مصرف گاز کشور به ۵۳۱ میلیون متر مکعب رسید

مصرف گاز کشور به ۵۳۱ میلیون متر مکعب رسید


مدیر مرکز راهبری شرکت ملی گاز، تعدادی اطلاعات درباره میزان مصرف گاز در بخش‌های مختلف ارائه کرد. او اعلام کرد که در روز جاری، مصرف گاز در بخش‌های خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده به مجموع ۵۳۱ میلیون متر مکعب رسیده است. از این مقدار، ۷۰ درصد مصرف مربوط به بخش خانگی، ۹ درصد به بخش تجاری و عمومی، و سایر بخش‌ها درصدهای کمتری از مصرف را بر عهده داشته‌اند. همچنین، مدیر مرکز راهبری اعلام کرد که استان تهران با سرانه مصرف ۲۰.۹ درصد، بیشترین مصرف گاز را داراست و استان‌های آذربایجان غربی و کردستان به ترتیب دوم و سوم هستند. همچنین، مصرف گاز در تهران به میزان ۱۷ درصد از حد معمول بقیه استان‌ها بیشتر است.

به گزارش دیجیاتور سعید عقلی، مدیر مرکز راهبری شرکت ملی گاز در ارتباط زنده خبر ساعت ۱۱.۳۰ شبکه خبر درباره مقدار مصرف گاز در بخش‌های خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده گفت: امروز مصرف در این حوزه‌ها به عدد ۵۳۱ میلیون مترمکعب رسید که از این مقدار ۷۰ درصد متعلق به بخش خانگی، ۹ درصد برای بخش تجاری و عمومی، ۵ درصد در ترانزیت، ۵ درصد در بخش زراعت و ۱۱ درصد در بخش صنایع غیر عمده استفاده شده است.

وی افزود: مصرف گاز در بخش تجاری و عمومی از حد معمول بالاتر است.

مدیر مرکز راهبری شرکت ملی گاز در پاسخ به این سوال که کدام استان‌ها بیشترین مقدار مصرف را دارند، گفت: از ابتدای دی ماه تا کنون استان تهران با سرانه مصرف ۲۰.۹ درصدی به ازای هر خانوار بیشترین مصرف گاز را داشته است و پس از آن به ترتیب آذربایجان غربی و کردستان دارای بالاترین مقدار مصرف بوده اند.

عقلی در پایان گفت: مقدار مصرف گاز در تهران ۱۷ درصد از حد معمول بقیه استان‌ها بیشتر است.


مقدار مصرف گاز در بخش‌های مختلف به ترتیب زیر است:
– بخش خانگی: ۷۰ درصد
– بخش تجاری و عمومی: ۹ درصد
– ترانزیت: ۵ درصد
– بخش زراعت: ۵ درصد
– بخش صنایع غیر عمده: ۱۱ درصد

مصرف گاز در بخش تجاری و عمومی بیشتر از حد معمول است.

تهران با سرانه مصرف ۲۰.۹ درصدی به ازای هر خانوار بیشترین مقدار مصرف گاز را داراست. پس از تهران، آذربایجان غربی و کردستان بیشترین مصرف را دارا هستند.

تهران در مصرف گاز بیشتر از سایر استان‌ها به میزان ۱۷ درصد به حد معمول بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *