افزایش همتاکی عالمی در ترانزیت با ورود واگنهای ایرانی به ترکیه

0 نظر
[ad_1]
در این متن به اشاره به صحبتهای مدیرکل خطوط ریلی آذربایجان درباره امکان حمل واگنهای ایرانی بر روی کشتی دریاچه وان ترکیه پرداخته شده است. به دلیل کاهش سطح منابع آبی دریاچه وان و عدم شیب بندی مناسب در اسکله وان، واگنهای ایرانی امکان ورود به فری بوت دریاچه وان را نداشتند. با اقداماتی که در این منطقه انجام شد، طرف ترکیهای در حال آماده کردن اسکله دریاچه وان است تا به شرط عدم جدا شدن و واگنها، امکان قرارگیری واگنهای ایرانی بر روی فری بوت میسر شود. این طرح در صورت تحقق کامل، واگنهای ایرانی در داخل کشور بارگیری و بر روی خطوط ریلی رازی حرکت کرده و از طریق خطوط ریلی ترکیه به تاتوان ترکیه منتقل و در نهایت به مقاصد خود حمل میشوند. تحقق این طرح نه تنها رونق ترانزیت بینالمللی را ایجاد میکند، بلکه به لحاظ تعرفه حملونقلی نیز آورده خوبی دارد و هزینه فروش خارجی با واگنهای ایرانی کمتر میشود. همچنین با اعلام نهایی خطوط ریلی ترکیه، امکان شرکت واگنهای ایرانی در حملونقل بینالمللی فراهم میشود.
به گزارش دیجیاتور، محمدرضا قربانی مدیرکل خطوط ریلی آذربایجان در آستانه مسافرت مقام عالی رتبه به ترکیه، به صحبت اخیر خود با علیکارابی مدیرکل خطوط ریلی مالاتیا ترکیه اشاره کرد و گفت: به دلیل پایین آمدن سطح منابع آبی دریاچه و به واسطه آن، عدم شیب بندی موجود در اسکله وان، واگنهای ایرانی امکان ورود به فری بوت (کشتی حمل واگن) دریاچه وان را نداشتند.
مدیرکل خطوط ریلی آذربایجان ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته و شیب بندی مناسبی که در این منطقه انجام شد، طرف ترکیهای در حال آماده کردن اسکله دریاچه وان است که در این صورت با شرط منفک نشدن واگنها از همدیگر، امکان قرارگیری واگنهای ایرانی بر روی فری بوت (کشتی حمل واگن) میسر میشود. همچنین قرار شده که طرف ترکیهای موعد افتتاحیه این پروژه را اعلام کند و سپس ما نیز به شرکتهای ایرانی صاحب واگن اطلاع میدهیم که میتوانند کالاهای صادراتی خود را با واگنهای ایرانی حمل کنند.
قربانی در بخش دیگری از صحبتهای خود تاکید کرد: در صورت تحقق کامل این طرح، واگنهای ایرانی در داخل کشور بارگیری و به سمت خطوط ریلی رازی حرکت کرده و بعد به مقصد ایستگاه خطوط ریلی کاپیکو ترکیه و در ادامه نیز توسط خطوط ریلی ترکیه به ایستگاه خطوط ریلی وان اعزام و سپس بعد از قرار گرفتن روی فری بوت (کتی حمل واگن)، واگنها به شهر تاتوان ترکیه منتقل و در نهایت به مقاصد خود حمل میشوند.
مدیرکل خطوط ریلی آذربایجان در پایان به مزایای تحقق این طرح اشاره و بیان کرد: این پروژه ضمن ایجاد رونق در موضوع ترانزیت بینالمللی، آورده خوبی نیز به لحاظ تعرفه حملونقلی برای صاحبان بار دارد. بارهای صادراتی نیز با هزینه کمتری صادر میشوند و اگر شرکتها با همان واگنها بخواهند بازرگانی بینالملل انجام دهند به تبع آن هزینه بازرگانی بینالملل نیز پایین میآید.
گفتنیاست با اعلام نهایی خطوط ریلی ترکیه، امکان شرکت واگنهای ایرانی در حملونقل بین المللی فراهم میشود.
[ad_2]
با اقدامات صورت گرفته، امکان قرارگیری واگنهای ایرانی بر روی کشتی حمل واگن دریاچه وان میسر میشود. همچنین، با تحقق کامل این طرح، واگنهای ایرانی میتوانند به سمت خطوط ریلی رازی حرکت کرده و از طریق خطوط ریلی ترکیه به مقاصد خود حمل شوند. تحقق این طرح رونق در حمل ونقل بینالمللی را به همراه دارد و همچنین موجب صرفهجویی در تعرفه حملونقل بازرگانی بینالملل و فروش خارجی میشود. اعلام نهایی خطوط ریلی ترکیه امکان شرکت واگنهای ایرانی در حملونقل بین المللی را فراهم میکند.