شوک تغییر نرخ خوراک پالایشی‌ها به بازار سهام / ریخت شاخص بالای ۱۹ هزار واحد

شوک تغییر نرخ خوراک پالایشی‌ها به بورس/ شاخص ۱۹ هزار واحد ریخت


صبح روز، شاخص کل بازار سهام رشد کرده و بسیاری از نمادهای بازار سهام در وضعیت متعادل بودند. اما در ساعت ۱۱، بعد از افشای اطلاعات مهم درباره تغییر نرخ خوراک پالایشی‌ها، شاخص با بیش از ۱۹ هزار واحد رشد کرد. درنتیجه، فشار فروش ارزش معاملات خرد را افزایش داد و ارزش معاملات خرده به ۶,۳۳۵ میلیارد تومان رسید که نسبت به میانگین هفتگی و ماهانه افزایش داشت. در پایان معاملات، ۴۴۴ نماد منفی، ۹۱ نماد صف فروش، ۷۹ نماد مثبت و ۲۹ نماد صف خرید مشاهده شد. افشای دیرهنگام اطلاعات مهم توسط شپنا و منتشر شده در سامانه کدال، شایعاتی در بازار سهام را به وجود آورد و سهامداران اعتقاد دارند که سازمان بازار سهام در دوره فعلی در مطالبه سهامداران کوتاهی کرده است و بارها اطلاعات مهم را با تأخیر در سامانه کدال منتشر می‌کند.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، صبح امروز شاخص کل بازار سهام به میزان ۲ هزار واحد رشد کرده بوده و بسیاری از نمادهای بازار سرمایه در وضعیت متعادل بودند.

اما به یک باره در ساعت ۱۱ و بعد از افشای اطلاعات با اهمیت شرکت‌های پالایشی مبنی بر تغییر نرخ خوراک پالایشی‌ها شاخص بیش از ۱۹ هزار واحد ریخت.

فشار فروش ارزش معاملات خرد را نیز افزایش داد، ارزش معاملات خرد عدد ۶,۳۳۵ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۱۳% و نسبت به میانگین ماهانه ۱۵% افزایش داشته است.

در پایان معاملات امروز ۴۴۴ نماد منفی، ۹۱ نماد صف فروش، ۷۹ نماد مثبت و ۲۹ نماد صف خرید بودند. این نامه امروز در سامانه کدال و بعد از افشای اطلاعات با اهمیت شرکت شپنا منتشر شد در صورتی که مطالعات تاریخی نامه برای ۲۳ دی ماه بوده و افشای دیرهنگام آن باز هم موجب شایعاتی در بازار سرمایه شده است، سهامداران معتقدند سازمان بازار سهام در دوره فعلی در مطالبه سهامداران کوتاهی کرده و برای چندین بار افشای اطلاعات با اهمیت با تأخیر در سامانه کدال می‌نشیند.


شاخص کل بازار سهام با افشای اطلاعات مهم شرکت‌های پالایشی افزایش یافت. فشار فروش ارزش معاملات خرد را افزایش داد و ارزش معاملات خرد به طور قابل توجهی افزایش یافت. در پایان معاملات، تعداد نمادهای منفی بیشتر از تعداد نمادهای مثبت بود. نامه شپنا با تأخیر در سامانه کدال منتشر شده است و این امر باعث شایعه‌هایی در بازار سرمایه شده است. سهامداران معتقدند که سازمان بازار سهام در دوره فعلی در مطالبه سهامداران کوتاهی کرده و بارها افشای اطلاعات با اهمیت را با تأخیر در سامانه کدال انجام می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *