پایان جشنواره صحنه نمایش دانشجویی «پودس»

جشنواره تئاتر دانشجویی «پودس» به پایان رسید

0 نظر


در آخرین جشنواره سراسری دانشجویی “پودس”، دو نمایش “بیر” و “مارسی نوزده نود و شش” برای بهترین آثار جشنواره انتخاب شدند و به جشنواره بین‌المللی صحنه نمایش فجر معرفی شدند. در بخش متن تئاتر‌نویسی، آرش کلاته و شایان فلاحیان دیپلم افتخار دریافت کردند. همچنین در بخش طراحی لباس، فرزاد هدایت نوری، مهتاب کیوانجو و پارلا زیرک‌کار به عنوان بهترین طراحان لباس شناخته شدند. در بخش هنر صوتی، مهیار افصحی تجلیل شد و در بخش طراحی صحنه، شاهین سلطانی و میر حسام کاظمی برندگان بودند. همچنین در بخش بازیگری، بهنام محمدزاده و کیوان آذرخش به عنوان بهترین بازیگران مرد و سیده شیدا شهدایی، شکیلا حاتمی و مهتاب کیوانجو به عنوان بهترین نقش‌آفرینان زن معرفی شدند. در نهایت، کاظم نظری در اختتامیه ویژه اهمیت فضای دانشگاهی در هنرهای نمایشی برجسته ساخت و بر تأکید کرد که صحنه نمایش حرفه‌ای به صحنه نمایش تجربی و دانشگاهی نیاز دارد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ستاد خبری جشنواره سراسری دانشجویی «پودس»، در آیین اختتامیه جشنواره سراسری صحنه نمایش «پودس» که با حضور مسؤولان و داوران بخش‌های مختلف جشنواره برگزار شد، ۲ نمایش «بیر» و «مارسی نوزده نود و شش» به عنوان بهترین آثار جشنواره سراسری دانشجویی «پودس» به جشنواره بین‌المللی صحنه نمایش فجر معرفی شدند.

هیات داوران در بخش متن تئاتر‌نویسی با قدردانی از آرش کلاته برای متن تئاتر «تورقی بر یک سقوط»، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره را به شایان فلاحیان نویسنده «ریویو» اهدا کرد.

در بخش طراحی لباس فرزاد هدایت نوری برای طراحی لباس «میراث»، مهتاب کیوانجو برای طراحی لباس «مارسی نوزده نود و شش» و پارلا زیرک‌کار برای طراحی لباس «اسب‌های پشت پنجره» به عنوان بهترین طراحان لباس جشنواره معرفی شدند.

در بخش هنر صوتی از مهیار افصحی برای هنر صوتی نمایش «بیر» قدردانی شد.

در بخش طراحی صحنه، از شاهین سلطانی برای طراحی صحنه نمایش «زار» قدردانی و میر حسام کاظمی برنده دیپلم افتخار و تندیس برای طراحی صحنه نمایش «اسب‌های پشت پنجره» شد.

در بخش بازیگری مرد، بهنام محمدزاده بازیگر نمایش «میراث» و کیوان آذرخش بازیگر «بیر» به عنوان بهترین بازیگران مرد شناخته شدند.

همچنین در بخش بازیگری زن، سیده شیدا شهدایی بازیگر نمایش «میراث»، شکیلا حاتمی بازیگر نمایش «رویایی برای منابع هیدروکربن‌کش‌ها» و مهتاب کیوانجو بازیگر نمایش «مارسی نوزده نود و شش» به عنوان بهترین نقش‌آفرینان زن پانزدهمین جشنواره سراسری دانشجویی پودس معرفی شدند.

هیات داوران به دلیل ضعف در متن تئاتر‌ها متنی را کاندیدای دریافت جایزه ندانست.

کاظم نظری در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره سراسری صحنه نمایش دانشجویی «پودس» به اهمیت فضای دانشگاهی اشاره کرد و گفت: در حوزه هنرهای نمایشی باید بیشترین تجربه را بدست آوریم تا بتوانیم در عرصه صحنه نمایش حرفه‌ای جایگاهی برای خود فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: صحنه نمایش حرفه‌ای اگر می‌خواهد رشد و توسعه پیدا کند به صحنه نمایش تجربی و دانشگاهی نیاز دارد و بر همین اساس هم صحنه نمایش دانشگاهی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در بخش دیگری از این مراسم، شیوا ولایتی معاون فرهنگی دانشجویی موسسه آموزش عالی نبی‌اکرم (ص) از برگزارکنندگان جشنواره سراسری دانشجویی «پودس» امیرحسین شفیعی، کیانوش ایازی و داوود بنی‌اردلان تشکر کرد و در ادامه به تشریح برنامه‌های موسسه آموزش عالی نبی‌اکرم (ص) پرداخت.

در آیین اختتامیه مهدی حامدسقایان، مسؤولان موسسه آموزش عالی نبی‌اکرم (ص)،اصغر همت، فرزین محدث و مونا فرجاد حضور داشتند.


در آیین اختتامیه جشنواره سراسری صحنه نمایش “پودس”، نمایش “بیر” و “مارسی نوزده نود و شش” به عنوان بهترین آثار جشنواره معرفی شدند. در بخش متن تئاتر‌نویسی، متن تئاتر “تورقی بر یک سقوط” و “ریویو” به ترتیب دیپلم افتخار و تندیس جشنواره را دریافت کردند. در بخش طراحی لباس، طراحان لباس میراث، مارسی نوزده نود و شش و اسب‌های پشت پنجره به عنوان بهترین طراحان لباس معرفی شدند. همچنین مهیار افصحی برای هنر صوتی نمایش “بیر” قدردانی شد. در بخش طراحی صحنه، طراحان صحنه نمایش‌های “زار” و “اسب‌های پشت پنجره” به ترتیب قدردانی و دریافت دیپلم افتخار و تندیس کردند. بهنام محمدزاده و کیوان آذرخش به عنوان بهترین بازیگران مرد و سیده شیدا شهدایی، شکیلا حاتمی و مهتاب کیوانجو به عنوان بهترین نقش‌آفرینان زن معرفی شدند. در نهایت، کاظم نظری به اهمیت فضای دانشگاهی در هنرهای نمایشی و توسعه صحنه نمایش حرفه‌ای اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *