فروش سینمای ایران به بیش از یک هزار میلیارد تومان رسید.

فروش سینمای ایران از هزار میلیارد تومان گذشت


مدیرعامل موسسه سینماشهر اعلام کرده است که در دی ماه برنامه‌ریزی مالی فروش سینمای ایران از مرز یک هزار میلیارد تومان گذشته است. به طوری که در طول سال ۱۴۰۲ تا ۲۴ دی فروش سینمای ایران بیش از هزار میلیارد تومان بوده است. این مقدار فروش، شامل فروش گیشه سینماها و سامانه‌های آنلاین است. همچنین آمار نشان می‌دهد که بیش از ۲۳ میلیون و ۴۷۲ هزار نفر در ۶۵۰ هزار سانس سینماها حضور داشته‌اند. در نهایت، مدیرعامل اعلام کرده است که این آمار شامل فروش اثر سینمایی‌هایی است که در سال ۱۴۰۲ اکران شده‌اند، بیش از۹۵۵ میلیارد تومان بوده و بیش از ۲۲ میلیون و ۵۵۱ هزار نفر آن‌ها را تماشا کرده‌اند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از روابط‌عمومی موسسه سینماشهر، هاشم میرزاخانی، مدیرعامل این موسسه درباره وضعیت فروش سینمای ایران گفت: فروش سینمای ایران در دی ماه از مرز هزار میلیارد تومان گذشت، پیش‌بینی‌ها این بود که تا پایان امسال به این رقم فروش برسیم اما استقبال مردم از هنر هفتم این عدد را رقم زد، به طوری که ۲ ماه زودتر از موعدی که تصور می‌شد این امر محقق شد.

وی با اشاره به آمار فروش امسال سینمای ایران بیان کرد: طبق آمار سمفا از ابتدای فروردین سال ۱۴۰۲ تا ۲۴ دی فروش سینمای ایران بیش از هزار میلیارد تومان بوده است. همچنین تاکنون بیش از ۲۳ میلیون و ۴۷۲ هزار نفر در ۶۵۰ هزار سانس به تماشای اثر سینمایی‌ها در سینماها پرداخته‌اند. در این رقم، سهم فروش گیشه سینماها بیش از ۴۹۱ میلیارد تومان با بیش از ۱۲ میلیون نفر و سهم سامانه‌های فروش آنلاین از فروش هنر هفتم تاکنون بیش از ۵۰۸ میلیارد تومان با بیش از ۱۱ میلیون نفر مخاطب است.

مدیرعامل موسسه سینماشهر درباره سهم اثر سینمایی‌های اکران شده در سال ۱۴۰۲ گفت: فروش اثر سینمایی‌های اکران شده در سال ۱۴۰۲ بیش از ۹۵۵ میلیارد تومان با بیش از ۲۲ میلیون و ۵۵۱ هزار مخاطب بوده است. همچنین سهم فروش گیشه سینماها از مبلغ فروش کل بیش از ۴۷۱ میلیارد تومان با بیش از ۱۱ میلیون نفر مخاطب بوده است. سهم سامانه‌های فروش آنلاین نیز ۴۸۴ میلیارد تومان با بیش از ۱۰ میلیون نفر مخاطب بوده است.

وی با اشاره به آمار اثر سینمایی‌هایی که از سال گذشته به اکران خود در سال ۱۴۰۲ ادامه دادند، توضیح داد: در آمار ارایه شده، فروش اثر سینمایی‌های سینمایی مانند «ملاقات خصوصی»، «بخارست»، «خط استوا» و… که در سال گذشته اکران شدند و اکران آن تا امسال ادامه داشت نیز محاسبه شده است؛ بیش از ۳۳ میلیارد تومان و بیش از ۷۱۳ هزار نفر مخاطب مربوط به این اثر سینمایی ها هستند که سهم فروش گیشه سینماها از فروش این اثر سینمایی‌ها بیش از ۱۶ میلیارد تومان با بیش از ۳۷۷ هزار نفر مخاطب بود. سهم سامانه‌های فروش آنلاین نیز از فروش این اثر سینمایی‌ها بیش از ۱۶ میلیارد تومان با بیش از ۳۳۶ هزار نفر مخاطب است.

میرزاخانی ادامه داد: فروش سایر اثر سینمایی‌هایی که در سال ۱۴۰۲ تاکنون اکران شده‌اند (مانند اثر سینمایی‌های آثار خلاقانه وتجربه و اثر سینمایی‌های خارجی) نیز بیش از ۱۰ میلیارد و ۵۹۳ میلیون تومان با بیش از ۲۰۷ هزار نفر مخاطب بود. سهم سامانه‌های فروش آنلاین از اثر سینمایی‌های آثار خلاقانه و تجربه و خارجی امسال بیش از ۳ میلیارد و ۶۸۹ میلیون تومان با بیش از ۸۴ هزار نفر مخاطب بوده و سهم سامانه‌های فروش آنلاین نیز بیش از ۷ میلیارد تومان با ۱۲۲ هزار نفر مخاطب است.

مدیرعامل موسسه سینماشهر در پایان گفت: تئاترهای کمدی که در سینماهای منتخب به اجرای برنامه می‌پردازند در این آمار محاسبه نمی‌شوند. همچنین میانگین قیمت بلیت نیز در سال ۱۴۰۲ حدود ۴۲ هزار تومان به ازای هر نفر است.


فروش سینمای ایران در دی ماه از مرز هزار میلیارد تومان گذشت و پیش‌بینی‌ها می‌گفتند که تا پایان امسال به این رقم فروش برسیم اما استقبال مردم از هنر هفتم این عدد را رقم زد. به طوری که ۲ ماه زودتر از موعدی که تصور می‌شد این امر محقق شد. فروش سینمای ایران در سال ۱۴۰۲ بیش از هزار میلیارد تومان بوده است. همچنین تاکنون بیش از ۲۳ میلیون و ۴۷۲ هزار نفر در ۶۵۰ هزار سانس به تماشای اثر سینمایی‌ها در سینماها پرداخته‌اند. سهم فروش گیشه سینماها بیش از ۴۹۱ میلیارد تومان با بیش از ۱۲ میلیون نفر و سهم سامانه‌های فروش آنلاین از فروش هنر هفتم تاکنون بیش از ۵۰۸ میلیارد تومان با بیش از ۱۱ میلیون نفر مخاطب است.فروش اثر سینمایی‌های اکران شده در سال ۱۴۰۲ بیش از ۹۵۵ میلیارد تومان با بیش از ۲۲ میلیون و ۵۵۱ هزار مخاطب بوده است. همچنین سهم فروش گیشه سینماها از مبلغ فروش کل بیش از ۴۷۱ میلیارد تومان با بیش از ۱۱ میلیون نفر مخاطب بوده است. سهم سامانه‌های فروش آنلاین نیز ۴۸۴ میلیارد تومان با بیش از ۱۰ میلیون نفر مخاطب بوده است. فروش اثر سینمایی‌های سینمایی مانند «ملاقات خصوصی»، «بخارست»، «خط استوا» و… که در سال گذشته اکران شدند و اکران آن تا امسال ادامه داشت نیز محاسبه شده است؛ بیش از ۳۳ میلیارد تومان و بیش از ۷۱۳ هزار نفر مخاطب مربوط به این اثر سینمایی ها هستند که سهم فروش گیشه سینماها از فروش این اثر سینمایی‌ها بیش از ۱۶ میلیارد تومان با بیش از ۳۷۷ هزار نفر مخاطب بود. سهم سامانه‌های فروش آنلاین نیز از فروش این اثر سینمایی‌ها بیش از ۱۶ میلیارد تومان با بیش از ۳۳۶ هزار نفر مخاطب است. فروش سایر اثر سینمایی‌هایی که در سال ۱۴۰۲ تاکنون اکران شده‌اند (مانند اثر سینمایی‌های آثار خلاقانه وتجربه و اثر سینمایی‌های خارجی) نیز بیش از ۱۰ میلیارد و ۵۹۳ میلیون تومان با بیش از ۲۰۷ هزار نفر مخاطب بود. سهم سامانه‌های فروش آنلاین از اثر سینمایی‌های آثار خلاقانه و تجربه و خارجی امسال بیش از ۳ میلیارد و ۶۸۹ میلیون تومان با بیش از ۸۴ هزار نفر مخاطب بوده و سهم سامانه‌های فروش آنلاین نیز بیش از ۷ میلیارد تومان با ۱۲۲ هزار نفر مخاطب است. تئاترهای کمدی در آمار محاسبه فروش سینماها لحاظ نمی‌شوند. میانگین قیمت بلیت در سال ۱۴۰۲ حدود ۴۲ هزار تومان به ازای هر نفر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *