ساخت و توسعه هفت آزادراه در سال ۱۴۰۳
0 نظر
در این خبر آمده است که سال ۱۴۰۲ سال بسیار موفقی در ساخت و توسعه آزادراههای کشور بوده است. از جمله آزادراههایی که در این سال رکورد بهره برداری را شکسته اند میتوان به آزادراه اصفهان-شیراز، آزادراه تهران-شمال و آزادراه تبریز-مرند اشاره کرد. همچنین ذکر شده است که در سال آینده ۷ آزادراه دیگر نیز در دستور کار قرار دارند. سرپرست معاونت توسعه آزادراههای کشور نیاز به مقدار زیادی برنامهریزی مالی برای ساخت آزادراهها را برجسته کرده و بر اهمیت توسعه آزادراهها در رشد دانش مالی، اشتغال و ترانزیت ترانزیتی تأکید کرده است. همچنین امیدواری ایشان این است که بخش خصوصی نیز در سرمایه گذاری در آزادراهها دخیل شود تا به نتیجه مطلوب در توسعه ترانزیت در ۱۴ استان کشور و کریدورهای شمال-جنوب و شرق-غرب دست یابیم.
به گزارش دیجیاتور، ملازینل سرپرست معاونت توسعه آزادراههای کشور در برنامه روی خط دانش مالی گفت: سال ۱۴۰۲ سال بسیار خوبی در ساخت و توسعه آزادراههای کشور بود، آزادراه اصفهان -شیراز به طول ۲۱۲ کیلومتر، یک باند از آزادراه تهران- شمال، یک باند از منجیل-رودبار که گره ترافیکی رشت -قزوین بوده و باند آزادراه تبریز- مرند به طول ۲۴ کیلومتر که جمعاً با ۲۶۴ کیلومتر رکورد بهره برداری از توسعه آزادراهها شکسته شد.
وی افزود: سال آینده ۲۰۰ کیلومتر شامل ۷ آزادراه دیگر را هم در دستور کار داریم که در حال پیشرفت است. ساخت هر آزادراهی در دشت بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان و در کوهستان چند برابر این مقدار نیاز به برنامهریزی مالی و تأمین اعتبار دارد.
سرپرست معاونت توسعه آزادراههای کشور با اشاره به اهمیت توسعه کشور در آمایش سرزمینی بیان کرد: امیدواریم مجلس و حکومت اولویت خوبی را در ساخت و توسعه آزادراهی مدنظر بگیرند چرا که باعث توسعه دانش مالی، اشتغال و ترانزیت ترانزیت میشود.
ملازینل با تاکید بر سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه آزادراهها گفت: نیمی از اعتبار سرمایه گذاری را بخش خصوصی بر عهده دارد که امیدواریم با توجه به اهمیت توسعه ترانزیت در ۱۴ استان کشور و کریدورهای شمال- جنوب و شرق -غرب با تأمین اعتبار مناسب به نتیجه مطلوب دست یابیم.
سال ۱۴۰۲ سال بسیار خوبی در ساخت و توسعه آزادراههای کشور بود. آزادراه اصفهان -شیراز به طول ۲۱۲ کیلومتر، یک باند از آزادراه تهران- شمال، یک باند از منجیل-رودبار که گره ترافیکی رشت -قزوین بوده و باند آزادراه تبریز- مرند به طول ۲۴ کیلومتر که جمعاً با ۲۶۴ کیلومتر رکورد بهره برداری از توسعه آزادراهها شکسته شد. سال آینده ۲۰۰ کیلومتر شامل ۷ آزادراه دیگر را هم در دستور کار داریم که در حال پیشرفت است. سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز نیمی از اعتبار سرمایه گذاری را بر عهده دارد. اهمیت توسعه ترانزیت در ۱۴ استان کشور و کریدورهای شمال- جنوب و شرق -غرب زیاد است و با تأمین اعتبار مناسب به نتیجه مطلوب دست یابیم.