“روح باد” در شبکه مستند/پرتره، حضور افشین یداللهی در سال مرگ شاعر

«روح باد» در شبکه مستند/پرتره افشین یداللهی در سالمرگ شاعر می‌آید


مستند “روح باد” تهیه‌کننده و کارگردانی فرید پناه‌نژاد است که در آن از تصاویر آرشیوی بسامد تکرار نام افشین یداللهی، ترانه‌سرای و پزشک متخصص اعصاب و روان، در آثار تلویزیونی بسیار استفاده شده است. این مستند در گفت‌وگو با دوستان و آشنایان این هنرمند به ابعاد مختلف زندگی و خدمات او، از تربیت ترانه‌سرایان جوان تا کمک به رشد خوانندگان پاپ و ستاره‌سازی آنها، پرداخته است. این مستند سعی کرده است با مصاحبه با افراد مختلف از اقشار مختلف، زندگی و شخصیت یداللهی را به تصویر کشیده و از خدمات و زحمات وی در تولیدی هنر صوتی ایران برای نگه‌داری و ترویج ترانه ایرانی حرف بزند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از روابط‌عمومی شبکه مستند، فرید پناه‌نژاد تهیه‌کننده و کارگردان مستند «روح باد» دراین‌باره گفت: «روح باد» با نام اولیه «کاش بودی» در یک قسمت ۸۳ دقیقه‌ای برای شبکه مستند ساخت و ساز شده است، این اثر سینمایی مصاحبه‌محور است و در آن از تصاویر آرشیوی که به‌زحمت از آرشیوهای خصوصی و دولتی تهیه شد، بهره بردیم.

وی افزود: زنده‌یاد افشین یداللهی ترانه‌سرایی است که بسامد تکرار نام او در تیتراژ آغازین و پایانی بسیاری از آثار تلویزیونی، از هم‌نسلانش به‌مراتب بیشتر بوده است. یداللهی پزشک متخصص اعصاب و روان هم بود و سعی کردیم در این مستند به هر ۲ وجه شخصیت این هنرمند بپردازیم.

پناه‌نژاد گفت: زنده‌یاد یداللهی زحمات بسیاری برای روشن نگاه‌داشتن چراغ‌خانه ترانه، تربیت ترانه‌سرایان جوان، کمک به بیماران نیازمند، تعامل بین نهادهای حاکمیتی و نهاد مستقل ترانه، سرودن ترانه‌های کم‌نظیر، کمک به رشد بسیاری از خوانندگان پاپ و ستاره‌سازی آنها و … کشید و من تنها بخش کوچکی از این خدمات را به تصویر کشیدم.

این مستندساز گفت: این مستند در گفت‌وگو با دوستان و آشنایان به ابعاد مختلف زندگی یداللهی پرداخته است، سعی کردیم افراد مختلفی از اقشار را برای مصاحبه دعوت کنیم و تقریبا به تک‌تک دوستان و همکارانی که با ایشان همکاری داشتند، تماس گرفتیم که برخی از آنها بنا به دلایلی حاضر به حضور در اثر سینمایی افشین نشدند.


مستند «روح باد» به زحمت از آرشیوهای خصوصی و دولتی تهیه شد. این اثر سینمایی مصاحبه‌محور است و در آن از تصاویر آرشیوی بهره برده شده است. یداللهی پزشک متخصص اعصاب و روان بود و زحمات بسیاری برای روشن نگاه‌داشتن چراغ‌خانه ترانه و تربیت ترانه‌سرایان جوان کشیده است. این مستند به هر دو وجه شخصیت این هنرمند پرداخته است. از افراد مختلفی اقشار برای مصاحبه دعوت شده و تقریبا همه دوستان و همکارانی که با او همکاری داشته‌اند تماس گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *