معرفی ۱۴ اقدام راهبردی بانک فروش خارجی ایران در روابط حکومتی‌های اعتباری

معرفی ۱۴ اقدام راهبردی بانک صادرات ایران در سیاست‌های اعتباری


بانک فروش خارجی ایران در طول حکومت سیزدهم با انجام اقدامات متنوع و جامع، از جمله طرح تأمین مالی زنجیره ساخت و ساز و توفق‌نامه بستر نرم‌افزاری زنجیره تأمین، امکان رؤیت اطلاعات قراردادهای تسهیلاتی برای مشتریان، ایجاد سامانه مالی ست و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، خدمات بانکی و مالی را به واحدهای مالی و تولیدی فراهم کرده است. همچنین، با انتشار اوراق صکوک، ایجاد سامانه اعتباری، و تقویت زنجیره تامین B۲C و B۲B، بانک فروش خارجی اقداماتی را برای تقویت بازار مالی و تولیدی انجام داده است. همچنین، از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، اقدامات متعددی انجام داده است، از جمله پرداخت تسهیلات و صدور ضمانت‌نامه برای شرکت‌های دانش‌بنیان، و پرداخت تسهیلات حمایتی به صنایع دارویی کشور.

به گزارش دیجیاتور به نقل از روابط‌عمومی بانک فروش خارجی ایران، روند اقدامات این بانک در دو سال اخیر و در طول حکومت سیزدهم با تمهیدات بهینه سرعت بیشتری به خود گرفت و با انجام اقدامات متنوع و جامع همچون طرح تأمین مالی زنجیره ساخت و ساز با هدف انعقاد توافق‌نامه بستر نرم‌افزاری زنجیره تأمین، فراهم شدن امکان رؤیت اطلاعات قراردادهای تسهیلاتی برای مشتریان و ضامنین به تفکیک ضامنین، وثایق و جزئیات قرارداد و وضعیت اقساط، سامانه توثیق دارایی‌ها (ست) و تدوین دستورالعمل ویژه نهضت ملی مسکن همراه بوده است.

این بانک همچنین با تضمین انتشار اوراق صکوک در بازار سهام اوراق بهادار، تسهیل‌گری پرداخت وام‌قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه، ایجاد سامانه جامع اعتباری، تقویت قرارداد همکاری با صندوق پیشرفت و شکوفایی با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین بررسی پرونده‌های درخواست انواع تسهیلات و تعهدات در بخش‌های مختلف مالی، روند خدمت‌رسانی و حمایت مالی و بانکی از واحدهای مالی و تولیدی را سرعت داده است.

علاوه بر این، تسهیل‌گری پرداخت تسهیلات خرد در شبکه بانک، حمایت از تکالیف ارائه شده از سوی حکومت محترم از جمله اعطای تسهیلات در قالب طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها، اعطای تسهیلات حمایتی به صنایع داروئی کشور، بهره‌برداری از ۱۶ طرح در سال ۱۴۰۲ و بررسی و تصویب طرح‌های تأمین مالی بلند مدت از دیگر اقدامات راهبردی این بانک در طول مدت یاد شده بوده است.

تقویت زنجیره تامین B۲C و B۲B، ایجاد برات الکترونیک با تعهد بانک سپامی و غیر سپامی، استفاده بیشتر از ظرفیت اوراق مولد گام و سفته الکترونیک، رونمایی سامانه توثیق الکترونیک دارایی‌ها (ست) در همین راستا بودده است.

بانک فروش خارجی ایران در همین چارچوب برای تأمین مالی بنگاه‌های مالی از طریق انتشار اوراق صکوک در بازار سرمایه، سبد محصولات اعتباری خود را برای تکمیل سوپرمارکت مالی متنوع‌تر کرده به نحوی که با توجه به سهمیه ۱۱۰ هزار میلیارد ریالی این بانک، حمایت از بنگاه‌های تولیدی را در اولویت قرار داده است.
اتصال سامانه پورتال اعتباری مشتریان حقوقیCRS به سامانه جامع اعتباری، پیاده‌سازی قابلیت کنترل و محاسبه معدل موجودی در حساب این سامانه و اتصال سامانه جامع اعتباری به سامانه پرداخت تسهیلات سپهر از جمله اقدامات انجام شده در قالب ارتقای سامانه جامع اعتباری بانک فروش خارجی ایران در مدت یاد شده بوده است.

پرداخت ۲,۴۷۶ میلیارد ریال تسهیلات و صدور ۳,۰۸۵ میلیارد ریال ضمانت‌نامه برای شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۲ از جمله حمایت‌های بانک از شرکت‌های دانش‌بنیان بوده که همچنان در دستور کار است.

بانک فروش خارجی ایران از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون پرونده‌های تسهیلاتی و تعهداتی به ارزش بالغ بر ۲ میلیون میلیارد ریال را در دستور کار داشته و علاوه بر پرداخت ۲۰ هزار و ۸۲۶ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها، بیش از ۷۵ هزار و ۲۵۳ میلیارد ریال به صنایع دارویی کشور تسهیلات پرداخت کرده است.

بخش اعتباری بانک فروش خارجی ایران همچنین در سال ۱۴۰۲ از ۱۶ طرح در مراسم ویژه با حضور مقامات ارشد حکومت بهره‌برداری کرده است که مجتمع صنعتی نورد گالوانیزه دشتستان راد، طرح توسعه بیابان تایر یزد، نگین مشهد فتاح و فاز یک گازی نیروگاه افق توسعه انرژی خلیج فارس، پارسیان ریل شرق، آکام فلز سوله، علم عناصر پلاست شمال، پریما پلاستیک پارس، پردیس علم و فناوری یزد، ترام چاپ سپاهان، پل اثر سینمایی، آرتا پلاست، سیم لاکی اشراق، نوید مرغ گیلان، دریا ققنوس تنگستان و آرمان گستر کنارک با تامین مالی بیش از ۴۲ هزار میلیارد ریالی و ۱۹۹ میلیون یورویی مورد حمایت و بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.

بانک فروش خارجی ایران همچنین در سال‌های اخیر در ارتقای روابط حکومتی‌های کلان اعتباری خود بررسی و تصویب طرح‌های مردمی‌سازی دانش مالی از طریق انتشار گواهی سپرده مدت‌دار ویژه تامین مالی خاص را مورد توجه قرار داد. همچنین تامین مالی طرح‌های متعدد در زمینه توسعه و تکمیل زنجیره تولیدی منابع هیدروکربن، گاز و پتروشیمی، توسعه بنادر و دریانوردی، وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو و سایر وزارت‌خانه را مد نظر قرار داده و در این میان از بررسی و تأمین مالی پروژه‌های متعدد در بخش‌های بهداشت و درمان، احداث نیروگاه، خرید هواپیما و سایر طرح‌ها و پروژه کلان کشور غافل نبوده است.


توجه به توسعه و پشتیبانی بانک فروش خارجی ایران از بنگاه‌های مالی و تولیدی، از جمله اقدامات موفق این بانک در طول دو سال اخیر و در دوره حکومت سیزدهم است. این بانک با ارائه تسهیلات مالی متنوع و هدفمند، ایجاد ابزارهای تأمین مالی مختلف و ایجاد سامانه‌های الکترونیکی مدرن، موفق به تسهیل‌گری و پرداخت تسهیلات مختلف به صنایع دانش‌بنیان، تولیدی و دیگر بخش‌های مالی شده است. این بانک اقدامات گسترده‌ای برای ارتقای روابط حکومتی‌های اعتباری خود انجام داده و طرح‌های متعددی برای تأمین مالی پروژه‌های مختلف در زمینه‌های مختلف مالی ارائه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *