تجربه حال خوب در کنسرت “راهیش” در هوای هنر صوتی هندوستان

حال خوبی که در کنسرت «راهیش» تجربه شد/ در هوای موسیقی هندوستان


در جشنواره بین المللی هنر صوتی فجر، تالار وحدت تهران، گروه هنر صوتی از هندوستان تحت سرپرستی راهیش بهاراتی به اجرا پرداختند که به یکی از باکیفیت‌ترین کنسرت‌های بخش بین الملل جشنواره تبدیل شد. او یکی از هنرمندان مشهور و نگهبان هنر صوتی اصیل راجستان است و هنرمندی است که فعالیت‌های متعددی در عرصه هنر صوتی داشته و به عنوان سفیر فرهنگی راجستان توسط یونسکو انتخاب شده است. در کنسرت خود، وی به امید آرامش در جهان اشاره کرده و اجراهای خود را با هنر صوتی منطقه راجستان ارایه داده است و تماشاگران را با خود همراه کرده است.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، تالار وحدت تهران شامگاه روز بیست و چهارم بهمن ماه و در دومین روز از برگزاری سی و نهمین جشنواره بین المللی هنر صوتی فجر میزبان گروه هنر صوتی از کشور هندوستان به سرپرستی راهیش بهاراتی بود. کنسرتی که تبدیل به یکی از باکیفیت‌ترین کنسرت‌های بخش بین الملل جشنواره هنر صوتی فجر شد و توانست رضایت مخاطبان را نیز فراهم کند.

راهیش بهاراتی از هنرمندان مشهور هنر صوتی بومی کشور هندوستان است، که از او به عنوان یکی از هنرمندان نگهبان هنر صوتی اصیل راجستان نام می‌نام تجاری. این نوازنده و خواننده از جمله هنرمندانی است که تولیدات او احترامی به میراث و سنت منطقه راجستان محسوب می شود و مشتمل بر هنر صوتی الهام بخشی است که به گفته وی نسل به نسل به او و هم نسلانش منتقل شده است.

این هنرمند علاوه بر فعالیت های متعددی که در عرصه هنر صوتی پشت سرگذاشته، مدیر هنری پروژه های متعددی بوده که توسط مجموعه هایی چون ارکستر بزرگ بالیوود ماسالا، جیپسی های راجستان و دیگر مجموعه ها، پیش روی مخاطبان قرار گرفته اند.

بهاراتی طی سال های گذشته در بیش از ۱۱۰ کشور به صحنه رفته که براساس آمار ارابه شده تعداد کنسرت هایش به عدد ۲ هزار و ۵۰۰ رسیده است. ضمن اینکه همکاری با هنرمندان مطرح دنیای هنر صوتی و برگزاری کنسرت مشترک با آنها از جمله فعالیت هایی است که در کارنامه فعالیت‌های این هنرمند به چشم می خورد.

این نوازنده و آهنگساز در سال ۲۰۱۹ بود که به جهت فعالیت موثرش در پروژه ساخت پل‌های دوستی بین هندوستان و بیش از ۱۱۰ کشور از طرف یونسکو به عنوان سفیر فرهنگی راجستان انتخاب شد. او همچنین در سال ۲۰۱۷ توسط نخست وزیر راجستان عنوان افتخار راجستان را کسب کرد.

وی در کنسرت روز سه شنبه بیست و چهارم بهمن ماه خطاب به مخاطبان خود گفت: آنچه ما در این کنسرت اجرا می کنیم ارایه ای از زیبایی های هنر صوتی راجستان است. سرزمینی که در آن مسلمانان و دیگر مذاهب در کنار هم زیست مسالمت آمیزی دارند. سرزمینی که در آن هنر صوتی جایگاه قابل توجهی دارد و هنرمندانش به صورت آبا و اجدادی هنر صوتی را فرا گرفته اند. هنر صوتی که پیوند دهنده بین مذاهب است.

بهاراتی ادامه داد: من به عنوان یک هنرمند برای همه مردم دنیا در کره زمین آرزوی آرامش می کنم. ما امروز به واسطه هنر صوتی عضو یک خانواده هستیم که تلاش می کنم به واسطه هنر صوتی که ارایه می دهیم شادی را به شما عزیزان هدیه کنیم. شرایطی که امیدوارم مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد.

این هنرمند راجستان در بخش بعدی کنسرت ضمن معرفی قطعات مختلف برنامه مورد نظرش برای کنسرت، تلاش می کرد تماشاگران را با خود همراه کند؛ حال و هوای متفاوتی که به مذاق تماشاگران حاضر در تالار وحدت نیز خوش آمد و آنها را با گروه اجرایی در طول کنسرت همراه کرد.

شرایطی که برای مخاطبان تالار وحدت دربرگیرنده حال و هوای متفاوتی بود و تماشاگران شب فرح بخش و متفاوتی را به واسطه اجرای هنر صوتی منطقه راجستان تجربه کردند.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی هنر صوتی فجر به همت دفتر هنر صوتی معاونت امور هنری وزارت میراث و ارشاد اسلامی، توسط انجمن هنر صوتی ایران با همکاری بنیاد رودکی به دبیری رضا مهدوی از ۲۳ تا ۲۸ بهمن در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی، همزمان در تهران و ۱۴ استان دیگر در حال برگزاری است.


هنر صوتی سنتی راجستان، میراث و سنت منطقه راجستان، هندوستان، فعالیت های فرهنگی و هنری، تبدیل کنسرت به یکی از باکیفیت‌ترین کنسرت‌های بخش بین الملل جشنواره هنر صوتی فجر، هنر صوتی جایگاه قابل توجهی دارد، خانواده هنر صوتی، آرزوی آرامش، معرفی قطعات مختلف برنامه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *