طرح جزییات انتخاب دبیر بعدی جشنواره هنر صوتی فجر و بیان چند نکته مهم

جزییاتی از انتخاب دبیر بعدی جشنواره موسیقی فجر/ طرح چند نکته مهم


محمود سالاری، معاون امور هنری وزیر میراث و ارشاد اسلامی، در مراسم اختتامیه سی و نهمین جشنواره بین المللی هنر صوتی فجر، به پرسش‌هایی درباره برگزاری جشنواره، وضعیت فعلی معرفی محصولات شهری آثار نمایشی و موسیقایی، و انتخاب دبیر آینده جشنواره پاسخ داد. او بر اهمیت حضور سازماندهی شهری در این رویدادها تأکید کرد و ابراز کرد که تا انتهای سال جاری دبیر دوره چهلم جشنواره بین المللی هنر صوتی فجر معرفی خواهد شد.

محمود سالاری معاون امور هنری وزیر میراث و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه سی و نهمین جشنواره بین المللی هنر صوتی فجر در پاسخ به پرسش خبرنگار دیجیاتور مبنی بر روند برپایی این دوره از جشنواره بیان کرد: به یاری خداوند دوره سی و نهم جشنواره هنر صوتی فجر را پشت سرگذاشتیم و به نظرم خیلی دوره فاخری بود. کما اینکه هم هنرمندان ارزنده ای در جشنواره حضور داشتند، هم آثار خوبی ارایه شد و هم مخاطبان زیادی به تماشای کنسرت های جشنواره نشستند. جشنواره ای که به اعتقاد من یکی از ماندگارترین و کم نظیرترین ادوار جشنواره هنر صوتی فجر بود و جا دارد از همه دست اندرکاران تشکر ویژه‌ای داشته باشم.

معاون امور هنری وزیر میراث و ارشاد اسلامی در جواب سوال دیگری مبنی بر برنامه اجرایی معاونت امور هنری برای بهبود وضعیت فعلی معرفی محصولات شهری آثار نمایشی و موسیقایی چه در زمان برگزاری جشنواره های فجر و چه در ایام دیگر در مقایسه با جشنواره اثر سینمایی فجر توضیح داد: البته باید حتما برای معرفی محصولات، بسته درستی را طراحی و تدارک ببینیم. موضوعی که متاسفانه مضایق برنامه‌ریزی مالی اجازه نمی دهد به صورت کامل ایده ها را اجرایی کنیم. از آن طرف سازماندهی شهری هم مشاغل مختلفی را باید پوشش دهد بنابراین بدیهی است که به طور کامل در خدمت ماجرای معرفی محصولات آثار هنری باشند.

وی افزود: ما باید این نقیصه را توسط فضاهای مختلف رسانه ای، فضای مجازی و دیگر بسترهای تبلیغاتی پوشش دهیم. در حوزه معرفی محصولات شهری لازم است سازماندهی شهری به صورت جدی تری وارد میدان شود تا بتوانیم معایب را هرچه زودتر برطرف کنیم. دوستان در سازماندهی شهری حتما مشغله های بیشتری داشتند که نتوانستند به این بخش بپردازند اما من فکر می کنم تا زمانی که سازماندهی شهری خود را در عزت و افتخار جشنواره های فجر شریک نداند، نمی تواند همراهی لازم را داشته باشد.

وی یادآور شد: بنابراین همراهی سازماندهی شهری زمانی می‌تواند محقق شود که این جشنواره‌ها را جشنواره‌های وزارت میراث و ارشاد اسلامی نبیند، بلکه این رویدادها را متعلق به جمهوری اسلامی ایران بداند. وقتی چنین مساله ای محقق شود قطعا حضور بیشتری در میدان خواهد داشت.

سالاری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر انتخاب دبیر آینده جشنواره هنر صوتی فجر بیان کرد: هنوز به جمع بندی نرسیدیم اما به احتمال زیاد تا انتهای سال جاری دبیر دوره چهلم جشنواره بین المللی هنر صوتی فجر را معرفی می کنیم.


جشنواره بین المللی هنر صوتی فجر دوره سی و نهم به عنوان یکی از ماندگارترین و کم نظیرترین ادوار این جشنواره بوده و دوره فاخری بود. هنرمندان ارزشمند و آثار خوبی در این جشنواره حضور داشته‌اند و تعداد زیادی مخاطب به تماشای کنسرت‌های آن نشسته‌اند. از همه دست‌اندرکاران تشکر ویژه‌ای دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *