ثبت ۷۹ هزار تخلف اضافه برای بار طی نه ماه گذشته
0 نظر
مدیرکل دفتر ایمنی و تردد سازمان راهداری و ترانزیت بزرگراهای کشور در گفتوگویی با رادیو دانش مالی، درباره نظارتهای صورت گرفته بر تناژ ناوگان باری کشور صحبت کرده است. وی اعلام کرده است که متأسفانه برخی از باربران بدون توجه به قوانین و مقررات، تناژ مجاز را رعایت نمیکنند که این موضوع میتواند منجر به تصادفات و خسارات زیرساختی شود. به همین دلیل، سازمان راهداری و ترانزیت بزرگراهای کشور در محورهای فاقد پاسگاه پلیس راه نظارتهای خود را انجام میدهد و سامانههای هوشمند کنترل تناژ را بر روی آنها نصب کرده است. همچنین، با استفاده از ایستگاههای هماهنگ با پلیس راه، بیش از ۷۹ هزار مورد تخلف شناسایی و به ادارههای راه معرفی شده است. با استفاده از باسکولهای سیاری نیز میتوان ناوگان مشکوک را متوقف کرده و کنترل لازم را صورت داد. تلاش برای کاهش تخلفات اضافه تناژ باعث افزایش عمر روسازی فنی و کاهش تخریبها خواهد شد و در نهایت، تصادفات ناشی از اضافه بار کاهش خواهد یافت.
به گزارش دیجیاتور فرهاد مهریاری مدیرکل دفتر ایمنی و تردد سازمان راهداری و ترانزیت بزرگراهای کشور در گفتوگو با رادیو دانش مالی درباره نظارتهای صورت گرفته بر تناژ ناوگان باری کشور گفت: متأسفانه مبادی باری وجود دارند که بدون توجه به قوانین و مقررات تناژ مجاز اقدام به حمل کالا میکنند که پیامدهای زیادی از جمله ایجاد تصادفات و خسارات زیر ساختی در پی دارد. بر این اساس سازمان راهداری و ترانزیت بزرگراهای کشور اقدام به نظارت در محورهای فاقد پاسگاه پلیس راه کرده و سامانههای هوشمند کنترل تناژ قرار داده است.
وی ادامه داد: طی نه ماه گذشته همکاران من با تلاشی که داشتند با استفاده از ایستگاههای هماهنگ با پلیس راه مبادرت به کنترل تناژ ناوگان کردند که بر این اساس در این مدت بیش از ۷۹ هزار مورد تخلف را شناسایی و برای پرداخت خسارت به ادارههای راه معرفی کردند که میتواند کمک بسیار زیادی به حفظ وضعیت راهها و ابنیه فنی همچنین تصادفات ناشی از اضافه تناژ کند.
مدیرکل دفتر ایمنی و تردد سازمان راهداری و ترانزیت بزرگراهای کشور اظهار کرد: از آنجایی کنترل به وسیله باسکولهای ثابت صورت میگیرد تیمهایمان را به باسکولهای سیاری مجهز کردیم که میتوانند در قسمتهای روی زمین نصب شوند و با هدایت ناوگانی که به صورت مشکوک هستند توسط موارد پلیس متوقف و بر روی این باسکولها هدایت میشوند تا کنترلهای لازم صورت بگیرد.
وی افزود: در صورتی که اگر صاحبان کالا و شرکتهای ترانزیت و صاحبان ناوگان بدانند که با این کار میتوانند عمر ناوگان خودشان را علاوه بر این که بتوانند کمک کنند که زیرساختهای ما حفظ شود هیچ وقت اقدام به این کار نمیکنند.
مهریاری تصریح کرد: با اقداماتی که صورت گرفته تخلفات اضافه تناژ خیلی کمتر شده و به تبع آن انتظار داریم تا عمر روسازی فنی بالاتر رود و تخریبها کاهش پیدا کند. نتیجه ان کاهش تصدفات ناشی از اظافه بار خواهد بود.
نتیجهگیری: در گفتوگو با رادیو دانش مالی، مدیرکل دفتر ایمنی و تردد سازمان راهداری و ترانزیت بزرگراهای کشور، فرهاد مهریاری، اظهار کرد که نظارتهای صورت گرفته بر تناژ ناوگان باری کشور نتایج مثبتی داشته است. به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات تناژ مجاز، حمل کالا توسط برخی مبادی باری منجر به تصادفات و خسارات زیرساختی شده است. به همین دلیل سازمان راهداری و ترانزیت بزرگراهای کشور، نظارت در محورهای فاقد پاسگاه پلیس راه را بر عهده گرفته و سامانههای هوشمند کنترل تناژ راهگیری را معرفی کرده است. همچنین، تیمهای سازماندهی ناوگان با استفاده از ایستگاههای هماهنگ با پلیس راه، بیش از ۷۹ هزار مورد تخلف را شناسایی و به ادارههای راه ارجاع دادهاند. متأسفانه، همچنان برخی صاحبان کالا و شرکتهای ترانزیت اقدام به حمل بار با اظافه تناژ میکنند. با این وجود، انتظار میرود با ایدهآل شدن کنترل تناژ، کمترین تخریب و تصادفات زیرساختی رویان شود.