محکومیت دو شرکت و پنج نفر رشوه دهنده در زمینه حمل بار راه آهن

محکومیت ۲شرکت و ۵ نفر رشوه دهنده در حوزه حمل بار راه آهن


در پی اعلام رأی قطعی دادگاه، دو شرکت و پنج شخص به جرم پرداخت رشوه محکوم شده و شرکت راه آهن اقدامات لازم را برای اجرای قوانین ضد رشوه انجام داده است. این اقدامات شامل ارسال نامه‌ها به واحدهای زیرمجموعه و سایر مراجع مربوطه بوده و سازمان امور اداری و استخدامی نیز از انجام تعاملات با رشوه‌دهندگان به آن‌ها خودداری کرده است. مدیران شرکت‌های حمل بار که به رشوه دست زده بودند، بدهی‌های خود را به شرکت راه آهن پرداخت نمی‌کردند. پس از دو سال بازداشت، مدیر رشوه گیرنده به جرم‌های مختلف محکوم شده و شرکت راه آهن نیز سعی در پیگیری و برخورد با خاطیان و جلوگیری از فساد داشته است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد مصطفوی در این باره افزود: پس از اعلام رأی قطعی از سوی دادگاه تجدید نظر مبنی بر محکومیت دو شرکت و پنج شخص حقیقی به جرم پرداخت رشوه، شرکت راه آهن در راستای اجرای ماده ۹۱ مقررات سازماندهی خدمات کشوری و مواد ۲۸.۲۹ و ۳۰ دستورالعمل اجرایی آن و همچنین ماده ۷ آئین نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه در دستگاه‌های اجرایی، در نامه‌هایی جداگانه این موضوع را به اطلاع تمام واحدهای زیرمجموعه و همچنین سازمان برنامه و برنامه‌ریزی مالی و سازمان امور اداری و استخدامی رساند.

مدیرکل حقوقی راه آهن افزود: پس از این مکاتبه که بر اساس تکالیف قانونی فوق‌الذکر، برای نخستین بار در طول سال‌های پس از تصویب و اجرای مقررات سازماندهی خدمات کشوری و آئین نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه در دستگاه‌های اجرایی مصوب ۱۳۸۳ در کشور انجام شد، سازمان امور اداری و استخدامی طی نامه‌ای به همه دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی، آن‌ها را از انجام معامله و عقد قرارداد با رشوه‌دهندگان منع کرد.

مصطفوی در خصوص انگیزه و هدف این اشخاص حقیقی و حقوقی برای رشوه دادن گفت: شرکت‌های مذکور که در زمینه حمل بار مشغول فعالیت بودند، با پرداخت رشوه به مدیرکل مالی شرکت راه آهن در سالهای قبل از ۱۴۰۰ و دوران سازماندهی حکومت قبل، بدهی‌های خود به شرکت راه آهن را در زمان‌های قانونی پرداخت نمی‌کردند.

مدیرکل حقوقی راه آهن ادامه داد: بر اساس حکم قطعی دادگاه تجدید نظر که پس از دو سال از بازداشت و بازجویی اولیه صادر شده است، مدیر رشوه گیرنده به انفصال دائم از خدمات دولتی، رد مال، جزای نقدی و زندان محکوم شده است. همچنین شرکت راه آهن علاوه بر پیگیری و برخورد با خاطیان، با اجرای برنامه انضباط مالی و استفاده از ظرفیت‌های تکنولوژی مخابرات سعی نموده است زمینه‌های بروز فساد را از بین ببرد.


در پی اعلام رأی قطعی دادگاه، شرکت راه آهن اقدامات لازم را انجام داده و از تمام واحدهای زیرمجموعه و سازمان‌های مرتبط این موضوع را به اطلاع رسانیده است. همچنین، با مکاتبه و اطلاع‌رسانی منع معاملات با رشوه‌دهندگان، سازمان امور اداری و استخدامی نقش مهمی در پیشگیری از فساد دارد. بر اساس حکم قطعی دادگاه، مدیر رشوه‌گیرنده محکوم به انفصال از خدمات دولتی، رد مال، جزای نقدی و زندان شده است. در کنار این اقدامات قانونی، شرکت راه آهن نیز با اجرای برنامه‌های انضباط مالی و استفاده از فناوری‌های مدرن، به هدف خود در کاهش فساد پیش می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *