داخلی‌سازی 40 درصدی خودروهای الکتریکی

داخلی سازی ۴۰ درصدی خودروهای برقی


در پنجمین رویداد دانش بنیان با محوریت “زیست بوم خودروی برقی”، منوچهر منطقی معاون صنایع ترانزیت وزارت صمت بحث زیرساخت‌ها، طراحی و ساخت خودروهای برقی را مهمترین مسائل این حوزه دانست و بر ضرورت سرمایه گذاری بیشتر و تمرکز بیشتر بر نرم افزارها تأکید کرد. وی همچنین تأکید کرد که زیست بوم خودروهای برقی باید تسلط، تجربه و یکپارچگی را داشته باشد و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه برای اجرای روابط حکومتی‌های کلان لازم است.

به گزارش دیجیاتور، منوچهر منطقی معاون صنایع ترانزیت وزارت صمت در پنجمین رویداد دانش بنیان با محوریت” زیست بوم خودروی برقی” که امروز (۱۷ اسفند) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین مسائل در زیست بوم خودروی برقی، بحث زیرساخت‌ها، طراحی و ساخت است که این موضوع را در وزارتخانه پیگیری می‌کنیم.

معاون صنایع ترانزیت وزارت صمت گفت: زیست بوم خودروهای برقی در مقایسه با خودروهای معمولی وسیع‌تر است اگر از لحاظ درآمدی به آن نگاه کنیم مسائل درآمدی جدیدی را برای آن فراهم می‌کند ضمن اینکه باید سرمایه گذاری در این بخش از ۵ درصد به ۴۰ درصد افزایش یابد، البته در ساخت خودروهای برقی ۴۰ درصد بحث نرم افزارهاست که بر روی این نوع خودروها تأثیر گذار است.

منطقی با اشاره به اینکه زیست بوم خودروهای برقی باید سه ویژگی تسلط، تجربه و یکپارچگی را داشته باشد گفت: وزیر صمت از سی سال قبل بر روی خودروهای برقی کار کرده و در این زمینه تدریس انجام داده است و اکنون به صورت جدی این موضوع را پیگیری می‌کند.

به گفته معاون صنایع ترانزیت وزارت صمت، اجزای زیست بوم در نقش خود باید ظاهر شود یعنی در مرحله نخست باید زیرساخت و میراث را ایجاد کنیم که در این زمینه بازرگانی بین‌الملل خودروهای برقی را اجرایی کرد یم و مرحله بعدی طراحی و ساخت است که اکنون کار عظیمی صورت گرفته است. این مرحله مهمترین بخشی است که باید خودروسازان و شرکت‌های دانش بنیان به آن توجه کنند تا در انتهای برنامه هفتم، ۴۰ درصد محصولات مرتبط برقی و هیبریدی را ساخت داخل داشته باشیم.

وی با اشاره به تجربه جهانی در پیشرفت برای ساخت خودروهای برقی گفت: در ساخت خودروهای برقی باید به سمت پیشرفت فناورانه رفت، بازیگران متعدد هستند که زیست بوم برای آنان در نظر گرفته شده است ضمن اینکه باید از ظرفیت روابط جهانی استفاده کرد.

منطقی گفت: بر اساس روابط حکومتی گذاری‌ها در لایه‌های بعدی شرکت‌های دانش بنیان هستند که باید حمایت شوند تا در طراحی خودروهای برقی نقش آفرینی کنند. شرکت‌های دانش بنیان باید در حوزه طراحی و ساخت و ساز خودروهای برقی شروع به فعالیت کنند تا زیست بوم خودروهای برقی بر اساس روابط حکومتی گذاری‌های کلان اجرایی شود.


زیست بوم خودروی برقی باید سه ویژگی تسلط، تجربه و یکپارچگی را داشته باشد.
وزیر صمت از سی سال قبل بر روی خودروهای برقی کار کرده و در این زمینه تدریس انجام داده است.
اجزای زیست بوم در نقش خود باید ظاهر شود.
در مرحله نخست باید زیرساخت و میراث را ایجاد کنیم.
طراحی و ساخت خودروهای برقی نیاز به پیشرفت فناورانه دارد.
شرکت‌های دانش بنیان باید در حوزه طراحی و ساخت و ساز خودروهای برقی شروع به فعالیت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *