تنها سه کشور عضو گروه بیستی، در واقع کارگران راحتی از لحاظ حقوق بهبود دادند.

فقط ۳ کشور عضو گروه ۲۰ دستمزد کارگران را واقعاً بالا بردند


گزارش جدید نهاد بین‌المللی نشان می‌دهد که تنها ۳ کشور روسیه، چین و مکزیک دستمزد کارگران را به صورت واقعی با تورم افزایش داده‌اند. در این گزارش آمده است که روسیه و چین بیشترین افزایش واقعی دستمزدها را دارند و در این دو کشور بیشترین رشد بهره وری نیروی کار را نیز مشاهده می‌کنیم. اما در کشورهایی مانند برزیل، ایتالیا و اندونزی، میزان واقعی دستمزدها کاهش یافته است. نهاد بین‌المللی همچنین اعلام کرده است که نرخ رشد مالی در کشورهای اروپایی و آسیای میانه برای سومین سال پیاپی نزولی بوده است.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور به نقل از راشاتودی، گزارش جدید سازمان بین‌المللی کار نهاد بین‌المللی متحد نشان می‌دهد که از میان کشورهای عضو گروه ۲۰، فقط ۳ کشور روسیه، چین و مکزیک دستمزد کارگران را همگام با تورم و به صورت واقعی افزایش داده‌اند.

در گزارش این نهاد بین المللی با عنوان “چشم انداز اجتماعی و اشتغال جهانی” آمده است که روسیه و چین بیشترین افزایش واقعی دستمزدها را برای کارگران داشته‌اند و در همین دو کشور شاهد بیشترین رشد بهره وری نیروی کار در میان کشورهای گروه ۲۰ بوده‌ایم.

نهاد بین‌المللی اعلام کرده در میان دیگر کشورهای عضو گروه ۲۰، میزان واقعی دستمزد کارگران کاهش یافته و بیشترین کاهش مربوط به برزیل، ایتالیا، و اندونزی بوده است.

گزارش مذکور می‌افزاید: در سال ۲۰۲۳، نرخ واقعی دستمزد کارگران در بیشتر کشورهای عضو گروه ۲۰ کاهش یافته و این دبنان معناست که افزایش دستمزدها کمتر از نرخ تورم بوده است.

نهاد بین‌المللی همچنین اعلام کرده که نرخ رشد مالی در کشورهای اروپایی و آسیای میانه برای سومین سال پیاپی در سال ۲۰۲۳ نزولی بوده است.


روسیه، چین و مکزیک از بین کشورهای عضو گروه ۲۰، توانستند دستمزدهای کارگران را همگام با تورم و به صورت واقعی افزایش دهند. به همین ترتیب، روسیه و چین بیشترین افزایش دستمزدها را برای کارگران تجربه کرده اند و همچنین در این دو کشور بیشترین رشد بهره وری نیروی کار را داشته ایم. اما در سایر کشورهای عضو گروه ۲۰، دستمزدهای کارگران کاهش یافته و بیشترین کاهش مربوط به برزیل، ایتالیا و اندونزی است. در سال ۲۰۲۳، نرخ واقعی دستمزد کارگران در بیشتر کشورهای عضو گروه ۲۰ کاهش یافته و افزایش دستمزدها کمتر از نرخ تورم بوده است. همچنین نرخ رشد مالی در کشورهای اروپایی و آسیای میانه نیز در سال ۲۰۲۳ نزولی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *