تخریب سایبری کتابخانه ملی انگلستان باعث خسارت هفت میلیون پوندی شد

حمله سایبری برای کتابخانه ملی انگلیس ۷ میلیون خرج تراشید


در اکتبر ۲۰۲۳، مجرمان سایبری وبسایت کتابخانه ملی انگلیس، که بیش از ۱۱ میلیون عضو داشته است، را حذف کردند. آنها به طور همزمان وای فای ایستگاه سنت پنکراس لندن و شبکه جهانی داخل ساختمان آن را قطع کردند، به نحوی که کاربران نتوانستند محتواهای موجود در مجموعه ۱۵۰ میلیون اثر ادبی این کتابخانه را سفارش دهند. پس از برخورد مقامات با درخواست پرداخت ۶۰۰ هزار پوندی به عنوان باج، هکرهای گروه Rhysida فایل‌های آنلاین مسروقه‌ای شامل اطلاعات مشتریان و کارمندان را منتشر کردند. بر اساس گزارشات، ۴۰ درصد از ذخایر مالی کتابخانه (معادل ۶ یا ۷ میلیون پوند) برای احیای فعالیت‌ها استفاده می‌شود، اما هنوز برای این منظور تخصیص نیافته است. با این حال، هزینه نهایی برای احیای فعالیت‌ها هنوز تایید نشده است و هیچ پیشنهادی برای دریافت برنامه‌ریزی مالی اضافی ارائه نشده است. دراکتبر ۲۰۲۳، مرکز ملی حفاظت دیجیتال به همراه تخصصی‌های مربوطه در حال تحقیق درباره این حمله هستند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ایونینگ استاندارد، مجرمان سایبری وب سایت کتابخانه ملی انگلیس با ۱۱ میلیون عضو را در اکتبر ۲۰۲۳ میلادی حذف کردند. آنها علاوه بر وای فای ایستگاه سنت پنکراس لندن، شبکه جهانی داخل ساختمان را نیز قطع کردند و در نتیجه کاربران نتوانستند محتوایی از مجموعه ۱۵۰ میلیون اثر ادبی این کتابخانه سفارش دهند.

هکرهای گروه Rhysida که این عملیات را انجام دادند و پس از آنکه مقامات از پرداخت باج ۶۰۰ هزار پوندی سرباز زدند، مجرمان صدها هزار فایل آنلاین مسروقه از جمله اطلاعات مشتریان و کارمندان را منتشر کردند.

به نوشته فایننشال تایمز کتابخانه ۴۰ درصد از ذخایر مالی خود را برای احیای فعالیت ها استفاده می کند که احتمالا معادل ۶یا ۷ میلیون پوند از سرمایه ۱۶.۴ میلیون پوندی است که برای بازی سرویس های دیجیتال آن در نظرگرفته شده اما هنوز تخصیص نیافته است.

سخنگوی کتابخانه ملی انگلیس در این باره گفت: هزینه های نهایی برای احیای فعالیت ها پس از حمله سایبری هنوز تایید نشده اند. کتابخانه بریتیش و وزارت میراث، رسانه و ورزش( پشتیبان آن) به طور مداوم و مرتب در ارتباط هستند. این کتابخانه همیشه ذخایر مالی خود را برای برطرف کردن اختلالات غیرمنتظره حفظ می کند و در این مرحله هیچ پیشنهادی برای دریافت برنامه‌ریزی مالی اضافی ارائه نشده است.

دراکتبر ۲۰۲۳ میلادی اعلام شد مرکز ملی حفاظت دیجیتال و متخصصان این امر درباره حمله تحقیق می کنند.


مجرمان سایبری وب سایت کتابخانه ملی انگلیس اعضای آن را حذف کردند و شبکه جهانی داخل ساختمان را قطع کردند. بنابراین، کاربران قادر نبودند کتابی از این کتابخانه سفارش دهند. هکرهای گروه Rhysida علاوه بر آن، فایل‌های آنلاین مسروقه‌ای را منتشر کردند. کتابخانه ملی انگلیس جهت احیای فعالیت‌های خود از ذخایر مالی خود استفاده می‌کند. هنوز تخصیص برنامه‌ریزی مالی اضافی انجام نشده است. دراکتبر ۲۰۲۳ میلادی، مرکز ملی حفاظت دیجیتال و متخصصان این امر درباره حمله تحقیق می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *