عدم اعلام رسوب کالا به دلیل اهمال خدمات آزمایشگاهی

رسوب کالایی ناشی از اهمال خدمات آزمایشگاهی اعلام نشده است


سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرده است که فعالیت ارزیابی انطباق کالاها توسط آزمایشگاه‌ها در گمرکات بدون وقفه و به‌روز است و هیچ رسوب کالایی ناشی از خدمات آزمایشگاهی گزارش نشده است. با وجود تجهیزات مدرن و روش‌های نوین، روش‌های سنتی ناظر بر تجربه نیازهای امروز کشور را جوابگویی نمی‌کنند. به‌منظور بهره‌برداری بهتر از ظرفیت آزمایشگاه‌های کشور، گمرکات می‌توانند برای آزمون کالاهای غیر مشمول استاندارد اجباری از خدمات آزمایشگاهی استفاده کنند. سازمان ملی استاندارد آمادگی دارد درخواست‌های استقرار آزمایشگاه‌های آزمون در گمرکات متناسب با نیازهای استان‌ها را با اولویت و اتقان بررسی و اعتباربخشی کند. تقویت و توسعه نظام استاندارد از تکالیف قانونی سازمان ملی استاندارد است و هم‌اکنون زمینه دریافت خدمات از آزمایشگاه‌های سراسر کشور فراهم شده است که منجر به کاهش زمان پاسخگویی به استعلام‌ها و عدالت در رویه‌های فنی شده است.

به گزارش دیجیاتور از سازمان ملی استاندارد ایران، فعالیت ارزیابی انطباق توسط آزمایشگاه‌ها در گمرکات بدون وقفه، کاملاً روان، ساری و جاری است و هیچ رسوب کالایی ناشی از خدمات آزمایشگاهی اعلام نشده است.

لازم به ذکر است با وجود تجهیزات مدرن، روش‌های نوین و استانداردهای به‌روز ملی و بین‌المللی به مدد استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، روش‌های سنتی ناظر بر تجربه، جوابگوی نیازهای امروز کشور نیست.

در همین راستا و به‌منظور بهره‌مندی گمرکات از ظرفیت‌های آزمایشگاهی در کشور، جلسات مشترکی برگزار شده است تا دسترسی آسان برای دریافت خدمات آزمایشگاهی فراهم آید. گمرکات همان‌طور که برای کالاهای مشمول استاندارد اجباری از خدمات آزمایشگاه‌هایی استفاده می‌کنند، برای آزمون کالاهای غیر مشمول نیز می‌توانند از خدمات آنها، استفاده کنند.

یادآور می‌شود کالاهایی که به‌طور مستقیم با سلامت و ایمنی مردم مرتبط است، مشمول استاندارد اجباری است و توسط آزمایشگاه‌های آزمون انجام می‌شود، این در حالیست که برای هر نوع کالا آزمون‌هایی تعیین شده است که نتیجه این آزمون‌ها، انطباق یا عدم انطباق کالا را مشخص می‌کند.

با وجود تعداد قابل توجه آزمایشگاه‌ها در کشور، سازمان ملی استاندارد ایران آمادگی دارد درخواست‌های بخش خصوص و دولتی برای استقرار آزمایشگاه‌های آزمون در گمرکات متناسب با نیاز استان‌ها را با اولویت و اتقان بررسی و اعتباربخشی کند.

طبق ماده ۱۷ مقررات، تقویت و توسعه نظام استاندارد از تکالیف قانونی این سازمان ارزیابی انطباق کالا و خدمات است و هم اکنون زمینه دریافت خدمات از هزاران آزمایشگاه در سراسر کشور فراهم شده است که خود منجر به کاهش زمان پاسخگویی به استعلام‌ها و عدالت در رویه‌های فنی شده است.


فعالیت ارزیابی انطباق در گمرکات بدون وقفه و به صورت روان و جاری است و هیچ رسوب کالایی ناشی از خدمات آزمایشگاهی اعلام نشده است. تجهیزات مدرن و روش‌های نوین و استانداردهای به‌روز ملی و بین‌المللی، روش‌های سنتی ناظر بر تجربه، جوابگوی نیازهای امروز کشور نیست. برای بهره‌مندی گمرکات از ظرفیت‌های آزمایشگاهی در کشور، جلسات مشترکی برگزار شده و دسترسی آسان برای دریافت خدمات آزمایشگاهی فراهم شده است. گمرکات می‌توانند برای آزمون کالاهای غیر مشمول استاندارد نیز از خدمات آزمایشگاه‌ها استفاده کنند. کالاهای مشمول استاندارد اجباری توسط آزمایشگاه‌های آزمون بررسی می‌شوند و برای هر نوع کالا آزمون‌هایی تعیین شده است که نتیجه آنها انطباق یا عدم انطباق کالا را مشخص می‌کند. سازمان ملی استاندارد ایران آمادگی دارد درخواست‌های بخش خصوص و دولتی برای استقرار آزمایشگاه‌های آزمون در گمرکات را با اولویت و اتقان بررسی و اعتباربخشی کند. با توجه به قوانین، تقویت و توسعه نظام استاندارد، این سازمان مسئول ارزیابی انطباق کالا و خدمات است و زمینه دریافت خدمات از آزمایشگاه‌ها در سراسر کشور فراهم شده است که منجر به کاهش زمان پاسخگویی به استعلام‌ها و عدالت در رویه‌های فنی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *