تحقق ساخت تجهیزات کنتورهای هوشمند منابع آبی در کشور

ساخت تجهیزات کنتورهای هوشمند آب در کشور محقق شد


در این متن بیان شده است که در ایران، کنتورهای هوشمند منابع آبی الکترومغناطیسی و آلتراسونیک ساخت و ساز می شوند و یکی از بزرگترین مجموعه ها برای ساخت و ساز این کنتورها در نیشابور واقع شده است. همچنین بیان شده است که این کنتورها هم قیمتی ارزان تر از نمونه های خارجی دارند، هم کیفیتی مشابه و هم خدمات پس از فروش آنها قابل مقایسه است. همچنین برخی از کارفرمایان به تولیدات داخلی اعتماد ندارند و تاکنون حدود 22 هزار دستگاه کنتور هوشمند الکترومغناطیسی در سطح کشور نصب شده اند. این کنتورها قابلیت رصد و کنترل هر نوع برداشت غیرمجاز را دارند و با تکنولوژی فراصوت کار می کنند و در حال مذاکره برای نصب این کنتورها در نقاط دیگر کشور می باشند. همچنین بیان شده است که کنتورهای هوشمند جدید قطعه مکانیکی ندارند و با سیگنال ها محاسبات را انجام می دهند و احتمال خرابی آنها بسیار پایین و دقت اندازه گیری آنها بسیار بیشتر است.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، سعید ملائی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان فناور در حاشیه بازدید معاون وزیر نیرو در امور منابع آبی و آبفا از ظرفیت‌های ساخت و ساز کنتور هوشمند منابع آبی در حاشیه نوزدهمین دوره نمایشگاه تولیدی منابع آبی و فاضلاب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کنتورهای هوشمند الکترومغناطیس و آلتراسونیک منابع آبی در ایران در حال ساخت و ساز است و ما یکی از بزرگترین مجموعه ساخت و ساز این کنتورها را در نیشابور ایجاد کرده‌ایم.

وی افزود: در حوزه کنتورهای هوشمند، اولین چالش این است که این توانمندی ملی اطلاع رسانی نشده و شناخته شده نیست؛ دومین چالش نیز عدم اعتماد برخی کارفرمایان به تولیدات داخلی است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: دانش ساخت و ساز کنتورهای هوشمند منابع آبی به صورت ۱۰۰ درصد داخلی‌سازی شده و تجهیزات ساخت و ساز این کنتورها نیز در داخل کشور ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: کنتور هوشمند منابع آبی ساخت و ساز ایران، نسبت به نمونه خارجی، هم قیمتی ارزان‌تر دارد، هم کیفیتی مشابه به نمونه‌های خارجی دارد و هم خدمات پس از فروش آن با نمونه‌های خارجی قابل مقایسه نیست.

ملائی با بیان اینکه تمام نیاز ساخت و ساز کنتور کشور به وسیله کنتورهای داخلی قابل براورده شدن است، گفت: سالانه ۳۰ تا ۴۰ هزار دستگاه ظرفیت ساخت و ساز کنتور هوشمند الکترومغناطیسی داریم و در صورت نیاز می‌توانیم این ظرفیت را افزایش دهیم.

وی افزود: تاکنون ۲۲ هزار دستگاه کنتور هوشمند الکترومغناطیسی تولیدی ما در سطح کشور نصب شده است و با موفقیت در مدار بهره برداری قرار دارند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: این کنتورها که مناسب نصب بر روی چاه‌های زراعت است، در صورت هر نوع دستکاری، سیگنال‌هایی به مرکز کنترل ارسال می‌کند و هر نوع برداشت غیرمجاز توسط این کنتورها قابلیت رصد دارد.

وی ادامه داد: کنتورهای هوشمند خانگی بر مبنای تکنولوژی فراصوت کار می‌کنند به طوری که با ارسال سینگنال های صوتی، دبی را محاسبه می‌کنند.

ملائی خاطرنشان کرد: قرارداد تأمین بالغ بر ۲۰۰۰ دستگاه در یکی از استان‌ها به امضا رسیده و در حال مذاکره برای نصب این کنتورهای جدید در سایر نقاط کشور هستیم.

وی افزود: کنتورهای قدیمی که عملکردی مکانیکی دارند، خرابی بیشتری داشته‌اند اما کنتورهای هوشمند جدید، قطعه مکانیکی ندارند و با سیگنال‌ها محاسبات را انجام می‌دهند؛ در این حالت هم احتمال خرابی بسیار پایین است و هم دقت اندازه‌گیری آنها نسبت به نمونه‌های قدیمی، بسیار بیشتر است و از راه دور نیز قابلیت خوانش و کنترل دارند


متن فوق درباره ساخت و ساز و استفاده از کنتورهای هوشمند منابع آبی در ایران است. مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان فناور در حاشیه نمایشگاه تولیدی منابع آبی و فاضلاب اظهار داشت که ساخت و ساز کنتورهای هوشمند منابع آبی الکترومغناطیس و آلتراسونیک در ایران در حال انجام است. او با اشاره به چالش‌های ارتقای اطلاع رسانی و اعتماد به تولیدات داخلی در این حوزه، تأکید کرد که ساخت و ساز کنتورهای هوشمند منابع آبی در ایران بسیار ارزان‌تر است و کیفیت و خدمات پس از فروش آن به نمونه‌های خارجی قابل مقایسه است. ساخت و ساز کنتورهای هوشمند الکترومغناطیسی در کشور به طور سالانه ۳۰ تا ۴۰ هزار دستگاه است و قابلیت ساخت و ساز بیشتر نیز وجود دارد. همچنین این کنتورها امکان رصد و کنترل برداشت غیرمجاز را دارند. همچنین قرارداد تأمین برای نصب کنتورهای هوشمند منابع آبی در ایالتی امضا شده و در حال مذاکره برای نصب در سایر نقاط کشور است. به طور کلی، متن به توانمندی ساخت و ساز و استفاده از کنتورهای هوشمند منابع آبی در ایران و مزایای آن نسبت به نمونه‌های خارجی اشاره می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *