رونمایی از دو شهاب سنگهای مریخی

رونمایی از دو شهاب سنگ مریخی


در یک مراسم رسمی با حضور حجت کمالی، مدیر نگارخانه شهاب سنگ، دکتر محمد نخعی رییس دانشکده علوم زمین موسسه آموزش عالی خوارزمی، دکتر شهریار محمودی عضو هیات علمی موسسه آموزش عالی خوارزمی، فرزاد هوشیار پارسیان رییس برج آزادی و جمعی از اهالی علم و میراث و رسانه، شهاب سنگ مریخی معرفی شد. این شهاب سنگ مریخی دو قطعه است که به طول کلی ۷۲ گرم می‌رسد و پوسته آن در حدود زیر ۱۰۰ سال است و به کاملیت تازگی و سالم بودن مشخص می‌شود. اصالت این شهاب سنگ مریخی توسط موسسه آموزش عالی سرژ فرانسه تأیید شده است و در فهرست ثبت جهانی قرار گرفته است. همچنین در این مراسم، یک نوع سنگ جواهر کمیاب و قیمتی به نام الکساندریت نیز معرفی شد.

به گزارش دیجیاتور، آیین رونمایی از شهاب سنگ مریخی با حضور حجت کمالی، مدیر نگارخانه شهاب سنگ (مرد شهاب سنگی ایران)، دکتر محمد نخعی رییس دانشکده علوم زمین موسسه آموزش عالی خوارزمی، دکتر شهریار محمودی عضو هیات علمی موسسه آموزش عالی خوارزمی، فرزاد هوشیار پارسیان رییس برج آزادی و جمعی از اهالی علم و میراث و رسانه برگزار شد.

حجت کمالی مدیر نگارخانه شهاب سنگ در خصوص این شهاب سنگ گفت: این شهاب سنگ مریخی شامل دو قطعه و در مجموع ۷۲ گرم است و پوسته آن احتمالاً مربوط به زیر ۱۰۰ سال اخیر و کاملاً تازه و سالم است. اصالت این دو قطعه شهاب سنگ مریخی به تأیید موسسه آموزش عالی سرژ (CEREGE) فرانسه رسیده و برای ثبت و دریافت شناسنامه در فهرست ثبت جهانی قرار گرفته است.

همچنین در ادامه این مراسم از یک نوع سنگ جواهر فوق‌العاده کمیاب و قیمتی به نام الکساندریت (Alexandrite) که جز گران‌بهاترین و باارزش‌ترین جواهرات جهان به شمار می‌رود رونمایی شد.


روز گذشته در نگارخانه شهاب سنگ، شهاب سنگ مریخی با حضور حجت کمالی، دکتر محمد نخعی، دکتر شهریار محمودی، فرزاد هوشیار پارسیان و جمعی از اهالی علم و میراث و رسانه رونمایی شد. شهاب سنگ مریخی شامل دو قطعه است که در کل ۷۲ گرم وزن دارد و پوسته آن به تازگی استخراج شده و کاملاً سالم است. اصالت این دو قطعه توسط موسسه آموزش عالی سرژ (CEREGE) فرانسه تأیید شده و در فهرست ثبت جهانی قرار گرفته است. در ادامه مراسم، یک جواهر کمیاب به نام الکساندریت نیز رونمایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *