مدیران شرکت‌های فناوری آمریکا منتظر دیدار با کمیسیونر اروپا هستند.

مدیران شرکت‌های فناوری آمریکا در انتظار دیدار با کمیسیونر اروپا


دراین متن اعلام شده است که کاترین وستاگر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا برای رسیدگی به موضوع ادغام و رقابت در تولیدی تکنولوژی، با افراد سازماندهی ارشد شرکت‌های اپل، آلفابت، بورد کام و انویدیا ملاقات خواهد کرد. همچنین اعلام شده است که در زمینه سرویس های پرداخت موبایل شرکت اپل قصد دارد به رقبای خود اجازه دسترسی به این سرویس ها را بدهد تا از تحقیقات وستاگر جلوگیری و از یک جریمه سنگین جمع شوند. همچنین در رابطه با پرونده آنتی تراست گوگل، دادگاه عالی اروپا توصیه هایی درباره تجدید نظر در جریمه گوگل ارائه خواهد کرد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از رویترز، کارشناسان آنتی تراست پیش بینی می کنند او در حوزه تحقیقات ادغام و رقابت موضع سختگیرانه تری اتخاذ کند.

وستاگر با تیم کوک مدیر ارشد اجرایی اپل، ساندار پیچای مدیر ارشد اجرایی و کنت واکر حقوقی آلفابت، هاک تان مدیر ارشد اجرایی بورد کام و جنسن هوانگ مدیر ارشد اجرایی انویدیا در سن فرانسیسکو و پالو آلتو ملاقات خواهد کرد.

او همچنین با میرا موراتی مدیر ارشد فناوری اوپن ای آی و جیسون کوان مدیر ارشد استراتژی شرکت نیز ملاقات کرد. ملاقات وستاگر و تیم کوک در حالی انجام می شود که اپل در ۲۰۲۳ میلادی به رقبا اجازه داد به سرویس های پرداخت موبایل اش که برای کیف پول های موبایل به کار می روند، دسترسی یابند. این اقدام با هدف به پایان رساندن تحقیقات وستاگر و اجتناب از یک جریمه سنگین انجام شده است.

به گفته منابع آگاه، کمیسیون اتحادیه اروپا احتمالا در ماه جاری میلادی خواستار بازخورد رقبا و مشتریان دراین زمینه شود، هرچند تصمیم نهایی گرفته نشده است. قرار است جلسه وستاگر با آلفابت در ۱۱ ژانویه برگزار شود.

از سوی در روز دیدار وستاگر و مدیران ارشد شرکت های فناوری، دادگاه عالی اروپا توصیه هایی غیرالزام آور درباره آنکه قضات درخواست تجدید نظر جریمه ۲.۴۲ میلیارد دلاری گوگل را قبول یا رد کنند، نیز ارائه خواهد کرد. این جریمه در خصوص یک پرونده آنتی تراست و مربوط به سرویس خرید این شرکت است.


کارشناسان آنتی تراست پیش بینی می کنند هنگام تحقیقات ادغام و رقابت، وستاگر موضع سختگیرانه تری اتخاذ کند. وستاگر با مدیران ارشد اپل، آلفابت، بورد کام و انویدیا ملاقات خواهد کرد. همچنین او با مدیران ارشد اوپن ای آی و استراتژی شرکت نیز ملاقات کرده است. اپل به رقبا اجازه داده است به سرویس های پرداخت موبایل خود دسترسی یابند. منابع آگاه از اتحادیه اروپا خبر داده اند که در ماه جاری خواستار بازخورد رقبا و مشتریان در این زمینه خواهند شد. همچنین جلسه وستاگر با آلفابت در ۱۱ ژانویه برگزار خواهد شد. در روز دیدار وستاگر و مدیران ارشد شرکت های فناوری، دادگاه عالی اروپا نیز توصیه هایی درباره تجدید نظر جریمه گوگل خواهد کرد. این جریمه مربوط به یک پرونده آنتی تراست و سرویس خرید گوگل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *