لباس و گردن بند “پروین” به نگارخانه هنر هفتم اهدا شد.

لباس و گردن بند «پروین» به موزه سینما اهدا شد


به مناسبت زادروز پروین اعتصامی، نگارخانه هنر هفتم مراسم اکران اثر سینمایی “پروین” و اهدای لباس، پارتیتور و گردنبند شخصیت پروین اعتصامی در این اثر برگزار کرد. در این مراسم، حضور محمدرضا شریفی‌نیا تهیه‌کننده، محمدرضا ورزی نویسنده کارگردان و بهزاد عبدی آهنگساز اثر سینمایی، به همراه سایر عوامل و هنرمندان شاعر پرآوازه پروین اعتصامی در نگارخانه سینمای ایران قدردانی شد. اهدای لباس و گردنبند به نگارخانه هنر هفتم، تشکر از حمایت‌های وزیران و تهیه کنندگان اثر سینمایی و اظهار افتخار اهدای پارتیتور صحنه مرگ پروین، از دیگر موارد این مراسم بود. حضور هنرمندان مختلف نیز از جمله ویژگی‌های این رویداد بود.

به گزارش دیجیاتور به نقل از روابط‌عمومی نگارخانه هنر هفتم، هم‌زمان با زادروز پروین اعتصامی، مراسم اکران اثر سینمایی «پروین» و اهدا پارتیتور، لباس و گردنبند شخصیت پروین اعتصامی در این اثر با حضور محمدرضا شریفی‌نیا تهیه‌کننده، محمدرضا ورزی نویسنده کارگردان، بهزاد عبدی آهنگساز و سایر عوامل این اثر سینمایی، هنرمندان و علاقه‌مندان به این شاعر پرآوازه در نگارخانه سینمای ایران برگزار شد.

محمدرضا ورزی کارگردان اثر سینمایی «پروین» پیش از اکران این اثر ضمن خوش آمدگویی به حاضران گفت: از سازماندهی نگارخانه هنر هفتم، همکاران ارتباطات سازمانی و سایر عوامل اجرایی این مجموعه برای برگزاری این مراسم تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: لباسی که امروز به نگارخانه هنر هفتم اهدا می‌شود، طراحی آن برعهده رویا ابراهیمی بوده که برای شخصیت اصلی اثر سینمایی سینمایی «پروین» طراحی و دوخته شده است. تصمیم گرفتیم این لباس را به نگارخانه هنر هفتم اهدا کنیم زیرا معتقدیم این مجموعه فرهنگی تاریخی گنجینه مناسبی برای نگهداری آن است. مارال بنی آدم از میان چند لباس این شخصیت در اثر سینمایی آن را انتخاب کردند.

این کارگردان هنر هفتم و تلویزیون بیان کرد: گردن بندی که امروز به نگارخانه هنر هفتم اهدا می‌شود خود به یک شخصیت و کاراکتر در اثر سینمایی تبدیل شده بود و امیدوارم پیش چشم مردم عزیز در کنار دیگر موارد اهدایی به نگارخانه هنر هفتم بدرخشد. البته لازم است از محمدمهدی اسماعیلی وزیر محترم میراث و ارشاد، محمدرضا شریفی نیا تهیه کننده اثر سینمایی، عزت الله ضرغامی وزیر محترم میراث فرهنگی، صنایع دستی و مسافرت و توریسم و همچنین مجید زین‌العابدین مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی برای حمایت از ساخت و ساز این اثر سینمایی نیز تشکر کنم.

در ادامه بهزاد عبدی آهنگساز اثر سینمایی «پروین» نیز گفت: افتخاری برای من بود که برای یکی از مهم ترین شخصیت‌های ادبی این کشور؛ پروین اعتصامی هنر صوتی بسازم و از این بابت بسیار خوشحالم. این کار سبک و سیاق قدیمی داشته و اثری ارکسترال است که با همراهی گروه کر ساخت و ساز شده است و در انتها نیز در تیتراژ قطعه‌ای هنر صوتی شنیده می‌شود که ادبیات ردیف‌دار آن را ابوالحسن خان ورزی، عموی محمدرضا ورزی سروده است. من پارتیتور صحنه مرگ پروین را جدا کردم و با احترام آن را به نگارخانه هنر هفتم تقدیم می‌کنم.

لباس و گردن بند «پروین» به موزه سینما اهدا شد

سپس مارال بنی‌آدم بازیگر نقش «پروین اعتصامی» در این اثر سینمایی که برای بازی در این اثر موفق به دریافت سیمرغ بلورین نقش اول زن از چهل‌ودومین جشنواره اثر سینمایی فجر شده بود، گفت: از حضور همه عزیزان بسیار تشکر می‌کنم. امروز تولد پروین اعتصامی است و بسیار خوشحالم از اینکه در این روز مهم به تماشای این اثر سینمایی می‌نشینیم و می‌توانیم لباس «پروین» را به مجموعه ارزشمند نگارخانه هنر هفتم اهدا کنیم.

وی بیان کرد: از سازماندهی نگارخانه هنر هفتم و خانم حیدرآبادی و عوامل این اثر سینمایی مخصوصا آقایان ورزی و شریفی‌نیا تشکر می‌کنم و از پدر و مادر عزیزم سپاسگزارم که برای پنجمین بار امروز به تماشای این اثر سینمایی می‌نشینند.

لباس و گردن بند «پروین» به موزه سینما اهدا شد

سپیده حیدرآبادی مدیر ارتباطات سازمانی نگارخانه هنر هفتم به نمایندگی از این مجموعه، لباس و گردنبند مربوط به این شخصیت را از عوامل این اثر دریافت کرد.

در این مراسم هنرمندانی چون محمدعلی نجفی، بهزاد عبدی، علی سرابی، علی کریم، پویا امینی، نیما شاهرخ شاهی، مجید توکلی، بابک زرین حضور داشتند.


مراسم اکران اثر سینمایی «پروین» و اهدای لباس و گردنبند شخصیت پروین اعتصامی در نگارخانه سینمای ایران برگزار شد. محمدرضا ورزی کارگردان اثر سینمایی تشکر کرد و اظهار کرد که لباس طراحی شده برای شخصیت اصلی اثر سینمایی به نگارخانه هنر هفتم اهدا شده است. بهزاد عبدی آهنگساز اثر سینمایی افتخار خود را برای هنر صوتی ساخته شده برای این اثر سینمایی بیان کرد و اثر خود را به نگارخانه هنر هفتم اهدا کرد. مارال بنی‌آدم نیز از حضور همه در مراسم تشکر کرد و لباس «پروین» را به مجموعه نگارخانه هنر هفتم اهدا کردند. سپیده حیدرآبادی مدیر ارتباطات سازمانی نگارخانه هنر هفتم از عوامل اثر سینمایی لباس و گردنبند مربوط به شخصیت پروین اعتصامی دریافت کردند. هنرمندان مختلف نیز در این مراسم شرکت داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *