بازرگانی بین‌الملل برنج بدون هیچ گونه فسادی روبه‌رو نبود/ کمتر از ۸۰۰ هزار تن برنج در امسال وارد شد.

فسادی در واردات برنج نداشتیم/امسال کمتر از ۸۰۰هزارتن برنج وارد شد


سرپرست معاونت بازرگانی وزارت جهاد زراعت درباره انحصار بازرگانی بین‌الملل برنج توسط یکی از برندهای داخلی اظهار کرد که در حوزه بازرگانی بین‌الملل برنج انحصاری وجود ندارد و فسادی رخ نداده است. وزارت جهاد زراعت در بازرگانی بین‌الملل برنج از سال گذشته ترجیحی در ارز نداشته و بازرگانی بین‌الملل با ارز نیمایی انجام شده است. به طور متوسط در طول یک دهه بازرگانی بین‌الملل سالانه برنج بین ۱.۷ تا ۱.۸ میلیون تن بوده است و متوسط بازرگانی بین‌الملل یک دهه برنج حدود ۱.۴ میلیون تن است. همه شرکت‌ها مجاز به ثبت سفارش بازرگانی بین‌الملل برنج بوده و بیش از ۱۲۰ شرکت در این زمینه فعالیت داشته‌اند. هیچ شرکتی بیش از ۱۵ درصد بازرگانی بین‌الملل برنج نداشته و سهم هر شرکت واردکننده کمتر از این عدد بوده است. در سال گذشته ساخت و ساز برنج پایین‌تر از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن بوده و یک میلیون و ۷۷۰ هزار تن برنج وارد شده است. امسال تا امروز کمتر از ۸۰۰ هزار تن برنج وارد شده و با توجه به سازماندهی ثبت سفارش وزارت جهاد زراعت، تا پایان سال زیر یک میلیون تن بازرگانی بین‌الملل برنج خواهد بود.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، احمد خانی نوذری، سرپرست معاونت بازرگانی وزارت جهاد زراعت درباره انحصار بازرگانی بین‌الملل برنج توسط یکی از برندهای داخلی ضمن رد این موضوع گفت: در حوزه بازرگانی بین‌الملل برنج انحصاری نبوده و فسادی رخ نداده است. وزارت جهاد زراعت از سال گذشته در حوزه بازرگانی بین‌الملل این محصول ارز ترجیحی نداشته و بازرگانی بین‌الملل برنج با ارز نیمایی انجام شده است.

وی افزود: در طول یک دهه بازرگانی بین‌الملل سالانه برنج بین ۱.۷ تا ۱.۸ میلیون تن بوده است. اگر متوسط بازرگانی بین‌الملل یک دهه برنج محاسبه شود این عدد ۱.۴ میلیون تن است.

وی با تاکید بر اینکه ثبت سفارش بازرگانی بین‌الملل، انحصاری نبوده، ادامه داد: به تمام شرکت‌ها اجازه ثبت سفارش داده شده و بیش از ۱۲۰ شرکت بازرگانی بین‌الملل برنج را انجام دادند. همچنین هیچ شرکتی بیش از ۱۵ درصد بازرگانی بین‌الملل برنج نداشته و سهم هر شرکت واردکننده کمتر از این عدد بوده است.

وی تصریح کرد: آمار وزارت جهاد زراعت در ساخت و ساز برنج سال گذشته نشان می‌دهد ساخت و ساز آن پایین‌تر از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن بوده و بر اساس آمار رسمی گمرک هم یک میلیون و ۷۷۰ هزار تن برنج سال گذشته وارد شد.

خانی نوذری در پایان گفت: امسال تا امروز کمتر از ۸۰۰ هزار تن بازرگانی بین‌الملل برنج به ثبت رسیده و با توجه به سازماندهی ثبت سفارش وزارت جهاد زراعت این عدد تا پایان سال زیر یک میلیون تن خواهد بود.


سرپرست معاونت بازرگانی وزارت جهاد زراعت از رد انحصار بازرگانی بین‌الملل برنج توسط یکی از برندهای داخلی خبر داد. وی بیان کرد که در حوزه بازرگانی بین‌الملل برنج انحصاری وجود ندارد و هیچ فسادی رخ نداده است. وزارت جهاد زراعت از سال گذشته در حوزه بازرگانی بین‌الملل برنج از ارز ترجیحی استفاده نکرده و بازرگانی بین‌الملل این محصول با ارز نیمایی انجام شده است. در طول یک دهه، میزان بازرگانی بین‌الملل سالانه برنج بین ۱.۷ تا ۱.۸ میلیون تن بوده است و میانگین بازرگانی بین‌الملل یک دهه حدود ۱.۴ میلیون تن است. امکان ثبت سفارش بازرگانی بین‌الملل برنج به تمام شرکت‌ها داده شده و بیش از ۱۲۰ شرکت بازرگانی بین‌الملل این محصول را انجام داده‌اند. همچنین هیچ شرکتی درصد بازرگانی بین‌الملل برنج بیش از ۱۵ درصد را ندارد و سهم هر شرکت واردکننده کمتر از این میزان است. آمار وزارت جهاد زراعت نشان می‌دهد که ساخت و ساز برنج سال گذشته کمتر از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن بوده و بر اساس آمار رسمی گمرک یک میلیون و ۷۷۰ هزار تن برنج وارد شده است. تا این لحظه کمتر از ۸۰۰ هزار تن بازرگانی بین‌الملل برنج ثبت شده است و با توجه به سازماندهی ثبت سفارش وزارت جهاد زراعت، پیش بینی می‌شود تا پایان سال این عدد زیر یک میلیون تن باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *