جشنواره هنر صوتی فجر: نماینده اتحاد اهالی موسیقیست

جشنواره موسیقی فجر نماد انسجام اهالی موسیقی است


محمود سالاری معاون هنری وزیر میراث و ارشاد اسلامی، پیامی را به سی و نهمین جشنواره بین المللی هنر صوتی فجر صادر کرد. او در این پیام به اهمیت هنر صوتی به عنوان یکی از عوامل اصیل در بیان ارزش ها و فضایل اخلاقی اشاره کرده و از برگزاری جشنواره بین المللی هنر صوتی فجر به عنوان نماد اتحاد و انسجام اهالی هنر صوتی در تهران و ۱۴ استان دیگر تقدیر کرده است. همچنین، او از تلاش های هنرمندان و همکاران در برگزاری این رویداد ملی و بین المللی تقدیر کرده و توفیق تمامی تلاشگران در این رویداد بزرگ را از درگاه الهی خواستار شده است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ارتباطات سازمانی معاونت امورهنری وزارت میراث و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون هنری وزیر میراث و ارشاد اسلامی، پیامی را به سی و نهمین جشنواره بین المللی هنر صوتی فجر صادر کرد.

در متن پیام سالاری آمده است:

«هنر صوتی، آثار خلاقانه و هویت ملی ماست که به عنوان زبانی مشترک در ضمیر مردمان فهیم این مرز و بوم با هر ذائقه و سلیقه ای وجود دارد و به عنوان پاسبان شایسته آیین ها و سنت های ارزشمند جامعه ایرانی همواره نقش بی بدیلی در بیان ارزش ها و فضایل اخلاقی ایفا کرده است و با فراهم کردن موجبات تقویت حس همبستگی، کار گروهی و خرد جمعی در واقع این آثار خلاقانه اصیل یکی از درخشان ترین نقش‌ها را در ادوار مختلف تاریخی ایفا نموده است.

در دهه مبارک فجر تحول سیاسی وقتی سخن از هنر صوتی به میان می آید، هنری فاخر و متعالی که ریشه در هویت تاریخی و تمدنی کشور عزیزمان دارد به خاطر می‌رسد آثار خلاقانه هنر صوتی همچون هر پدیده‌ هنری دیگر برآمده از خاستگاه درونی جامعه با تعهد اجتماعی هنرمندان توانمند کشور، آثار ماندگاری را خلق و نغمه‌های دلنشین‌ساز و آواز را با فریاد ظلم ستیزی و حق طلبی به گوش جهانیان و فراتر از مرزها می‌رساند.

برگزاری سی و نهمین دوره جشنواره بین المللی هنر صوتی فجر به عنوان نماد اتحاد و انسجام اهالی هنر صوتی همزمان در تهران و ۱۴ استان دیگر در بخش‌های رقابتی و غیررقابتی نشان از راهبردها و رویکردهای عدالت محوری معاونت امور هنری دارد. البته دفاع از کیان و ساحت مقدس میراث و آثار خلاقانه در چارچوب شرع و مقررات وظیفه تمام اصحاب آثار خلاقانه است.

در پایان وظیفه خویش می دانم به مصداق حدیث «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» حضور هنرمندان شریف والا مقام هنر صوتی در یک گستره ملی را ارج نهاده و از تلاش های دبیر محترم، شورای روابط حکومتی‌گذاری، هیئت‌های انتخاب و داوری آثار، همکاران دفتر هنر صوتی، انجمن هنر صوتی ایران، بنیاد رودکی و ادارات کل میراث و ارشاد اسلامی استان های حاضر در جشنواره تقدیر نموده و توفیق تمامی تلاشگران در این رویداد بزرگ ملی و بین المللی را از درگاه الهی خواستارم.»


چهل و یکمین جشنواره بین المللی هنر صوتی فجر، برگزار شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *