معرفی هنر صوتی متولد شده به برکت شهدا / گوش دادن به یک روایت خیالی منحصر به فرد

رونمایی از موسیقی که به برکت شهدا متولد شد/ شنیدن یک قصه متفاوت


سمفونی “ساحت حماسه” در تالار وحدت تهران با حضور تعدادی مسؤولان و مخاطبان رونمایی شد.این سمفونی با مقدمه‌ای موسیقایی از ۲۴ هزار شهید استان تهران به اشعار علی محمد مودب، محمدمهدی سیار، رضا یزدانی و میلاد عرفان پور، آهنگسازی امیرحسین سمیعی و خوانندگی محمد معتمدی، سید محسن حسینی، وهاب ابراهیمی، هادی حسن بیگی تنظیم شده است. سمفونی “ساحت حماسه” تجسم ایثار و مجاهدت شهدای شهر تهران را در مخاطبان به تصویر می‌کشد. در این سمفونی هفت موومان با عناوین “شهدای نهضت”، “شهدای دفاع مقدس”، “شهدای مدافع حرم”، “شهدای امنیت و شهدای ترور”، “شهدای دانش آموز، کودکان و مادران شهید”، “تشییع شهدا” و “خاطره” قرار دارد. ارکستر طلوع نیز در بخش اجرایی این سمفونی شرکت کرده است.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، سمفونی «ساحت حماسه» مشتمل بر روایتی موسیقایی از ۲۴ هزار شهید استان تهران با اشعار علی محمد مودب، محمدمهدی سیار، رضا یزدانی و میلاد عرفان پور، آهنگسازی امیرحسین سمیعی و خوانندگی محمد معتمدی، سید محسن حسینی، وهاب ابراهیمی، هادی حسن بیگی شامگاه روز جمعه بیست و نهم دی ماه درتالار وحدت تهران با حضور تعدادی مسؤولان و مخاطبان رونمایی شد.

حسینی از مدیران اجرایی این پروژه پیش از این درباره سمفونی «ساحت حماسه» گفته بود: این طرح مشخصاً برای شهدای شهر تهران نوشته شده و روایتی از ایثار و مجاهدت شهدای شهر تهران در مقاطع مختلف تاریخی از ابتدای مبارزات مردم برای تحول اساسی تا به امروز است. این طرح را شامل هفت موومان با اسامی «شهدای نهضت»، «شهدای دفاع مقدس»، «شهدای مدافع حرم»، «شهدای امنیت و شهدای ترور»، «شهدای دانش آموز، «کودکان و مادران شهید»، «تشییع شهدا» و « خاطره» پیش روی مخاطبان قرار می گیرد. ضمن اینکه ارکستر طلوع مشتمل بر ۸۰ نوازنده و گروه کر در بخش اجرایی سمفونی حضور دارند.

سردار حسن زاده فرمانده سپاه تهران بزرگ و غلامعلی حداد عادل از افراد حاضر در سالن هستند.

این گزارش در حال به روز رسانی است …


سمفونی «ساحت حماسه» با اشعار علی محمد مودب، محمدمهدی سیار، رضا یزدانی و میلاد عرفان پور، آهنگسازی امیرحسین سمیعی و خوانندگی محمد معتمدی، سید محسن حسینی، وهاب ابراهیمی، هادی حسن بیگی برگزار شد.
این سمفونی درباره ایثار و مجاهدت شهدای استان تهران در مختلف دوران ها تا به امروز بود.
ارکستر طلوع به عنوان گروه اجرایی در این سمفونی حضور داشت.
سردار حسن زاده و غلامعلی حداد عادل از افراد حاضر در سالن بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *