اسکار امسال هستند که در این برنامه حضور داشتند.

باست که جایزه خود را از دست برنده جایزه اسکار رجینا کینگ دریافت کرد، سخنرانی پرشوری ارایه کرد. وی که بیش از چهار دهه در هالیوود فعالیت کرده ۲ بار نامزدی اسکار برای اثر سینمایی «عشق با آن چه باید کرد؟» (۱۹۹۳) و « پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» (۲۰۲۲) را در کارنامه دارد، با مروری بر مسافرت زنان سیاهپوست در این تولیدی از هتی مک دانیل یاد کرد و افراد معدود دیگری را نام برد.

بروکس ۹۷ ساله جایزه‌اش را از متیو برودریک و ناتان لین دریافت کرد که پیش از این با این چهره اسطوره‌ای در اثر سینمایی موزیکال «تهیه کنندگان» همکاری کرده بودند.

در حالی که در این مراسم مجری از بروکی به عنوان یکی از بامزه‌ترین آدم‌هایی که تا به حال زندگی کرده، توصیف ‌کرد، بروکی در سخنرانی خود یکی از بزرگترین خنده‌های شب را بر لب جمع حاضر آورد. وی با به یاد آوردن برنده‌شدن جایزه اسکار برای نوشتن فیلمنامه «زین‌های شعله‌ور» گفت: هرگز نباید آن را می‌فروختم، روزگار سختی بود. قول می‌دهم بعدی را نگه دارم.

لیتلتون، تدوینگر تحسین شده اثر سینمایی‌هایی مانند «سرطان بزرگ» که نامزد ۸ اسکار را در کارنامه دارد هم جایزه خود را به همسر فقیدش جان بیلی رییس سابق آکادمی اسکار تقدیم کرد و گفت: این برای هر دوی ما است.

ساتر هم جایزه بشردوستانه ژان هرشولت را از دست کارگردان‌ها رایان کوگلر و کلوئی ژائو دریافت کرد. اهدای جایزه به وی که پسرش، مایکل لات، ۲ ماه پیش در آپارتمانش در لس‌آنجلس کشته شد، تماشاگران را به گریه انداخت. ژائو در حین سخنرانی خود با عشق گفت: ما همه فرزندان شما هستیم. ما شما رو دوست داریم. همیشه با شما خواهیم بود.


هفدهمین دوره اهدای جوایز سالانه اسکار افتخاری با حضور مدعیان جایزه برگزار شد. جایزه اسکار افتخاری توسط آنجلا باست، مل بروکس، و کارول لیتلتون دریافت شد. همچنین، میشل ساتر جایزه بشردوستانه ژان هرشولت را دریافت کرد. این مراسم فرصتی برای مدعیان جایزه بود تا قبل از رای‌گیری با هیات‌مدیره و سایر اعضای آکادمی جمع شوند. لئوناردو دی‌کاپریو، کریستوفر نولان، آوا دوورنی و دیگر مدعیان اسکار حاضر در برنامه بودند. رجینا کینگ که جایزه اسکار را دریافت کرد، سخنرانی پرشوری ارایه کرد. متیو برودریک و ناتان لین جایزه بروکس را به او اهدا کردند. بروکی به عنوان یکی از بامزه‌ترین آدم‌هایی که تا به حال زندگی کرده توصیف شد و خنده‌ای بر لب جمع حاضر آورد. کارول لیتلتون جایزه خود را به همسر فقیدش تقدیم کرد. ساتر جایزه بشردوستانه ژان هرشولت را از دست کارگردان‌ها دریافت کرد. اهدای جایزه و درگذشت پسر ساتر باعث اندوه حاضرین شد. کلمات نتیجه همچنین در این متن استفاده نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *